Gå til innhold

LCD skjerm, 19-21" til 4000! tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alright!! :D Da tror jeg at jeg kommer til å gå for 2007wfp i steden for 205BW. Vil det være et godt valg?

Håper at den kommer innen fredag hvis jeg bestiller i morgen.  :w00t: Får sende en epost og høre om de har fikset det på skjemen som jeg bestiller, men allt tyder på at det kommer til å funke fett

6840220[/snapback]

Klart 2007WFP er et bedre valg pga. panelet, men også for at den er i widescreen. Det hadde vært veldig fint om du kunne sende en e-post til Dell angående firmwaren (husk å spørre etter A02 da), også gjerne at du ringer også hvis du kan det.

 

Jeg slår til også på denne skjermen, men er på skolen i hele dag i morgen, så jeg kan ikke snakke med Dell.

 

La oss vite hva Dell svarer til deg da, Jurgeen. :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Ja, nå har det seg slik at eposten min har tatt kvelden, så jeg får ikke sendt noen epost idag, og er egentlig litt vel opptatt med skoleshit, men jeg søkte litt rundt på Google og fant en tråd hvor Geoff, Dell Customer Advocate skriver følgende:

"We have received feedback from some customers regarding our 2007FP, 2007WFP and 2407WFP monitors regarding uneven color bands on some images. This effect is known as "banding.” It is due to the Adaptive Color and Contrast™ (ACC) and Active Color Management™ (ACM) feature of the Faroudja video processing chip. For general usage, ACC and ACM technology found in this chip is known for delivering impressive picture details and optimal image quality across a multitude of monitor usage modes.

 

Dell has a tested a firmware update that adjusts the ACC & ACM features, eliminating the banding issue when using the DVI input in Desktop mode. All of these monitors have three display modes: Desktop, Multimedia and Gaming. The firmware turns off Faroudja video processing in Desktop mode. It remains enabled in the other two modes. Essentially, the updated firmware allows users to choose whether they want the Faroudja video processing feature on or off.

 

Starting today, we have updated units with the new firmware to ship out on an ongoing basis, and will look to fulfill customer requests as quickly as possible. For details on how to proceed, you have two options: email me directly at [email protected], or visit the Dell Community Forum."

 

Jo mer jeg leser andre steder også så sier de at Color banding problemet er fiksa, men at bare ekstreme grafikk og designere vil kunne se bandingen. Uansett, så har jeg nå bestilt min skjerm :w00t:

Lenke til kommentar
Lurer selv på om jeg skal slå til på en sånnen, men det som bekymrer meg er etterslepet på 16 ms. Er det bra nok til gaming og dvd avspilling? Og vil den fungere bra 

med skriving i Word? :hmm:

 

 

Håper på gode svar :)

IPS-panel som er på denne skjermen er av de dyre. 16ms responstid merkes ikke pga. det fabelaktige panelet. Jeg bruker alltid HW.no til å se tester og har full tillit, og på topp-skjermen til NEC så beskriver de at IPS-panel ikke har problemer med etterslep.

La meg sitere fra den testen:

Myten om at store skjermer med pene farger ikke duger til spill bør legges død en gang for alle. For de som er opptatt av spesifikasjoner på papiret kan 12 ms være i meste laget når man konkurrerer mot de raskeste mindre skjermene.

I våres tilfelle er denne skjermen på 16ms. Man vil nok ikke merke noe etterslep i spill som CS:S og Battlefield.

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke særlig klok av betalingsmåten til Dell. Jeg velger å betale som forskuddsbetaling. Og så har jeg fått oppgitt et såkalt IR-nummer som jeg kan betale og finne ordren min med. Konto nr. er også gitt til meg.

 

Men skal jeg da bruke IR-nummeret som KID i betalingen da? Eller som en melding? Det stod at jeg skulle bruke IR-nummeret under betaling, men i hvilket område er jeg usikker på.

 

Håper på hjelp fra dere. :)

Lenke til kommentar

Jeg er også i prosessen å finne meg en noen skjermer. Jeg heller mot en 2 skjermsløsning, så jeg ønsker 2 billige og gode skjermer.

 

Fant denne på prisguiden, den har vist gode erfaringer ifra andre kjøpere

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=47421

 

 

 

Hva tror dere? Den er ikke widescreen og har nok en smule lavere oppløsning enn andre, dyrere skjermer. Men siden jeg ønsker 2 skjermer så kan jeg ikke gå så mye opp i pris.

Lenke til kommentar
Jeg er også i prosessen å finne meg en noen skjermer. Jeg heller mot en 2 skjermsløsning, så jeg ønsker 2 billige og gode skjermer.

 

Fant denne på prisguiden, den har vist gode erfaringer ifra andre kjøpere

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=47421

 

 

 

Hva tror dere? Den er ikke widescreen og har nok en smule lavere oppløsning enn andre, dyrere skjermer. Men siden jeg ønsker 2 skjermer så kan jeg ikke gå så mye opp i pris.

6855433[/snapback]

 

Hva med denne? Koster litt mere,men skal være en bra skjerm,den har også pixelgaranti

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129426&mlevel=260400

Lenke til kommentar
Jeg er også i prosessen å finne meg en noen skjermer. Jeg heller mot en 2 skjermsløsning, så jeg ønsker 2 billige og gode skjermer.

 

Fant denne på prisguiden, den har vist gode erfaringer ifra andre kjøpere

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=47421

 

 

 

Hva tror dere? Den er ikke widescreen og har nok en smule lavere oppløsning enn andre, dyrere skjermer. Men siden jeg ønsker 2 skjermer så kan jeg ikke gå så mye opp i pris.

6855433[/snapback]

 

Hva med denne? Koster litt mere,men skal være en bra skjerm,den har også pixelgaranti

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129426&mlevel=260400

6862188[/snapback]

 

 

Sikkert en grei skjerm det der. Eneste forskjellen er vel at den har pixelgaranti og DVI tilkobling. Siden jeg skal ha 2 stk så blir det over 2000 kroner mere enn for den andre. Vet ikke om det er verdt det akkurat.

 

Hva ville du ha kjøpt snekkern?

Lenke til kommentar
Da var overføringen av pengene vellykket og estimert leveringstid er den 27. September. Gleder meg. :)

6874658[/snapback]

 

skal i teorien få den den 21.sept eller deromkring. Begynner å trenge den nå også da jeg har omtrent 40 døde piksler midt på skjermen min, hehe. Knyttneve, BF2 og LCD-skjerm er en dårlig miks.....

Lenke til kommentar

Jeg endte også opp med å bestille 2007'en fra Dell, så ut som et bra tilbud. 204WT fra LG gadd jeg ikke vente på, gud vet hvor lenge det kan ta før den kommer til Norge. Når jeg først har bestemt meg for at jeg skal ha noe nytt, mister jeg all tålmodighet, selv om jeg har klart meg i mange år med min 19" Hitachi CRT...:)

ETA hos meg er 20. september, gler meg som en unge til å pælme denne ut.

Bare litt skeptisk til denne 6-pixels-garantien, er der noen mulighet til å "drepe" en pixel om jeg skulle være uheldig å få et par velplasserte dauinger? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...