Gå til innhold

Telefonselgere er innpå slitne!


elektroboy

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk telefon fra USA når jeg lå og sov.. Klokka 4 på morgenen.

 

Men den ene kvelden bestemte jeg meg for å ligge på lur og vente på smartrompa som absolutt måtte ringe mej.

 

 

Telefonen ringte.. Men det var godnatt helsing..

 

 

Jeg la meg i senga og gikk inn i halvveis koma som vanlig

 

Men telefonen ringte nok en gang og jeg våknet.

 

 

meg: Ja hei du

han: Hello there. This is (merklig namn) calling from (merklig plass) in USA.

meg: Jaha.. øøøhm (glemme å snakke engelsk et par setninger).. Oh sorry about that..

han: *avbryte meg* Ah heisann.. Visste ikke at du var norsk. Da vil du kanskje kjøpe et års abonnemang med aftenposten?

meg: Nei dessverre

han: Å nei men det gjør ikke noe.. --- Er du helt sikker? For altså du får fratrekk på (en sum) per måned asså

meg: nei...

 

 

Diskusjonen fortsatte og fortsatte i et kvarter før han spurte

 

Hehe.. Nei men hva skal foreldra dine ha med dette å gjørre a? Du er vel over atten år?

meg: Nei?

 

stillhet...

Lenke til kommentar

Hver eneste gang jeg har lagt ut en av bilene jeg har solgt i Motorbørsen, AutoDB eller lignende har det ringt annonseselgere. Gud som jeg hater dem. En fra TV2 Tekst-TV fikk en heller ublid oppramsing fra meg. Samtalen foregikk omtrent som det her:

 

- Ja hallo?

- Hei, jeg ser du har en [insert random gammal Volvo her] til salgs?

- Stemmer det

- Du er ikke interessert i å legge denne ut på...

- (avbryter) Ja vil du ha den?

- Umm! nei men...

- (avbryter igjen) Jo det hadde vært bil for deg vet du!

- Grunnen til at jeg ringer...

- (nok en avbrytelse) Så du er ikke interessert i å kjøpe den da altså?

- Nei, jeg ville bare....

- (mer avbrytelser) Da har du akkurat kasta bort 5 minutter av min tid!

*click*

 

Jeg fryder meg like mye over tekster som: "Ingen annonseselgerjævler" og "annonseselgere vil bli forfulgt" når jeg blar mellom bilblader.

 

Når det gjelder selgere på hjemmetelefonen fant jeg det en liten periode utrolig morsomt å stille spørsmål helt ut av det blå, bare for å svare på dem selv, stønne litt av og til eller noen ganger bare rett og slett synge alle svar på hans spørsmål. Blei lei etterhvert og regga meg i Brønnøysund og sperra husofonen for alle inkomne anrop med skjult nummer.

Lenke til kommentar

har selv jobbet som telefonselger, og det er ikke så lett som man tror.

 

og når dere klager på at de ringer hele tiden så husk at de også må tjene penger, det er bare en jobb. Og det med at de ringer hele tiden, de forskjellige byråene har jo ingen kommunikasjon mellom hverandre så de ringer jo bare ett telefonnummer maks 1 gang mnden for hvert byrå, men når det er mange av disse så kan det blir noen... det er ikke slik at alle telefonselgre samarbeider for og irritere :tease:

Lenke til kommentar
BTW: Hvordan faar jeg tilbake mine gamle taster? :S kom naer noe feil og fikk cs taster.

6675173[/snapback]

 

:wee:

 

Anyways, jeg har selv jobba som telefonselger når jeg var yngre, så jeg kan de fleste triksa. Er gjerne de som er sure og kjipe mot selgerne som får flere telefoner, er man snill og hyggelig og forklarer at du ikke vil ha noe, så kan du nok t.o.m be dem slette deg fra lista. De sitter vanligvis med ett dataprogram, som automatisk ringer opp kunder på en liste, når man har gjort ett salg, så havner den kunden på flere lister, men sier de nei, så skal de på egen liste. Folk som var sure og rett og slett frekke, blei gjerne satt opp på såkalte gull-lister, og da blir det ikke mindre telefoner for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Fikk en fin en for en tid tilbake:

 

"hallo?"

"Heihei, jeg heter [glemt navnet], og jobber for [noe bøllrart]"

-Ja?

-Vil lurer på om du kunne satt av 5 minutter av din tid til en spørreundersøkelse?

-Hva handler den om(elns)?

-Dine erfaringer med dagligvarebutikker

-Ok

*laaaang undersøkelse, over 5 min værtfall*

-Ok, tusen takk for din tid! Forresten, er du over 18 år?

-Nei^

 

:wee:

Lenke til kommentar
Løsninga på telefonselgere ligger her: http://w2.brreg.no/reservasjon/

Fungerer svært bra etterhvert som diverse selgerfirma får inn listene, og til de som alikavel skulle finne på å ringe er det bare å si at du har reservert deg.

6778569[/snapback]

Det eneste som hjelper er hemmelignr. eller å blokkere alle samtaler med skjultnummer og listen på telefonterror.no

6780060[/snapback]

 

Har ca. en telefonselger i året etter at jeg reserverte meg.

Og til de som ikke respekterer at man har reservert seg så er det så enkelt som å legge på.

Jeg sier forresten ikke at jeg har reservert meg mot telefonselgere men "jeg har reservert meg mot deg".

Blir mye mere personlig for selgeren da.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Hun -Hallo? Hvem snakker jeg med?

Meg-Du snakker med meg... Hva trodde du?

Hun-Eh... Ja, men hva heter du?

Meg -Øgleulf Per Johan

Hun-Akkurat, da har jeg kommet feil.

Meg -Nei, det kan godt hende, men for all del... Snakk i vei.

Hun -Ja... Vi er interisert i å...

Meg -Er du eller dere interisert i det?

Hun-Eh... Vi er det.

Meg -Okei, bare fortsett.

Hun -Ja... Vi er interisert i å vite hvilken avis eller ukeblader du leser hver eller en gang i uken.

Meg -Ja... La meg se. Det går mye i Playboy, Playboy og Playboy. Du da?

Hun -Eh... VG...

Meg -Nei, men så hyggelig. Jeg kjenner en som jobber der!

Hun -Å?

Meg -Nei...

Meg -Men du... Jeg sitter å leser Playboy nå... Gjett hva jeg har på meg!

Hun -Klær?

Meg -NEI! BOBLEKLÆR!! VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII VOOOOOO!!

 

Så la hun på....

Lenke til kommentar

Sjefen bruker følgende oppskrift når det er telefonselgere som ringer til jobben:

Spill skikkelig dum og si at du bare er ekstrahjelp, men at det sikkert går greit at du bestemmer litt. La dem legge ut i det vide og det brede, takk ja til mye dritt, og når de er i ferd med å close sier du: "Her utgir jeg meg for å være en lusen ekstrahjelp på søtten år, også fortsetter du å kjøre på? Nei, takk til deg" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

bruk hallo trikset...

når de ringer så sir du bare "hallo?" å sånn skal du holde på helt til de legger på... akkurat som du ikke hører dem... kan gjerne legge til "gi faen å ring telefonterror"... dette er utrolig artig å gjøre... for noen av de har svart så sykt.... hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...