Gå til innhold

PlayStation mimretråd - for oss som har/hadde PSX


Nevnarion

Anbefalte innlegg

"z0mg! Nye FF er jo 1337-omba 2k6 da. DEt rul0r kampsystemet.! OMG! LOL<111i\one elven.!3"

 

:innocent:

 

Men men,no blir det sikkert ikkje no FF spill med det første for min del likevel. Wii skal haes i hus,og så ramler det inn så mange grom.titler til 360`en :dontgetit:

6797387[/snapback]

 

 

Så kjøp Final Fantasy til Wii, da vel? :)

 

Vel, uansett, PSX var en fantastisk konsoll. Jeg brukte nok hundrevis av timer på spill som Tony Hawk 2, Crash Bandicoot, Gran Turismo, Micro Machines(Verdens beste spill!!) Tekken 3, Driver og FIFA-spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:

6797387[/snapback]

 

Så kjøp Final Fantasy til Wii, da vel? :)

 

6811172[/snapback]

 

Vel det er mange titler eg prioriterer fremfor eit spel i ein sjanger som har stått i boss-kategorien i all evig tid. Men kem veit ka framtda vil bringe. Vi for bare se det ann altså.

 

Uansett, når eg får igjen min PS2 til helga skal eg se om eg ikkje får pøst igjennom MGS igjen. :)

Lenke til kommentar

Twisted Metal 2 - 2 player :love:

Resident Evil 2 - runnet spillet mange ganger husker jeg.

Fifa 96 - hehe latterlig fotballspill

Tomb Raider 1 og 2 - fantastiske spill , syntest TR spillene falt etter 2ern (eller var det 3ern :hmm: )

Metal Gear Solid - ble også rundet mange ganger, :love:

 

 

Hadde mange flere, men husker ikke hva de heter, men skal komme med de når jeg husker det.

Lenke til kommentar

Angående å spille gjennom Metal Gear Solid mange ganger; aner virkelig ikke hvor mange ganger jeg har gått gjennom det. Det er haugevis. For å få med meg bandana, stealth suit osv. Og så leser jeg i Gamespot sin anmeldelse at spillet får trekk for at det er for kort, og at det ikke varer så lenge. Faen heller, det er ett av de spillene som for min del har blitt spilt om igjen flest ganger.

 

Forresten, Klonoa: Door to phantomile, er ikke tilfeldigvis noen her som har det som er interessert i å selge? Eller eventuelt vet hvor jeg kan få kjøpt det? Skulle så gjerne hatt det spillet igjen. :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg var en av de som var trofast til PC ganske så lenge, og dette inkluderte at jeg aldri eide en maskin mellom Commodore 64 og Xbox 360 - men heldigvis hadde jeg venner som var i besittelse av ganske mange forskjellige.

 

Mitt første, og egentlig eneste minne, fra Playstation var rett etter launch her i Europa, og broren til en god venn av meg hadde leid en Playstation med Ridge Racer og Battle Arena Toshiden.

Husker fortsatt hvor sinnsykt jeg synes Ridge Racer var, det var jo grafikk ut av en annen verden. Det var et ganske stort steg opp fra hva man hadde sett før, og jeg ganske så imponert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag tok eg motet fatt og begav meg ut på leitingen etter PSX spillene min på loftet,og kom selvfølgelig tomhend ned igjen med vond rykk og herlig loftrusk i øyet. Eg var sikker på at disse låg i "spill m.tilbehør" avdelingen der oppe,men akk nei. Uansett så hadde eg liten tvil på at mammsen visste kor dette låg, så da måtte man vente på at hu far ferdig på jobb. Og eg hadde så rett, tok 5 min det så hadde hu rota det fram fra noen skap.

 

Så no de siste timene har eg spillt Destruction Derby,MGS demo,Ace Combat 3 (som eg aldri fikk spillt pga litt riper og dårlig linse) samt S.C.A.R.S demo :p

 

Men skuffelsen var stor da det viste seg at einaste spillet som manglet var MGS :cry: Då da blir det leiting i morra den dag.

 

Uansett så var det herlig å oppleve Destruction Derby igjen, nesten 11 år etter. Og ja, følelsen av å få motstanderen til å gå 360 grader rundt etterfulgt av jubelsrop fra kommentatoren var HERLIG. Det er nesten slik at eg er fristet til å kjøpe 2`ern altså. Men eg har hørt det at man kan aktivere "Fast read" eller noe når man spiller PSX spill via PS2`en for litt bedre grafikk? Er dette noe eg har mistforstått? Eg fant ingen slik funksjon i natt når eg leitet.

 

Uansett så var det nostalgisk å spille disse gamle traverene igjen.Var artig å holde i den grå konsollen også,var meir vekt i den enn eg kunne huske. Synd laseren er såpass dårlig at man må spille med den opp ned. Og er discene veldig ripete kan man egentlig bare gi opp. Men kastes skal den slettes ikkje.

 

Skal få spillt litt fleire spill i morra tenker eg :)

Lenke til kommentar

Eg fann forresten fram Final Fantasy VI frå PSX i går :)

Hadde ein save som var eit stykke uti spelet. På tide å gjere det eg skulle gjort for lenge sidan, nemleg å gjennomføre det! :D

 

Har forøvrig fullversjonen av S.C.A.R.S her ein plass! Husker eg sleit med styringa, blant anna fordi det var ein løyen effekt når du dunka borti "sidene" av bana...

Lenke til kommentar
Uansett så var det herlig å oppleve Destruction Derby igjen, nesten 11 år etter. Og ja, følelsen av å få motstanderen til å gå 360 grader rundt etterfulgt av jubelsrop fra kommentatoren var HERLIG. Det er nesten slik at eg er fristet til å kjøpe 2`ern altså. Men eg har hørt det at man kan aktivere "Fast read" eller noe når man spiller PSX spill via PS2`en for litt bedre grafikk? Er dette noe eg har mistforstått? Eg fant ingen slik funksjon i natt når eg leitet.

6898473[/snapback]

 

Destruction Derby ja, kongespill! Likte kræsjinga i Destruction Derby arenaen best i DD1, men likte selve racinga bedre i Destruction Derby 2.

 

Hvis du vil ha økt lesehastighet og smoothing av teksturer på PS1 spill på PS2'en må du slå den på uten spill i. På hovedmenyen velger du "Version" med trekant knappen, så markerer du "PlayStation Driver" og trykker trekant igjen. Her kan du velge "Disc Speed", "standard" eller "fast", velg "fast" for raskere loading av PS1 spill (men vær obs på at denne funksjonen kan gjøre at visse PS1 spill henger seg). På "Texture Mapping" kan du velge "standard" eller "smooth". "Smooth" får spillene til å se litt penere ut og glatter ut teksturene, for det var ingen slike filtere på den orginale PS1, denne funksjonene pleier jeg alltid å ha på med PS1 spill.

 

Så er det bare å legge i PS1 cd'en og rote seg frem til browser menyen og starte spillet fra der. Hver også klar over at (slik er det på min gamle PS2 sin PlayStation Driver versjon 1.10 iallefall) at hver gang du restarter PS2'en så glemmer den disse innstillingene, men de er raske å sette på igjen for hvert spill. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Aiaiai! Nå ble jeg nostalgisk her. :wee: Husker jeg også kjøpte hver eneste Official Playstation Magazine UK og spilte de demo-cdene til jeg hadde blemmer på fingrene! Husker spesielt det geniale Vib Ribbon, en strekkanin som du måtte hjelpe å overkomme diverse hindre etter takten av den ganske spesielle musikken.:grin:

 

Ellers har jeg masse gode minner fra PSX: fra Final Fantasy, MGS, Tomb Raider, Rayman, Gran Turismo, Vagrant Story +++ :love:

Lenke til kommentar

Denne tråden gir meg så utrolig mange fine minner.

Tomba, som trådstarter nevnte, fikk jeg låne av en kamerat. Jeg tror det spillet er en gjemt juvel eller no. Var hvertfall utrolig fett. Ikke så værst grafikk og bra lyd hvis jeg husker riktig.. Fikk desverre aldri spilt 2'ern..

 

Husker Jet rider spillene også, det var sannelig tider det ass, men husker vanskelighetsgraden tok seg heftig opp mot slutten.

 

Tomb raider, uff. det memories. Dette står for meg, den dag i dag som en av de beste spillene laget til psx.

 

Spillinga tok seg virkelig opp da jeg fikk chip. så nå har jeg vel rundt 50-60 spell og en drøss andre til ps2.

 

Husker jeg spilte Street Figther gankse kraftig et par hundretalls timer med en kompis. En sånn gjør riktig kombo så kommer du videre opplegg. Får fort blemmer av sånt ass :D

Lenke til kommentar

Jeg var ganske hard på Gran Turismo 2 en stund. Gull på alle lisenser bortsett fra special license (kom meg aldri lengre enn 5/10 eller noe sånt der), kjørte alle langdistanseløpene to eller tre ganger for å være sikker på å få alle bonusbilene samt hadde over 2500 løp på statistikken. Oh, those where the days.

 

Crash Bandicoot 3, Syphon Filter 2, MGS, Spyro 3, Tekken 3 samt nærmere 50 demodiscer ble også mye spilt.

Lenke til kommentar

Gode gamle PSX. Jeg chippet,dvs loddet slik at jeg kunne spille import spill på min gamle konsoll. Favorittene mine var..

 

Cool Boarders Utrolig vanedannende spesielt med venner på besøk.

Destruction Derby Sinnsykt artig spill.

Final Doom Jeg og en kompis linket med hver vår tv,utrolig spennede.

Need For Speed Veldig lett å bli hekta.

Rage Racer (J.Import) Spilte Veldig mye

Resident Evil Imponerende bra spill.Chris Redfield var mannen.

Soul Edge (J.Import) Her var det mye juling å få.Veldig bra.

Tekken Mange timer foran tv'n. Heihachi var favoritten.

Tomb Raider Denne jenta var eventyrlysten.Veldig bra spill

Wipeout Her ble vi svimle.

Gran Turismo (Import) Dette ble starten på resten!

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ting. Gran Turismo 2 lot seg ikke fullføre 100 %. Den stoppa på 99.7 % mener jeg å huske. Man trengre en bil som man ikke kunne kjøpe (Suzuki Cappochino, eller noe slik). Den kommer bare i brukt billisten noen ganger når man starter nytt spill. Må si det var sinnsykt iriterende når man har lagt så mange timer i det spillet.

Lenke til kommentar

Var helt hekta på Gran Turismo 1 jap versjonen (som hadde klart best musikk og)

første spill med dual shock feedback og

 

over 10000 løp på statestikken (slå den)

 

oppunder 9000 løp på usa utgaven

 

og ca. 6000 løp på euro utgaven (arcade mode stinka drit på den europeiske utgaven,

 

dette var på psx 1

 

siden har det blitt en del spilling av GT1/gt2 på pc'en ved hjelp av ePSXe emulatoren

 

ja , også var det Gran Turismo 2 , og der var jap versjonen klart best, med nedsatt veigrep på rallymode (mye bedre realistisk/artig handling enn på euro/usa utgaven som hadde bedre veigrep på grus enn på asfalt (likte slettens ikke "tog simulator veigrepet" hvor allt gikk "på skinner" gjennom svingane.

 

meg og japsene likar og sladde :) Japanerne var det som lanserte sladde konkuranser først, og er nå veldigt populert vesten og.

 

 

100% fullført på GT1 usa/jap/eur versjonane

100% fullført på GT2 usa/jap/eur versjonane

100% fullført på GT3 usa/jap/eur versjonane

100% fullført på GT4 usa/eur versjonane (jap versjonen droppa eg denne gangen)

 

nå for tia går det mest i GT4 (usa utgaven som gir proggressivt bilde 480p = bedre bilde enn på euro utgaven) og denne versjonen har og mindre bugs.

i usa utgaven så kræsjer såogsi aldri AI bilane atutovernet på mulsane strekka (gjelder A og B spec mode, i hastigheter over 325 km/t).

I tillegg så har AI bilane en ca.30 km/t høgre toppfart i usa utgaven (ca.360 km/t), så det er større utfordring og vinne løpa på den.

 

hilsen landeveiens konge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...