Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest en del om dette, så får jeg inntrykk av et heller suspekt firma gitt

 

no shit Sherlock!

 

 

Haha, oh the irony! :!:

 

 

Men med retten i Norge tar det vel evigheter selv om noe er selvslagt. Store saker tar jo en evighet, men de små der kan de vel bare si at de "store" vinner. Så slipper de mer stress. Skummelt nok så har det skjedde altfor mange ganger

Lenke til kommentar

Denne tråden fikk meg til å registrere meg.

 

Jeg får nå inn spam fra K-Soft om programmet Fakt 2000, og etter at jeg googlet firmaet så kom jeg frem til denne tråden. Denne tråden skremmer meg, selv om den egentlig ikke burde gjøre det ettersom jeg får inn mye store mengder spam. Men av den spamen jeg får inn så finnes det svært få norske aktører, og K-soft står for omtrent 25% av all spam fra disse norske aktørene.

 

Jeg var inne på sidene til K-Soft, og la merke til følgende utsagn:

 

"Vi er også meget glade for de over 15.000 små og mellomstore bedrifter som er kunder av oss. Blant disse finnes alle typer av bedrifter representerte." Dette står på forsiden deres, mens det på siden kunder står:

 

"Vi har nå over 3000 kunder:"

 

Så hva er egentlig riktig?

 

Videre:

 

"En mengde butikker fra kjedene Rema 1000, Rimi, Ica og Coop."

 

Vel, jeg arbeidet tidligere i en av de største matvarekjedene i Norge, og alle butikkene i kjeden benyttet butikkløsninger som ble levert fra kjedekontorene. Ingen av K-Soft sine probrammer var en del av disse løsningene.

 

Av de butikkene som jeg arbeidet med var en stor del av disse tidligere butikker som tilhørte ICA/Rimi, og når jeg kom inn så benyttet alle disse butikkene løsninger som var levert av ICA. Disse løsningene ble ved overgangen til våre kjeder byttet ut med vår egen løsningen som var levert av Visma.

 

Det jeg forsøker å si her, er at de store dagligvarekjedene benytter seg av egne løsninger som er integrert med regnskapsløsningene. Dermed stiller jeg meg tvilende til påstanden til K-Soft om at noen av de største dagligvarekjedene benytter seg av deres produkter.

 

 

PS: Hvis trådstarter er personen som ble saksøkt av K-Soft, så ønsker jeg å sende en støtteerklæring om at jeg håper at K-Soft taper søksmålet.

 

PSS: Jeg ville tro at det ville vært billigere for K-Soft å levere et godt program fremfor å måtte benytte seg av søksmål for å promoter sine produkter.

Lenke til kommentar
Fått spam fra K-Soft på jobben vi også.

Flirte litt når jeg så faksen.

Haha, ja. Jeg hørte bare "æsj, enda mer fax-spam om faktureringsprogrammer" fra en kollega her, og det første jeg tenkte var Fakt 2000 og K-soft. Løp inn og plukket den opp av papirkurven. :lol:

 

Helt utrolig at de kan fortsette å holde på slik, alle fornuftige mennesker skjønner jo at Tine, Toyota, ABB og Nor-Cargo(!) ikke bruker "Fakt 2000" for å organisere fakturering av kunder.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest en del om dette, så får jeg inntrykk av et heller suspekt firma gitt

 

no shit Sherlock!

 

 

Haha, oh the irony! :!:

 

 

Men med retten i Norge tar det vel evigheter selv om noe er selvslagt. Store saker tar jo en evighet, men de små der kan de vel bare si at de "store" vinner. Så slipper de mer stress. Skummelt nok så har det skjedde altfor mange ganger

 

Heldigvis er kjernen av vårt rettsstystem basert på at ingenting er "selvsagt". Det som er skummelt er heller at du faktisk tror det har skjedd mange ganger at norske domstoler har "sagt at de store vinner, så de slipper mer stress".

 

Og hvordan er det innlegget du siterer ironisk!!?

Lenke til kommentar
Denne tråden fikk meg til å registrere meg.

 

Jeg får nå inn spam fra K-Soft om programmet Fakt 2000, og etter at jeg googlet firmaet så kom jeg frem til denne tråden. Denne tråden skremmer meg, selv om den egentlig ikke burde gjøre det ettersom jeg får inn mye store mengder spam. Men av den spamen jeg får inn så finnes det svært få norske aktører, og K-soft står for omtrent 25% av all spam fra disse norske aktørene.

 

Jeg var inne på sidene til K-Soft, og la merke til følgende utsagn:

 

"Vi er også meget glade for de over 15.000 små og mellomstore bedrifter som er kunder av oss. Blant disse finnes alle typer av bedrifter representerte." Dette står på forsiden deres, mens det på siden kunder står:

 

"Vi har nå over 3000 kunder:"

 

Så hva er egentlig riktig?

 

Videre:

 

"En mengde butikker fra kjedene Rema 1000, Rimi, Ica og Coop."

 

Vel, jeg arbeidet tidligere i en av de største matvarekjedene i Norge, og alle butikkene i kjeden benyttet butikkløsninger som ble levert fra kjedekontorene. Ingen av K-Soft sine probrammer var en del av disse løsningene.

 

Av de butikkene som jeg arbeidet med var en stor del av disse tidligere butikker som tilhørte ICA/Rimi, og når jeg kom inn så benyttet alle disse butikkene løsninger som var levert av ICA. Disse løsningene ble ved overgangen til våre kjeder byttet ut med vår egen løsningen som var levert av Visma.

 

Det jeg forsøker å si her, er at de store dagligvarekjedene benytter seg av egne løsninger som er integrert med regnskapsløsningene. Dermed stiller jeg meg tvilende til påstanden til K-Soft om at noen av de største dagligvarekjedene benytter seg av deres produkter.

 

 

PS: Hvis trådstarter er personen som ble saksøkt av K-Soft, så ønsker jeg å sende en støtteerklæring om at jeg håper at K-Soft taper søksmålet.

 

PSS: Jeg ville tro at det ville vært billigere for K-Soft å levere et godt program fremfor å måtte benytte seg av søksmål for å promoter sine produkter.

Vet ikke om du har lest hele tråden. Har du det samt fulgt med litt utenfor også (er mye linker i denne tråden) slik en del av oss har gjort, ser du at referansene er falske. Dvs K-soft har tolket det dithen at om en liten, franchise-butikk/ bensinstasjon har på et eller annet tidspunkt brukt programvaren, så er det nok til at de fører opp hele konsernet som referanse. Skulle heller ikke forundre meg om de trekker det langt nok ut slik at t.o.m en frilanssjåfør som kjører for f.eks. Rema er nok til at Rema kan ansees som en bruker av programvaren (på en meget indirekte måte....).

 

K-Soft har ganske tydelig vist at de (les: han; R.E.K) har sitt eget syn på hva referanser er og hvordan verden fungerer (se utdragene fra rettsaken....)

Lenke til kommentar

Jeg ler meg ihjel av de sidene dine Dahn :) Jeg har fulgt denne tråden fra start og lest gjennom et par av de gamle som er stengt og jeg blir fortsatt overasket over hva jeg leser.

 

Hvis man kikker på supportsiden så har jeg litt problemer med å forstå at samme firma kan uttale:

"Vi har 15.000 kunder, og vårt support-team besvarer ukentlig tusenvis av henvendelser."

 

som de igjen topper med denne:

"Vi kan dessverre ikke svare deg på dine spørsmål over telefon fordi vi har hatt mye problemer med useriøse henvendelser som har belastet våre support tjenester. Vi hjelper deg KUN over epost og fax med dine problemer"

 

Tusenvis av henvendelser ukentlig fra en kundemasse på 15.000 på et program som er så smalt funksjonsmessig er vel katastrofalt dårlig. Hvis vi sier 'bare' tusen i uka så ringer absolutt alle kundene til support over tre ganger i året i snitt! Du snakker.

 

Jeg vet dette er gjentatt tidligere, men det er for meg så useriøst og latterlig at jeg kan flire i dagesvis. Anbefaler ALLE å lese litt på sidene Dahn har linket til i posten over. Det er skikkelig fredagskos! :)

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Jeg ler meg ihjel av de sidene dine Dahn :) Jeg har fulgt denne tråden fra start og lest gjennom et par av de gamle som er stengt og jeg blir fortsatt overasket over hva jeg leser.

 

Hvis man kikker på supportsiden så har jeg litt problemer med å forstå at samme firma kan uttale:

"Vi har 15.000 kunder, og vårt support-team besvarer ukentlig tusenvis av henvendelser."

 

som de igjen topper med denne:

"Vi kan dessverre ikke svare deg på dine spørsmål over telefon fordi vi har hatt mye problemer med useriøse henvendelser som har belastet våre support tjenester. Vi hjelper deg KUN over epost og fax med dine problemer"

 

Jeg vet dette er gjentatt tidligere, men det er for meg så useriøst og latterlig at jeg kan flire i dagesvis. Anbefaler ALLE å lese litt på sidene Dahn har linket til i posten over. Det er skikkelig fredagskos! :)

 

Ja, det er glimrende underholdning. Anbefaler også utdrag fra rettsaken på www.helges.net.

Du må bare flire av alt det R.E.K klarer i fullt alvor å si. Tror nok mannen har en litt annen virkelighetsoppfatning enn det resten av oss har :)

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket så er jo spam-virksomhet ikke tillatt i Norge, så jeg lurer på om det finnes noen muligheter for at jeg kan anmelde K-Soft for dette?

 

Regner med at dette vil være fåfattet, men jeg har begynt å se meg lei av alle spamen fra dette selskapet.

Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket så er jo spam-virksomhet ikke tillatt i Norge..

 

Det er lov å sende "spam" til generelle firmaadresser. Men altså ikke til arbeids- og private epost-adresser. I tillegg er det lov å sende til personer, adresser som kan sies å ha eller har hatt en releasjon til avsender. Men man skal få lov til å melde seg av en slik liste.

 

Så dersom du har mottatt til f.eks [email protected] så er det lov.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...