Gå til innhold

Posten erstatter ikke om noen stjeler pakken din


Anbefalte innlegg

Det står at de bare krever legitimasjon ved SMS og utskrifter.. folk kan jo fortsatt stjele en hentelapp, og gjøre som før...  :nei:

6699717[/snapback]

 

Som perpyro sa, så er det vel neppe et så stort problem. Og om det blir det, så blir det sikkert en løsning. Inntil videre kan man i allfall låse postkassen om man føler seg utsatt for slikt. Man må huske på at leg. sjekk for hver eneste pakke som skal hentes medfører endel ekstra arbeid som både posten, samt jeg som kunde vil unngå i det lengste.

:)

6701235[/snapback]

Forstår ikke problemet med å vise førerkort eller visa/bankkort med bilde, som andre her sier, så tar det kun noen få sekunder og dersom folk vet at de må vise leg tar det enda mindre tid. Ett problem er selvfølgelig at postkassene ikke er låst, ett annet problem er post som blir feillevert. Nå skjer vel feilleveringer såpass sjelden at man som kjeltring ikke blir rik av det og sannsynligheten for at den ender opp i postkassen til noen ærlige er vel langt større enn at den ikke gjør det. Uansett, sjekk leg til absolutt ALLE, enkelt og greit. Har ingenting mot det og forstår ikke hvorfor noen andre skulle ha noe imot det heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere som har måtte vise legitimasjon når de henter pakker med hentelapp de siste dagene. Mulig det har vært unntak. Er det noen som har hentet pakker de siste 7 dager og ikke framvist legitimasjon?

Bare så det er sagt. Når legitimasjon framvises, skrives det ned et idnummer fra legitimasjonen på hentelappen. Men det er ikke spesiellt mye arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg har hentet flere pakker og til og med rekomanderte sendinger sist uke uten å vise legitimasjon.

 

Andre ganger har jeg måtte vise legg for å hente brevpost som har vært for stor til postkassen min. Men jeg har ikke noe i mot å vise legitimasjon, for å hente noe på Posten, det burde jo være en selvfølge.

Lenke til kommentar
Det er flere som har måtte vise legitimasjon når de henter pakker med hentelapp de siste dagene. Mulig det har vært unntak. Er det noen som har hentet pakker de siste 7 dager og ikke framvist legitimasjon?

Bare så det er sagt. Når legitimasjon framvises, skrives det ned et idnummer fra legitimasjonen på hentelappen. Men det er ikke spesiellt mye arbeid.

6716235[/snapback]

 

Dama mi henta en pakke for meg for to dager siden. Pakken min stod da i mitt navn (guttenavn), mens hun klart ser ut som en jente :) Så det var altså ikke noe legitimasjon inne i bildet her og i tillegg kunne altså en person med et annet kjønn enn navnet på pakken hente denne uten problemer. Med andre ord kan hvem som helst hente hvem som helst sin pakke når som helst.

 

Edit: Pakken kom ikke i postoppkrav. Det var vanlig servicepakke.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...