Gå til innhold

Telefonselgere er innpå slitne!


elektroboy

Anbefalte innlegg

listen to the gryphon of ranty wisdom :cool:

 

 

her i gården er det ikke telefonselgere, men det er hele tiden noen telefontiggere som skal ha foreldrene mine til å sponse dem med x antall kroner for en eller annen "viktig" sak. det, eller undersøkelser av forskjellige slag. sier vanligvis at de snakker med feil person, og at den de skal ha tak i ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://w2.brreg.no/reservasjon/

Tar 3minutter å bli kvitt 90-100% av selgerne... ;)

 

Jeg kommer med denne i meget seriøs tone:

"Jeg har reservert meg i brreg, du gjør noe ulovlig når du ringer meg, vennligst bekreft at jeg blir slettet fra deres lister...

 

Jeg har også funnet tak i maiadressen til en del firma og sendt mail om å få bli slettet fra deres lister, man få faktisk bekreftelse på å ha blitt slettet... :D

 

Har ikke ringt noen på halvt år nå, så BRØNNØYSUNDREGISTERET FUNGERER.!

(husk de har 3mnd på og oppdatere listene sine, så ikke være sure før de ringer etter 3mnd...)

 

 

Ellers har jeg hatt mye morro... :D Nesten så man savner det litt når man kjeder seg... Men bare nesten...

Lenke til kommentar

FHM ringte meg for et par dager siden (for 2. gang iløpet av en måned), de ville selvfølgelig selge med det bladet, i tillegg skulle jeg få en _valgfri_ dvd med på kjøpet, alt jeg måtte betale var frakt, så skulle jeg få tre blader. Jeg tenkte med meg selv at en valgfri dvd til ca. 40 kr er et godt kjøp, i tillegg får jeg 3 utgaver av FHM, og akkurat i det jeg skulle til å si ja, så presterer selgeren å nevne _to_ tittler jeg kunne velge imellom. :realmad:

Hva faen er det liksom? Det er i allefall ikke valgfritt, så jeg konfronterte selgeren med at det ikke var en valgfri film, når jeg bare kunne velge mellom to tittler jeg ikke engang har hørt om. Etter det virket det som om at selgeren ikke var så blid lengre, så jeg takket høflig nei til tilbudet.

Lenke til kommentar
I brønnøysundregisteret kan du reservere deg mot både salg og markedsundersøkelser eller bare en av delene.

Og jeg får telefon om markedsundersøkelse av og til som jeg synes er veldig underholdende til tider.

6783708[/snapback]

 

Har ikke du sagt akkurat det der 12 ganger i tråden eller noe?

 

Uansett, har blitt ringt opp daglig av Telenor i det siste. Har aldri hatt mulighet til å ta den; enten har jeg vært i forelesning, ellers har jeg ikke hatt telefonen på meg. Den ene gangen sto jeg faktisk og snakket foran 3~400 mennesker mens de ringte. Hadde heldigvis lyden av.

 

Uansett, i dag ringte jeg opp igjen ettersom jeg begynte å bli temmelig lei. Tenkte jeg skulle høre hva det dreide seg om, og fikk snakke med ei jente som lurte på om jeg hadde Telenor-abonnement. "Nei, det har jeg ikke råd til" sa jeg. Hun ble litt satt ut :) Forklarte at jeg hadde Chess, men hun mente likevel at det var en god idé å betale litt månedsavgift for å ringe litt dyrere.

 

Etter å ha lest tråden fikk jeg lyst å kødde litt neste gang noen ringte... Hva med å prøve å sjekke telefonselgeren opp? Eller prøve å selge ham/henne noe?

Lenke til kommentar

Etter at vi registrerte oss i BRREG får jeg maks 1 eller 2 slike samtaler i året, og de unnskylder alltid når man gjøre oppmerksom på det.

 

Men den registreringen gjelder bare oss som personer, ikke firmaet mitt, og jeg får noe få oppringninger på hjemmkontoret allikevel. Jeg ser ingen grunn til å være slem med dem, de gjør bare en jobb. Så da foregår samtalen som regel slik:

 

Selger: "Jeg ringer fra XYZ, har du fem minutter?"

Jeg: "Javisst, det er bare hyggelig å snakke med folk. Men jeg gjør oppmersom på at jeg av prinsipp aldri kjøper via telefonsalg, så hvis du jobber på provisjon bør du kanskje heller ringe noen andre, så ikke jeg kaster bort tiden din..."

 

Til tiggere for ulike saker sier jeg: "Beklager, men det er altfor mange gode saker og man kan ikke støtte alle. Så vi har valgt oss ut de vi vil støtte, og sier nei til alle andre, uansett hvor god saken er."

 

Spørreundersøkelser synes jeg er bare morsomt, så de svarer jeg gjerne på. Hvis det passer dårlig akkurat da sier jeg "Det passer litt dårlig akkurat nå, kan du ringe senere/en annen dag?" og så ordner det seg. Det eneste jeg ikke kan fordra er spørsmål av typen "Hvilket av disse ordene synes du best beskriver Nokias mobiltelefoner: Sporty, glad, hip, trendy"... Spør meg om jeg liker menysystemet, så skal jeg svare, men reklameteksten får de lage selv.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk jobbet som telefonselger i et halvt år. Solgte diverse produkter, alt fra bredbåndstelefoni til abonoment på herreboksere. Jeg ble aldri noen stor selger, mye på grunn av at jeg mer eller mindre slutta å jobbe etter et par salg per kveld(Ja, jobbet på provisjon, men fikk ikke bonus før etter ca 6-7 bredbåndssalg, 10-15 mobilabonoment, 40-50 bokserabonoment osv. Grunnlønna var rimelig god, så innsattsen dalte etter 1-3 salg). Veldig slitsomt å være energisk, og argumentere for et produkt du ikke helt vet hva er eller ikke selv liker.

 

Veldig mange er sure og sinna når du ringer, og det har jeg full forståelse for. Når noen begynte å fleipe med meg, syns jeg det var veldig artig å fleipe tilbake og få et avbrekk i den forferdelig kjedelige ringinga(mye mulig dette var fordi jeg ikke var veldig særiøst og ute etter å selge etter 2-3 salg). Og alltid koselig når noen var hyggelige, selvom de ikke var ute etter å selge.

 

Det å be telefonselgeren å slette deg fra ringelista, er det lite poeng i. Iallefall der jeg jobbet, var det ingen mulighet å slette noen fra noe som helst. Det kan også gå litt tid før man blir slettet fra listen, da ringelistene oppdateres hver 3. mnd eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...