Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Sist jeg sjekket så er jo spam-virksomhet ikke tillatt i Norge..

 

Det er lov å sende "spam" til generelle firmaadresser. Men altså ikke til arbeids- og private epost-adresser. I tillegg er det lov å sende til personer, adresser som kan sies å ha eller har hatt en releasjon til avsender. Men man skal få lov til å melde seg av en slik liste.

 

Så dersom du har mottatt til f.eks [email protected] så er det lov.

 

Så det er lov å spamme viss man f.eks oppgir sin private epost som kontaktepost på brreg?

Og det er kun lov å sende til f.eks [email protected] og kun til f.eks [email protected] viss denne personen har lagt til sin adresse i en kontaktliste/epostliste?

 

Men korleis er då bevisbyrden til den som blir spamma, men nekter for at han har godtatt denne spammen?

 

Og viss man f.eks har eit ENK, har då telefonselgere og lignende rett til å ringe til andre tlfnr tilknyett til eier av selskapet, enn det han sjøl har oppgitt som kontaktnr i f.eks brreg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan bekrefte at vi har mottatt endelig dom fra Tingretten i Oslo.

Den innebærer ull frifinnelse og tilkjennelse av saksomkostninger.

 

Kommer med mer info i løpet av kvelden.

Skulle bare mangle. Hvor store saksomkostninger dreier det seg egentlig om sånn ca.?

 

Men, litt kjedelig at godeste REK ikke får noen straff.

Det er jo en viss straff å måtte betale saksomkostningene da. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Heh, utrolig bra å se at REK taper på alle punkter, og at den for noen ubrukelige softwaren han vil selge stemples. Får en utrolig deilig følelse av å lese at de må utbetale et femsifret beløp!

 

Burn baby, burn :D

 

Gratulasjoner til de som har måttet tåle den urettmessige forfølgelsen!

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Jeg har allerede tipset de største norske aviser om saken og håper at saken får full mediaoppmerksomhet. Dette er tross alt Norges første dom mot en web-debattant og en av de første ganger art. 10 av Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms blir brukt i en dom her i Norge. Jeg lurer på om Dommeren har lest gjennom denne diskusjonen der jeg bl.a. nevnte EMK :-)

 

Mer info om EMK (Den europeiske menneskerettskonvensjon):

http://conventions.coe.int/treaty/en/Treaties/Html/005.htm

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...