Gå til innhold

Demo av Call of Juarez (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg er forelsket.

 

Har sjelden hatt en så god spillfølelse som da jeg gikk ned over gaten, med pistolene i henda og plaffer ned slemmingene. Bare jeg som syns stemningen var helt utrolig bra? Dette her blir nok et av årets høydepunkter innen spill for min del.

 

Fantastisk! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke bare du som synes steminingen er bra. Lydene, musikken, stemmene, støvet som fyker over skjermen.... Alt er bare genialt tillaget. Jeg håper virkelig at dette spillet får sin fortjente oppmerksomhet når det kommer, og kanskje det begynner å røre litt i hodene til de ellers så kjedelige spillutviklerne som lager "storspillene".

Lenke til kommentar
Har skjønt hva du mener men nå er det slikt at nye spill utvikles og krever mere selv på laveste innstillinger.

 

Fant Depth Of Field video fra PC Format

Sjekk den ut :)

Link

 

Legg merke til hvor bra vannet er i videoen  :dribble:

6581806[/snapback]

 

Irriterende at han aldig skyter den jævla pila :)

 

Men spillet ser pent ut det!

Lenke til kommentar
Ferdig med demoen nå... Virker som et helt greit spill

6585899[/snapback]

 

Jeg synes det virker MYE bedre enn "et helt greit spill", og jeg sakl definitivt kjøpe det - mest på prinsipp, da flinke, små utviklere bør støttes til det fulleste - men også fordi jeg gjerne har lyst til å spille dette på nett i tillegg til SP-delen som garantert kommer til å bli KJEMPEFLOTT!

Lenke til kommentar

Ser jo bra ut, dette. Mitt 7800GT får kjørt seg.. lav FPS, men så er denne XP installen gammel, og jeg har ikke tweaket på en stund.

 

Loadetiden er latterlig lang for min del. Så lang at jeg leste en side i en bok etter at jeg var gått lei av å vente. HDen jobbet ikke særlig hardt heller i løpet av den tiden, så jeg antar det har noe med videre optimalisering før release versjonen å gjøre.

 

Jeg må ha mer RAM uansett; har bare 1GB. Spill som dette vil gjerne ha minst 2.

 

Det ser griselekkert ut. Jeg la merke til støvskyene, lykten som hang utenfor en dør og kastet realistisk lys på veggene.. vinduene i kapellet, i det hele tatt. Alt er lekkert, untatt neglene på helten.. :mrgreen:

 

De herlige spaghettiwestern-onelinerne minner meg om Outlaws. Fikk litt av den samme go'følelsen her.

 

Jeg skvatt litt da jeg snublet over de første motstanderene. Kom litt for nær en av dem, og han stoppet reloadingen av revolveren sin et øyeblikk for å dra til meg med knyttneven! Artige detaljer av det slaget er hva som gjør et spill litt unikt.

 

Depth of field virker også ganske bra, effektivt.

 

Det eneste jeg ikke liker er den vanvittige loadetiden, men jeg håper noe kan bli gjort med det. Og jeg vet jeg må ha mer RAM og en raskere HD, men utover det kan jeg alltids tweake og evt. OC systemet til å kjøre slike spill flytende. Spillet viser uansett at en kan bare ikke få i pose og sekk lengre. For spill som ser så bra ut, må mange oppgradere hardwaret.

 

1024x768, alt på high, refresh rate 70. Virker som jeg hadde 20-30 FPS. Jeg la merke til at teksturene på bl.a. fjellet var ganske skarpe med disse innstillingene. Samme med bygningene og annet.

 

Utover det, bør vi da vite mer enn godt nok at de beste spillene gjerne kommer fra utviklere i Europa.. :) Ikke for å skryte, men det er bare slik.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
I så fall må dette spillet streames noe det ikke gjør på PC verisjonen.

Konsollen har bare 512 MB ram og dette spillet så lastes det ned og ikke streames som i Oblivion.

 

Skal dette komme på en konsoll så blir det mange stoppe pauser med loading og tviler sterkt på at det blir noe særlig gøy

6583750[/snapback]

Noe av poenget med streaming er nettopp å unngå avbrekk med loade skjermer, men også å få ned minnebruket ja, så dette kunne være en mulighet her uten å kutte ned på grafikken. Men la oss sette opp et regnestykke mtp på PC vs konsoll når det kommer til minne. Anbefalt for CoJ er 1GB sysminne og 256MB vram, jeg vil da anta dette er tilstrekkelig for moderat oppløsning med HDR (1280x1024 uten AA). Siden texturene må ligge både i vram og sysram (noe som ikke er nødvendig for en konsoll) kan vi trekke dette ifra sysram totale minne.. la oss si 150MB og vi er da nede på 874MB. I tillegg tar OS'et en del av kaka og for mitt tilfelle er det 320MB og vi har da igjen 554MB sysram tilgjenglig, totalt 810MB med 256MB vram. Videre må vi trekke fra framebufferet som etter min beregning vil komme på ca. 55MB, så da vi til slutt 755MB.

Nå for konsollen og jeg tar da utgangspunktet i Xbox360 som har 522MB minne (512MB UMA + 10MB eDRAM) og trekker vi fra OS'et har vi 490MB tilgjenglig. For framebufferet kan den ta nytte av FP10 (som ingen PC støtter ennå) som ikke tar mer minne (eller båndbredde) enn INT8 og vi er da her til slutt nede i 483MB, hvis man heller ikke her har med AA her.

Dem vil forsatt ha en del mindre tilgjenglig for en eventuelt Xbox360 versjon, men kanskje heller ikke den enorme forskjellen du hadde trodd? Man må også ta i betraktning at man slipper å tenke på en utallige forskjellige hw konfigrasjoner med en konsoll og heller konsentrere seg om et sett hardware, noe som gir større rom for optimalisering og dette gjelder også minnebruk. Jeg vil tro 3Dc 4:1 komprimering for normal maps vil bli raskere og mer utbredt benyttet for Xbox360 enn for PC.

Lenke til kommentar

Det har lite med GUN å gjøre, annet enn at det er satt i den ville vesten, og at begge to ser ut til å ha en rimelig god historie. Ellers er det ingen ting de to har til felles.

 

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor du ikke bare laster ned demoen og prøver? ;)

 

EDIT: Forresten, dette blir ti ganger bedre enn GUN. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg kjørte spillet glatt på 7800GT, 2gig ram, og AMD 64 4000+.

 

Spillet, forøvrig, var dødskult. Fantastisk stemning, så ut som en interessant historie, nydelig visuellt sett. :)

 

Dette skal kjøpes. :thumbup:

 

Edit: Som noen kanskje har lagt merke til, er bibelen til Ray tydeligvis regnet som et våpen. Man kan sitere fra den, men vet noen om det har noen effekt?

Endret av edds
Lenke til kommentar

Det er fordi det sannsynligvis blir det andre geniale westernspillet som noen sinne har blitt laget. Dessuten, ser man bort fra at det er et westernspill, er det fortsatt fantastisk bra. Historien virker utrolig god, teknisk sett ser det mildt sagt utrolig ut og effekter som vann, vind og temperatur er realistisk simulert (man kan bruke vind og temperatur til sin fordel når man har lyst til å lage det hett for fienden - f.eks. ved å ta fyr på noen kasser, noe du kan prøve i demoen).

 

I tillegg er det jo bare veldig tilfredsstillende å få holde i en seksløper.

Lenke til kommentar

Det blir morsomt om det kommer på konsoll og om det skulle bli like bra som PC verisjonen. Det er jo en grunn til at Prey, LOTR BFME, Quake 4 og andre titler går elendig i forhold til PC.

Condemned som ble laget for konsollen går sirup på konsollen mens det er lettkjørt på en middel PC.

 

Ingen vonde ord mot X360 eller andre konsoller. Det finnes mange bra titler og bra spill, men når det gjelder grafikken kan ingen konsoller måle seg mot PC.

 

Så når Call of juarez er så pass krevende og ser så flott ut på PC, har jeg mine tvil at vi vil få se noe slikt på en konsoll. Kanskje neste generasjon konsoller vil klare det, men ikke de vi har nå.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Det blir morsomt om det kommer på konsoll og om det skulle bli like bra som PC verisjonen. Det er jo en grunn til at Prey, LOTR BFME, Quake 4 og andre titler går elendig i forhold til PC.

Condemned som ble laget for konsollen går sirup på konsollen mens det er lettkjørt på en middel PC.

Dette viser heller hvor kritisk optimalsiering er enn at PC er overlegen. Disse titlene var primært utviklet for PC og/eller på uferdig Xb360 devkits med lav kunnskaps nivå om den nye hardwaren.

 

Ingen vonde ord mot X360 eller andre konsoller. Det finnes mange bra titler og bra spill, men når det gjelder grafikken kan ingen konsoller måle seg mot PC.

Å kom igjen.. har du sett på spill som kommer som Gears of War og Halo 3? Eller for spill som er ute nå: GRAW og PGR3. PC vil selvfølelig etterhvert dra ifra, men for en stund vil PS3 og Xbox360 nyte godt av en fixed hw plattform samt det faktum at det ikke er high-end PC'er spill utviklere generellt sikter til.

 

Så når Call of juarez er så pass krevende og ser så flott ut på PC, har jeg mine tvil at vi vil få se noe slikt på en konsoll. Kanskje neste generasjon konsoller vil klare det, men ikke de vi har nå.

Grafikken til CoJ er da virkelig ikke så imponerende? Jeg er mer imponert over f.eks Oblivion og gode gamle FarCry enn dette. Og Gears of War med UnrealEngine3 mener ihvertfall jeg ser milevis bedre ut.

 

Kanskje man også skal vente til CoJ er lansert før man begynner å trekke konklusjoner om hvor krevende det er.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...