Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Hehe, men nå er det jo nærliggende å assosiere "spesiell virkelighetsoppfattelse -> stoff"...men men, jeg lar det ligge.

Og for ordens skyld, jeg anklager eller insinuerer ikke at noen nevnte, eller deltagene i denne tråden bruker ulovlige stoffer. :)

6697863[/snapback]

 

Et spørsmål stilt generelt ut i lufta skal det jo endel til for å bli saksøkt for ;)

 

OnT: Hadde saken vært så fordømt injuriende, hadde moderatorene slaktet ned tråden og delt ut ferier kjappere enn k-soft deler ut søksmål...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IANAL, men: Er det i det hele tatt MULIG å komme med ulovlig sjikane av et firma i Norge? Trodde beskyttelse mot ærekrenkelse bare gjalt privatpersoner og befolkningsgrupper, jeg... Det er gode gamle Norge vi lever i, ikke USA.

 

Noen som kan kaste lys over dette? Altså om jeg på noen som helst måte kan yttre meg mot et firma og bli straffet eller pådra meg sivilretslig erstatningsansvar for det?

Lenke til kommentar
Altså om jeg på noen som helst måte kan yttre meg mot et firma og bli straffet eller pådra meg sivilretslig erstatningsansvar for det?

6698623[/snapback]

 

Altså, om du poster rundt i alle diskusjonsforum og henger opp plakater rundt om kring i byen, hvor det står at Komplett henter barn fra u-land for å montere PC'ene til 10 øre timen, er vel det ulovlig ja... Det burde i alle fall være det.

Lenke til kommentar
Altså om jeg på noen som helst måte kan yttre meg mot et firma og bli straffet eller pådra meg sivilretslig erstatningsansvar for det?

6698623[/snapback]

 

Altså, om du poster rundt i alle diskusjonsforum og henger opp plakater rundt om kring i byen, hvor det står at Komplett henter barn fra u-land for å montere PC'ene til 10 øre timen, er vel det ulovlig ja... Det burde i alle fall være det.

6698693[/snapback]

 

 

Hvorvidt det burde være ulovlig er igrunnen helt irellevant... ;) Som kjent er det ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom hverken juss og sunn fornuft eller juss og moral. Hvilken paragraf i hvilken lov er det i tilfelle som brytes? Jeg tror ikke privatpersoner kan straffes for å kaste useriøs dritt om firmaer i Norge. Muligens saksøkes for å ha skadet firmaets omdømme, men er slett ikke sikker på om det en gang er mulig. Er det noen juss-folk her som kan opplyse oss?

Lenke til kommentar
Tror ikke det er noe å være redd for, fyrens uttalelser hittil tyder jo på at han har en litt spesiell virkelighetsoppfatning.

 

AtW

6697830[/snapback]

Vi på forumet har veldig mange glade brukere. Dessverre er det slik at en person prøver å stille oss i et veldig dårlig lys. Jeg har tidligere jobbet som vaskehjelp på en større norsk klinikk for narsesistiske autister, og kan dermed fastslå at dette mennesket har alvorlige personlighetsforstyrrelser, verdensoppfatning tilsvarende den av Donald Duck og selvpåført idioti.

 

Dersom noen ønsker å motta rekame for mitt program som løser problemene i Midt-Østen, så bare send meg en PM. Programmet er utviklet i MS-DOS 1.1, og fornøyde kunder er blant annet CIA, Hizballah, Knesset og John Travolta.

 

:innocent:

Lenke til kommentar

k-soft vinner ikke denne saken.. Det er et selvpåført tupp i magen av k-soft.

 

Grunnen til at de ikke vil vinne saken er fordi om retten går med på k-soft sine anklagelser, vil retten da si at yttringsfriheten som vi kjenner til i Norge, er borte. Dette skjer ikke.

K-soft vil tape, og fokus på k-soft som svindlefirma vil bare bli større og større.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Har da fulgt litt med på denne debatten og det hadde vært artig å vite litt mer om hvilke uttalelser vår godeste K-Soft mann har anført som å være i strid med straffelovens § 247. Hadde det vært håp om å få sett en scan av stevningen og eventuelle tilsvar?

 

Det er riktig at vi har § 247 og at denne ikke begrenser seg til personer men advokaten bør kanskje ha Grunnlovens § 100 i mente også. Og ikke minst bør han merke seg den rivende utvidelsen av ytringsfriheten vi har fått som en indirekte følge av menneskerettsloven i 1999 og påvirkningen fra den Europeiske Menneskerettsdosmtolen i Strasbourg.

 

Ok, nok juridisk vissvass: Denne saken har like lite sjanse for å nå frem som en snøballs sjanse i helvete. (Sagt litt ujuridisk)

 

Leser ikke K-Softs advokat rettspraksis? Noen ganger skal man faktisk fraråde klienten å forfølge åpenbart håpløse saker. Huff -jeg gremmes på standens vegne.

 

Herr K-Soft: Hvis De har jobbet i psykiatrien kjenner de kanskje en diagnose som heter "sykelig kverulant"? :fun:

 

Computerworld: Det heter forliksråd, ikke forliksrett :-) Og jeg undrer meg hvorfor saken går der hvis begge er representert med advokat. Spesielt siden herr K-Soft neppe stopper før Høyesterett :huh:

 

Regner nesten med å bli saksøkt for dette, så K-Soft; bare send fremtidig korrespondanse i saken til min advokat Lionel Hutz. På forhånd takk!

 

Edit: ser her http://www.gatago.com/no/it/diverse/12813548.html at K-Soft viser til to store seire i rettsapparatet allerede. Gleder meg som en unge til å få lest dommen i morgen. Håper den ligger på lovdatas betalingssider, ellers får jeg satse på at de sender den fra Trondheim.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
......

 

 

Det ser ut til at denne saken vil komme i behandling i september en gang. Vi alle fire har allerede engasjert advokater som vil representere oss. Det jeg lurer på er om jeg har lov å scanne og laste opp stevningen som er på ca 100 sider derav 95 sider er utskrifter av internettdebatter som herfra på hardware.no, news og kopi av rettskjennelser fra Trondheim Tingrett der de "prøvde denne saken" for retten og vant, men der var det snakk om piratkopiering så vidt meg bekjent.

K-Softs regnskap for 2005 viser på side 6 en oppføring at selskapets eneste aksjonær er P & P Holding AS som også ligger under Rune E. Karlsson:

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988221619

Under nyregistreringsinformasjon:

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp...verdi=988221619

står Karlsson oppført med en adresse i USA ( Rune Emanuel Karlsson, 2905 Sheridan Street 33020 Hollywood Florida, USA) som viser seg å være et flyplasshotell (http://www.ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/hotel/FLLAS/)

 

HVa synes dere at daglig leder i 2 norske AS selskaper skal være oppført med et flyplasshotelladresse i USA som sitt bostedadresse.

 

Jeg lar være å kommentere dette ytterligere.

Lenke til kommentar
Vær vennlig å holde debatten på et sakligt nivå.

 

Jeg sitter her og måper, simpelthen med munnen åpen. Jeg kan ikke holde dette på et saklig nivå, Herr Rune Emanuel Karlsson aka K-Soft, er jo simpelthen for latterlig - og hvordan, med han utsagn og ordlyd, i huleste fikk han mulighet for å få dette opp til rettsapperatet.

 

Sjokkeret, eller ikke, jeg håper inderlig at det fremlegges som en idiotisk sak der du får dekket dine saksomkostninger osv av K-Soft. Igjen, jeg kan ikke beskrive hvor lamslått jeg er.

 

Rune Emanuel Karlsson, K-Soft, er det minst intelligente svindleren jeg har lest om, og det er kun basert på hans egne utsagn i hans egen post.

Leser ikke K-Softs advokat rettspraksis? Noen ganger skal man faktisk fraråde klienten å forfølge åpenbart håpløse saker.

 

There's a sucker born every minute... - der er godt nok mange mennesker som har stått langt bak i køen når hjernen ble delt ut, men der er sjeldent der er noen som Rune som simpelt ikke møtte opp.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Så lenge man har dato og parter så burde det vel ikke være vanskelig å få en utskrift fra Trondheim tingrett om man ville det.

 

Men at et firmaet er oppfinnsomme med sine tall og kunder, det skal de ha.

 

Man hevder å ha over 12. 000 kunder, men fortsatt har man en hjemmeside full av skrivefeil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Sjekket såvidt opp i saken i Trondheim, og det gjaldt jo noe helt annet for å si det forsiktig -nemlig piratkopiering... Hvilken saklig sammenheng den har med denne saken er umulig å se.

 

Når det gjelder stevningen så har vi åpenhet i rettspleien så det er ingen juridiske hinder for en offentliggjøring. Spørsmålet er om dere er tjent med det. Det er vanskelig å ta stilling til generelt, selv om jeg vel vanskelig kan se for meg at det vil være til ulempe for dere. Men sjekk gjerne med advokaten din først. De 95 sidene med utskrifter herfra er iallefall ikke interessante.

 

Men gleder meg til å lese dommen når den kommer!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...