Gå til innhold

Demo av Call of Juarez (PC)


Anbefalte innlegg

Er det kun jeg som syns at graffikkmotoren er elendig? Grafikken er veldig bra ja, men fy fader å mye det krever...

6581167[/snapback]

 

Synes ikke motoren er elendig. Dette er jo et spill som egentlig ikke skal komme før i 2007 og er jo et nextgen spill. Med grafikken her så synes jeg det er helt greit at det er såpass krevende. Det er tross alt rimelig store landskaper som er ganske så detaljerte. Bare se på alt gresset og vegetasjonen generellt, det er sykt bra detaljert. Detaljen forsvinner ikke når du studerer og zoomer nærmer. De bruker absolutt det siste av det siste innen grafikk ihvertfall.

 

Men lider du av fps dropp så bare skift til Shader Model 2.0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det kun jeg som syns at graffikkmotoren er elendig? Grafikken er veldig bra ja, men fy fader å mye det krever...

6581167[/snapback]

 

Synes ikke motoren er elendig. Dette er jo et spill som egentlig ikke skal komme før i 2007 og er jo et nextgen spill. Med grafikken her så synes jeg det er helt greit at det er såpass krevende. Det er tross alt rimelig store landskaper som er ganske så detaljerte. Bare se på alt gresset og vegetasjonen generellt, det er sykt bra detaljert. Detaljen forsvinner ikke når du studerer og zoomer nærmer. De bruker absolutt det siste av det siste innen grafikk ihvertfall.

 

Men lider du av fps dropp så bare skift til Shader Model 2.0.

6581424[/snapback]

 

Enig. Dette spillet er det mest krevende spillet som er ute nå. Ikke engang Oblivion er i nærheten av dette her. Men så er grafikken det råeste jeg har noengang sett.

 

Hvis dette kommer på konsoll så bare glem å få slik grafikk. Her trenger man langt mere enn 512 MB ram.

 

Det ligner litt på Unreal motoren, noen som vet åssen grafikk motor spillet bruker?

Lenke til kommentar

Jeg synes at når det spillet kneler min maskin (AMD 3500+, X800XL, 1024RAM) så burde grafikken det yter i det minste måle seg med andre ting PCen min drar. Med tragiske skygger, ingen AA, bittelitt AF, 1024x768 og alle de tre nederste (teksturer og sånn) på Medium ser ikke spillet bra ut og det hakker som bare juling. 16 fps ute med mindre jeg stirrer i bakken. Men PCen min drar for eksempel Oblivion ganske bra, og det ser mye bedre ut enn slik jeg må spille Call of Juarez.

 

Dette bør fikses før release, for det som skjulte seg under hakkingen var antydninger til et særdeles gøyalt spill.

Lenke til kommentar
Jeg synes at når det spillet kneler min maskin (AMD 3500+, X800XL, 1024RAM) så burde grafikken det yter i det minste måle seg med andre ting PCen min drar. Med tragiske skygger, ingen AA, bittelitt AF, 1024x768 og alle de tre nederste (teksturer og sånn) på Medium ser ikke spillet bra ut og det hakker som bare juling. 16 fps ute med mindre jeg stirrer i bakken. Men PCen min drar for eksempel Oblivion ganske bra, og det ser mye bedre ut enn slik jeg må spille Call of Juarez.

 

Dette bør fikses før release, for det som skjulte seg under hakkingen var antydninger til et særdeles gøyalt spill.

6581486[/snapback]

 

Du må legge til at spillet også er utrolig stort. Vi snakker ikke om små innendørs baner her men store detaljerte områder.

Skaffer du deg mere ram og oppgraderer skjermkortet vil det nok hjelpe stort.

Lenke til kommentar
blablabla

6581486[/snapback]

 

Du må legge til at spillet også er utrolig stort. Vi snakker ikke om små innendørs baner her men store detaljerte områder.

Skaffer du deg mere ram og oppgraderer skjermkortet vil det nok hjelpe stort.

6581516[/snapback]

Alt kan selvsagt bli bedre hvis jeg kjøper nye deler, eller kanskje en helt ny datamaskin for den saks skyld, men det er ikke poenget. Jeg sier at når Oblivion på 30FPS (der er det nok av store miljøer) burde det ikke se bedre ut enn et annet spill som ruller på 15FPS (Call of Juarez). Aight?

Lenke til kommentar
blablabla

6581486[/snapback]

 

Du må legge til at spillet også er utrolig stort. Vi snakker ikke om små innendørs baner her men store detaljerte områder.

Skaffer du deg mere ram og oppgraderer skjermkortet vil det nok hjelpe stort.

6581516[/snapback]

Alt kan selvsagt bli bedre hvis jeg kjøper nye deler, eller kanskje en helt ny datamaskin for den saks skyld, men det er ikke poenget. Jeg sier at når Oblivion på 30FPS (der er det nok av store miljøer) burde det ikke se bedre ut enn et annet spill som ruller på 15FPS (Call of Juarez). Aight?

6581553[/snapback]

 

Ingen tvil at dette spillet er laget for nyere PC. Produsenten er sikkert klar over at de ikke vil selge det til mange som ikke har bra nok PC. Men ofte oppgraderer folk når det kommer nye spill som er mere krevende enn den hardware de har.

 

Du kan ikke forvente at skjermkortet du har skal vare for alltid med bra FPS. Det vil alltid komme noe som er bedre og trenger mere kraft.

Lenke til kommentar
Du nekter jo å høre på det jeg sier. Men jeg lar det være opp til andre å forstå det. Deg gir jeg opp.

6581704[/snapback]

 

Jeg forstår deg, hehe... Hadde forventa meg grei flyt på low, men 20fps? Gimme a break...

6581730[/snapback]

Takk!

 

At spillet kaller seg "Next-Gen" rettferdiggjør ikke at det ser ut som crap på det meste av dagens utstyr, selv med 20FPS.

Lenke til kommentar
Du nekter jo å høre på det jeg sier. Men jeg lar det være opp til andre å forstå det. Deg gir jeg opp.

6581704[/snapback]

 

Skjønner hva du mener.

Dette spillet kreves så mye selv med laveste innstillinger så holder det ikke med utdatert skjermkort.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Du nekter jo å høre på det jeg sier. Men jeg lar det være opp til andre å forstå det. Deg gir jeg opp.

6581704[/snapback]

 

Skjønner hva du mener.

Dette spillet kreves så mye selv med laveste innstillinger så holder det ikke med utdatert skjermkort.

6581775[/snapback]

...som leder oss tilbake til mitt opprinnelige poeng, spillet er dårlig optimalisert. Og det bør fikses før release siden spillet virker ganske gøyalt ellers.

 

Dessuten vil jeg ikke kalle mitt skjermkort utdatert. Dette er det første spillet jeg har måttet gi opp på grunn av ytelsesproblemer. Noen sinne altså.

Endret av Zlimy
Lenke til kommentar
Er det kun jeg som syns at graffikkmotoren er elendig? Grafikken er veldig bra ja, men fy fader å mye det krever...

6581167[/snapback]

 

Synes ikke motoren er elendig. Dette er jo et spill som egentlig ikke skal komme før i 2007 og er jo et nextgen spill. Med grafikken her så synes jeg det er helt greit at det er såpass krevende. Det er tross alt rimelig store landskaper som er ganske så detaljerte. Bare se på alt gresset og vegetasjonen generellt, det er sykt bra detaljert. Detaljen forsvinner ikke når du studerer og zoomer nærmer. De bruker absolutt det siste av det siste innen grafikk ihvertfall.

 

Men lider du av fps dropp så bare skift til Shader Model 2.0.

6581424[/snapback]

 

Enig. Dette spillet er det mest krevende spillet som er ute nå. Ikke engang Oblivion er i nærheten av dette her. Men så er grafikken det råeste jeg har noengang sett.

 

Hvis dette kommer på konsoll så bare glem å få slik grafikk. Her trenger man langt mere enn 512 MB ram.

 

Det ligner litt på Unreal motoren, noen som vet åssen grafikk motor spillet bruker?

6581478[/snapback]

 

De har nok laget sin egen motor helt fra scratch. At du påstår at spillet krever mer enn Oblivion kan jeg ikke fatte. I Oblivion har jeg vel 10FPS konstant med mitt 7900GT-kort, 2GB ram og AMD 64 3200+ prosessor. I CoJ spiller jeg med alle instillinger satt høyest (oppløsning på 1152), og jeg har nå 30-40 FPS stort sett hele tiden. I Billy-brettet har jeg litt lavere FPS, men det er forståelig, da det er så stort og detaljert som det er.

Lenke til kommentar
Hvis dette kommer på konsoll så bare glem å få slik grafikk. Her trenger man langt mere enn 512 MB ram.

Basert på hva? Hvordan forklarer du Oblivion? som ihvertfall etter min mening ser overall penere ut. HDR er en god del mer tydlig i CoJ og gir en mer "wow" inntrykk (selv syns jeg den er nokså overdrevet), men det bruker ikke mer minne enn hva som er tilfelle for Oblivion.

 

Det ligner litt på Unreal motoren, noen som vet åssen grafikk motor spillet bruker?

6581478[/snapback]

Chrome Engine 2005. Det ligner veldig lite på UE3.0 som har vist til langt penere grafikk enn dette.

Lenke til kommentar
Hvis dette kommer på konsoll så bare glem å få slik grafikk. Her trenger man langt mere enn 512 MB ram.

Basert på hva? Hvordan forklarer du Oblivion? som ihvertfall etter min mening ser overall penere ut. HDR er en god del mer tydlig i CoJ og gir en mer "wow" inntrykk (selv syns jeg den er nokså overdrevet), men det bruker ikke mer minne enn hva som er tilfelle for Oblivion.

 

Det ligner litt på Unreal motoren, noen som vet åssen grafikk motor spillet bruker?

6581478[/snapback]

Chrome Engine 2005. Det ligner veldig lite på UE3.0 som har vist til langt penere grafikk enn dette.

6582122[/snapback]

 

Er det en oppdatert motor av den Chrome brukte eller...? Husker den var ganske pen når den kom!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...