Gå til innhold

LCD skjerm, 19-21" til 4000! tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

zepyrh - den ideelle oppløsningen på alle LCD-skjermer er den som er "native" - dvs. den som skjermen er oppgitt til. I praksis vil du merke at bildet blir litt dårligere hvis du bruker en annen oppløsning, særlig med "vanlige" windows-programmer. I spill kan du ofte benytte en lavere oppløsning uten at du vil merke noen særlig forskjell - men altså - det beste er å bruke den native oppløsningen.

Lenke til kommentar
Var innom Dell sine sider og så at de har senket prisen på Dell™ UltraSharp™ 2007WFP til  3750,-. Hvordan er egentlig denne skjermen opp mot Samsung SyncMaster 205BW og LG Flatron L204WT? Er vel temmelig gjevnt, men Dell skjermen er kanskje et bedre valg pga panelet? :hmm:

Må nesten si at det fristet litt. :D

6779477[/snapback]

Må også si at jeg er fristet av Dell sin 20", men jeg har ikke noen mening om den er bedre enn de andre. Noen som har? Det er en test av Dell 2005FPW her på hw.no, den kan jo kanskje gi en pekepinn på hvordan etterfølgeren er?.

Lenke til kommentar

hm, blir mer og mer fristet av Dell 2007WFP til 3750,-. Begynner nesten å se bort i fra LG'n pga. leveringstiden til butikkene. (vil ha den nå :D ). Samsung 205BW er det bare digihome som har på lager ser det ut til. Noen som har Dell 2007WFP? Hvordan er dell sin garanti ang. døde pixler?

Vet ikke helt hva jeg skal gå for. Ingen av skjermene er dårlige, men Dell skjermen er kanskje verdt de 500,- ekstra for panelet sitt og 3 års garanti. Noen som har noen anbefalinger og tips?

 

Takk for all hjelp! :w00t:

Lenke til kommentar
hm, blir mer og mer fristet av Dell 2007WFP til 3750,-. Begynner nesten å se bort i fra LG'n pga. leveringstiden til butikkene. (vil ha den nå :D ). Samsung 205BW er det bare digihome som har på lager ser det ut til. Noen som har Dell 2007WFP? Hvordan er dell sin garanti ang. døde pixler?

Vet ikke helt hva jeg skal gå for. Ingen av skjermene er dårlige, men Dell skjermen er kanskje verdt de 500,- ekstra for panelet sitt og 3 års garanti. Noen som har noen anbefalinger og tips?

 

Takk for all hjelp! :w00t:

Bruker denne skjermen (Dell 2007WFP) samme panel som topp-modellen til NEC?

Lenke til kommentar

Bruker denne skjermen (Dell 2007WFP) samme panel som topp-modellen til NEC?

6832806[/snapback]

 

Såvidt jeg vet så bruker dell 2007wfp S-IPS panel. Regner med at du tenkte på NEC MultiSync® LCD20WGX2? Den har AS-IPS panel. Hva forskjellen er er jeg sannelig ikke sikker på :thumbup: Dell skjermen har vel heller ikke glasert overflate slik NEC har.

Lenke til kommentar
hm, det virker som om Dell 2007wfp har color banding problemer :hmm:les mer her og her på bruker reviews. Jeg trodde Dell hadde fikset dette med den nye modellen eller er det jeg som tar feil?

 

Likte ikke helt dette her...

Det ser ut som at 2007WFP produsert etter 5. Juli i år har blitt fikset med dette problemet. Se her for informasjonen. Problemet ble fikset med en firmware-oppdatering, og versjonen skal være A02.

 

Det skal nok være trygt å bestille skjermen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...