Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes folk overdriver en liten smule for å være ærlig :ermm:

Ja jeg vet man blir avhengig av spillet, har vært det selv men det gikk overhodet ikke ut over mitt sosiale liv osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Flott artikkel! Akkurat hva jeg prøver å fremheve..

6665420[/snapback]

Ja du er så flink. Du vet, tror du ikke du er litt generaliserende nå? Altså, en artikkel i VG, ok, men du tror faktisk på den artikkelen i Vi menn? Hvis du faktisk vil ha litt facts, burde du slutte å lese om dette i avisene som en annen patetisk 52-åring. For å hjelpe deg litt på vei, klikkzor.

Endret av Marti
Skrevet
Det litt merkelige er at de som kritiserer WoW er;

- fans av andre MMOs

- folk som ikke skjønner seg på WoW, eller ikke liker sjangeren

Rart, hva?

(PS: oppdaterte posten min på side 2, gogo les! )

6651138[/snapback]

Ja, for dette er ikke noe du fant på i farta. Jeg er ikke fan av andre MMOs, men var dum nok til å bruke 7 måneder på WoW, jeg fikk se endel, spilte masse - men skjønte så hvor jævla dumt det spillet egentlig er. Fin tråd, forøvrig - hadde forventet meg 100% skittkasting, men dette er jo på kanten til seriøst.

Skrevet

er du 16 år og bor i en by hvor mennesker har problemer med seg selv og sprer falske rykter om alle som bor her, Har jeg ikke noe annet valg enn og spille wow :no:

Skrevet
Jeg er fullstendig enig med trådstarter. Spillet er ikke sunt. Heldigvis har jeg ingen kamerater som har begynt med dette spillet.

6665000[/snapback]

Hvordan vet du så at det ikke er sunt da? Og jo da! Du har hørt på radioen at en eller annen person ikke klarer å kontrollere spillinga si.

Skrevet
Etter å ha lest gjennom denne tråden må jeg konkludere med at jeg er et overlegent menneske.

Jeg har INGEN problemer med WoW, og har spilt det siden det kom ut - med stor interesse. Jeg lar det ikke gå ut over livet mitt i stor grad. Praten på skolen har kanskje forandret seg litt, men det er bare når jeg prater med andre som spiller WoW. Jeg skravler ikke ivei om WoW når jentene eller fotballnerdene i klassen hører på. De som har slike problemer med WoW har seg selv å takke. Svake mennesker - nå får dere som fortjent. Mammadalter og sutreunger.

(Og WoW er ikke dyrt. Bare den påstanden viser hvor feilaktig blikk du har på livet, kjære venn)

6651088[/snapback]

haha, vist du er overlegent menneske, så er jeg det også =)... spiller wow på endgame raiding nivå (bare BWL hittill da men) raider så å si hver kveld... men jeg trener likevel turn og andre ting hver eneste dag... så...

meg-1 / noobs som generaliserer wow spillere-0

Skrevet

Jeg vedder på at 90% av alle som har noe mot wow og pc-spilling generelt, enten er noen fjortisser som føler seg kule fordi di rakker ned på de som liker å sitte på pcen å spille, isteden for å drive med alt det kule de driver med.

Disse er de verste, de går det ikke ann å overbevise noe som helst. Rett og slett fordi di er så kule og glupe. Synd for de at det er akkurat det de ikke er. Ingen liker fjortisser. Fjortisser kan brenne i helvete.

Eller folk som rett og slett ikke vet bedre, men står på sitt. Selv om de ikke helt veit hvorfor de mener det de mener.

De siste 10% som har noe i mot pc spilling er eks-nærkisser. De er paranoide å redde for alt som kan være avhengighetsskapende for svake sjeler.

Skrevet
Jeg vedder på at 90% av alle som har noe mot wow og pc-spilling generelt, enten er noen fjortisser som føler seg kule fordi di rakker ned på de som liker å sitte på pcen å spille, isteden for å drive med alt det kule de driver med.

Disse er de verste, de går det ikke ann å overbevise noe som helst. Rett og slett fordi di er så kule og glupe. Synd for de at det er akkurat det de ikke er. Ingen liker fjortisser. Fjortisser kan brenne i helvete.

Eller folk som rett og slett ikke vet bedre, men står på sitt. Selv om de ikke helt veit hvorfor de mener det de mener.

De siste 10% som har noe i mot pc spilling er eks-nærkisser. De er paranoide å redde for alt som kan være avhengighetsskapende for svake sjeler.

6667113[/snapback]

WOOOOOOORD :D

Skrevet

hvis folk lar et spill begrense livet sitt, har det ikke nødvendigvis så jævla mye med det spesifikke spillet å gjøre. enkelte mennesker har lett for å la seg distrahere.

grunnen til at WoW-spillere blir satt i søkelyset, tror jeg heller at det er veldig populært. prosentandelen spillere som lar det ta overhånd er nok omtrent det samme som andre spill av kvalitet, og desto flere som spiller, desto flere blir avhengige - disse synes da selvsagt ekstra godt. hvor mange var det ikke som fordypet seg i CS, i dets glanstid? WoW er mer omstridt, og Elder Scrolls/Age of Empires/etc-freaks får stort sett være i fred. lucky bastards.

at folk dropper alt annet for en virtuell verden er selvsagt synd, men de valgte det selv.

Skrevet (endret)

World of Warcraft er greit nok, men kraftig overvurdert. Det finnes utallige mye bedre MMO's der ute.

Grunnen til at WoW har fått så mye oppmerksomhet rundt folk som er avhengige, er jo som sagt at spillet er ekstremt populært blant ungdom og barn. Foreldrene bryr seg og sier ifra.

At andre spill ikke får like mye oppmerksomhet er pga aldersgruppene. Jeg vil ikke påstå at Elder Scrolls\Age of Empires etc har stor populæritet blant ungdom og barn som WoW. Muligens litt annerledes nå med Oblivion.

Endret av Soth
Skrevet
World of Warcraft er greit nok, men kraftig overvurdert. Det finnes utallige mye bedre MMO's der ute.

6669404[/snapback]

"Bedre".

Handler vel heller om hva man liker.. -.-

LITT OFFTOPIC!

Skrevet (endret)

6669404[/snapback]

"Bedre".

Handler vel heller om hva man liker.. -.-

LITT OFFTOPIC!

6669435[/snapback]

Såklart, men jeg vil påstå at de fleste WoW-spillerene har lite peiling på spill generelt. Da den gjennomsnittlige aldersgruppen eller kunnskapen om andre spill er lav.

Endret av Soth
Skrevet (endret)
Nok en artikkel om spillet.. Den er å finne på ITavisen

6671212[/snapback]

Steffenz, Spillet er skummelt og burde uten tvil ha hatt 18års-grense slik som spilleautomater. Dersom du legger opp for debatt her vil du mest sannynslig debattere mot en vegg, de som er avhengige vil nemlig bagatellisere eller ignorere eventuelle problemer spillet skaper.

Uansett, World of Warcraft er jeg veldig glad for at vi kjøpte, meg og kjæresten har spilt Diablo 2 helt til det ble for vanskelig (og ensformig) og jeg har på en måte håpet at hun skulle finne et annet spill hun likte.. Det tok tid men endte med World of Warcraft, det er kjempegøy å logge inn med sin eventyrer og dra ut på nye eventyr, oppdage nye skoger, elver, fjell og landskaper. Det sosiale ved spillet kjenner vi lite til, som par klarer vi nærmest alt av utfordringer alene.

Vi har nå spilt siden januar og vi har kommet til nivå 40 og kjøpt hest. Når vi kjøpte hester var det en stor hendelse, det føltes nesten som å ha bursdag når du får noe du hadde lyst på. Spillet koster en hundrelapp i måneden, to hundre for begge av oss, det er halvparten av en Peppe's filmdeal jeg spanderer så altfor ofte. Og spillet kan vi kose oss med på regnværsdager, en film har langtifra denne varigheten.

Jeg har slektninger og en haug med venner som er svært oppslukt av spillet, de spiller de samme stedene om og omigjen i det uendelige.. Dreper den samme dragen igjen og igjen.. Kan godt tenke meg at for dem er dette spillet fra helvete, men jeg vet ikke hva jeg skal syntes om det, de velger sin egen skjebne. Litt morsomt er det at jeg har vært nivå 255 og i et slag drept samtlige drager som de strever med.

Forresten, når Burning Crusade kommer, det sies at det skal komme flyvende drager du kan "ri" på. Dersom du får disse ved å kjøpe Burning Crusade skal jeg uten tvil ha det ekstrasettet. Men dersom det er slik at du må JOBBE for å få tak i de flyvende dragene er jeg langtifra så sikker. Men hvem vet? Kanskje blir det morsomt likevel.

Dersom du ikke er nivå 60, er det noe poeng i å ha Burning Crusade da?

Endret av Pycnopodia
Skrevet

Forresten, dersom noen nær meg fyrer av en røyk kaster jeg gjerne bort 2-3kronerstykker fra lommen og langt bort ut i lufta.. Da har meg og røykeren brukt like mye penger, jeg liker å kaste penger og blir beroliget av det slik som røykeren men jeg slipper å få gulere tenner samt dø av kreft før jeg er femti. Røykeren syntes kanskje det er provoserendes, men hun glemmer at hun faktisk gjør det samme - brenner opp 2-3 kronestykker istedenfor å kaste dem.

Dersom noen kompiser av meg skulle begynne å spille WoW dagen lang hadde jeg kanskje gjort noe i samme retning, tatt med meg laptop og plassert den på skrivebordet ved siden av hans PC og spilt noe som minesveiper like lenge som han spilte Warcraft.

Skrevet (endret)

Det går visst sport i det å sammenligne WoW med narkotika o.s.v for tida. Er alltid like fornøyelig å lese de stolte "Jeg har sluttet med wow" postene som om de var kjederøykere eller tunge heroinmisbrukere som endelig hadde klart å slutte. At folk velger WoW over andre sosial eventer ser jeg egentlig ikke på som et problem. Da de fleste eventer med et guild i WoW ofte er meget sosiale bortsett fra at man ikke ser hverandre fysisk da. Og dessuten må da folk få lov til å velge slik de selv vil, uten at moralenshelter skal kommer å fortelle en hvordan livet skal leves. Enkelte her hadde vel sprunget rundt for den katolske kirken for 600-700 år siden å brent bønder som ikke hadde trodd på guds ord.

Og når det gjelder dere som føler dere "mister" vennen deres fordi han spiller wow? Hva om han hadde trent fotball for å bli proff f.eks. Isteden for å se på film hadde han vært på fotballtrening, isteden for å bli med ut en kveld hadde han vært på løkka å skutt ballen mot mål alene for å bli bedre, hadde du jogget ned på fotball forumet da og fordømt hele idretten? Noen vil kanskje mene dette er et dårlig eksempel da fotball er stuerent og helt legetimt. Men fakta er at de ungdommer som satser på å bli aller best i en sport avskiller seg på samme måte som mange wow spillere gjør når uten å få tonn med pes for det.

Endret av 1337Antikatt
Skrevet

Eg har spelt wow i litt over eit halvt år og har ein lvl 60 og eit par halveis char, men eg kjem til kutte ut wow no. Eg begynte å spele wow i slutten av mitt skuleår på folkehøgskole, og både eg og dei rundt meg merka at eg blei mindre og mindre sosial. Eg fikk rett og slett ikkje med meg kva som skjedde rundt meg lenger. Greit nok, eg koste meg forran pc'n i lag med eit par andre frå skulen som også spelte wow, men alle dei andre hadde eg mindre og mindre kontakt med. Det samme merka eg når eg flytta heim igjen. Eg gadd liksom ikkje å ta so veldig mykje kontakt med gamle kjente fordi eg hadde det kjekt når eg satt framfor pc'n med wow. Eg prøvde ein periode og kutte ned og berre spele nokon tima no og då, men det blei rett og slett ikkje det same. Skal du være med i ein instance tar det eit par tima, og raid enda fleire. Og i end game så er det ikkje så mykje anna ein instance og raiding for ein PvE spelar. Eg ser mange seie: "Jamen kva med CS?". Greit nok, du kan bli avhengig av CS også, men det krever ikkje så mykje tid. Der går det faktisk an å sette seg ned ein halvtime og spele litt. PCW/CW tar heller ikkje like lang tid som instancer/raids. (Ja eg har vært avhengig av CS også i mine yngre dager :p)

Etter det eg har erfart er iallfall det ingen tvil om at MMORPG opptar mykje meir av tida di enn eit FPS spel. Og du høyre mange fleire historier om ekteskap/kjæresterpar som går i fløyten pga MMORPG enn FPS.

Skrevet (endret)

Jeg er egentlig glad jeg er immun mot å bli avhengig av spill. Spilte en del UT2004 tilbake i sin tid, men det var aldri mer enn max 1 time pr. dag og ofte kunne jeg gå en uke uten å spille. Så ble jeg egentlig lei. Men jeg spiller egentlig ikke for å komme høyere opp på rankinger eller øke i levels eller hva det nå er det spillet jeg spiller går ut på. Jeg spiller bare for morro skyld, og for å få et lite kick akkurat der og da, noe som ofte skjedde i UT2004 (da Onslauht, som er en ganske hektisk spillmodus). Har en del venner og jobbkollegaer som har blitt bitt av WoW-basillen, de sitter ganske mye med spillet. Og siden jeg selv ikke spiller det, føler jeg meg litt uttafor, de prater jo et rart språk jeg ikke forstår. Men jeg har egentlig ingen intensjoner om å presse meg til å spille et spill jeg egentlig ikke har sansen for bare for å "bli med i gjengen". Synes også det er litt utrivelig når folk velger bort treff med venner for å spille.

Endret av Smirnoff
Skrevet (endret)
Det går visst sport i det å sammenligne WoW med narkotika o.s.v for tida. Er alltid like fornøyelig å lese de stolte "Jeg har sluttet med wow" postene som om de var kjederøykere eller tunge heroinmisbrukere som endelig hadde klart å slutte. At folk velger WoW over andre sosial eventer ser jeg egentlig ikke på som et problem. Da de fleste eventer med et guild i WoW ofte er meget sosiale bortsett fra at man ikke ser hverandre fysisk da. Og dessuten må da folk få lov til å velge slik de selv vil, uten at moralenshelter skal kommer å fortelle en hvordan livet skal leves. Enkelte her hadde vel sprunget rundt for den katolske kirken for 600-700 år siden å brent bønder som ikke hadde trodd på guds ord.

Og når det gjelder dere som føler dere "mister" vennen deres fordi han spiller wow? Hva om han hadde trent fotball for å bli proff f.eks. Isteden for å se på film hadde han vært på fotballtrening, isteden for å bli med ut en kveld hadde han vært på løkka å skutt ballen mot mål alene for å bli bedre, hadde du jogget ned på fotball forumet da og fordømt hele idretten? Noen vil kanskje mene dette er et dårlig eksempel da fotball er stuerent og helt legetimt. Men fakta er at de ungdommer som satser på å bli aller best i en sport avskiller seg på samme måte som mange wow spillere gjør når uten å få tonn med pes for det.

6671888[/snapback]

:nei:

Visst du blir fotball proff kan du tene til livetsopphold med det. Til din informasjon kan man ikkje det med å sjå film og spele WoW.

I tillegg tar faktisk ikkje fotball so mykje tid som wow gjer. Og du er ute og møter folk i virkeligheten, ikkje berre i den virituelle verden.

Endret av rEaliTY
Skrevet
Men fakta er at de ungdommer som satser på å bli aller best i en sport avskiller seg på samme måte som mange wow spillere gjør når uten å få tonn med pes for det.

Tilfeldigvis ble en i klassen min nylig verdensmester i junior-klatring under VM i Kina, selv om ulike konkuranser og mesterskap kan krasje mye med skolen så er jeg ikke enig i at det er mye likhet mellom han og en som er med i guildet som får world first kill på en fiende i et dataspill.

Tenk på hva det kreves for å bli verdensmester i noe i det virkelige liv, og sammenlign det med hva som kreves for å bli verdensmester i noe i et dataspill. Dersom målet ikke er å bli verdensmester kan du sammenligne med å tilhøre verdenseliten i noe.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...