Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
når de nye prisene på 8800GTX kommer så skal jeg sterkt vurdere ett.

8870840[/snapback]

Ifølge prisguiden så koster det billigste 4444,- og det er fremdeles da 444,- mer enn hva jeg betalte for mitt i november måned tror jeg det var :tease:

8870887[/snapback]

 

Var det pga. div. kontakter el., eller pga. hyggelig lanseringspris?

Lenke til kommentar
når de nye prisene på 8800GTX kommer så skal jeg sterkt vurdere ett.

8870840[/snapback]

Ifølge prisguiden så koster det billigste 4444,- og det er fremdeles da 444,- mer enn hva jeg betalte for mitt i november måned tror jeg det var :tease:

8870887[/snapback]

Og 449kr mer enn da jeg kjøpt mitt for en god stund siden. :p

 

 

Det var pga. at masterit.no hadde start kampanje

Start og startkampanje. Det varte da strengt tatt i flere måneder.

(litt forskjellig hvilket type merke de var, men ellers hadde de faktisk 8800GTX på salg i lange tider)

Lenke til kommentar
Og 449kr mer enn da jeg kjøpt mitt for en god stund siden. :p

 

 

Det var pga. at masterit.no hadde start kampanje

Start og startkampanje. Det varte da strengt tatt i flere måneder.

(litt forskjellig hvilket type merke de var, men ellers hadde de faktisk 8800GTX på salg i lange tider)

8872594[/snapback]

Jepp var faktisk 449 på meg og da det kostet 3995,- ;)

Vet at de også har hatt samme kampanje på GTX fra sparkle ;)

Lenke til kommentar

Så en ny test av Call of Juarez DX10 Benchmark sammenligning mellom 2900XT, 8800GTS og 8800GTX.

 

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2147120,00.asp

 

The HD 2900 XT gives the 8800 GTX a good run for its money. Costing about $150 less, ATI's new card manages to equal the larger, more expensive, yet more power-efficient DX10 offering from Nvidia. At 1280x720 with no AA applied, it's even a good deal faster.
Lenke til kommentar

Tatt ifra guru3d.com

 

Last Friday (June 8), the Call of Juarez Benchmark was released publicly. The benchmark includes new code that substantially reduces performance of NVIDIA hardware. Further, there are NO perceivable improvements in visual quality, and ATI/AMD performance was not improved.

 

Here are the key issues:

- NVIDIA’s DX10 hardware-based multi-sampled AA resolve is disabled in the benchmark, with all NVIDIA GPUs now being forced to use software-based AA resolve similar to the ATI DX10 GPU (which lacks hardware AA resolve). This artificially deflates performance on NVDIA graphics cards and users are not getting the benefit of a key NVIDIA hardware feature.

 

- A hidden “ExtraQuality” parameter only accessible via a configuration file is automatically enabled when the benchmark is run, no matter what the setting in the configuration file. This setting has no apparent visual quality enhancement, but reduces NVIDIA GPU performance.

 

- Changes to shaders that deflate NVIDIA performance by approximately 10-14%, without improving visual quality on either NVIDIA or ATI GPUs.

 

- Default settings for the new benchmark have shadow quality set to LOW. Note that NVIDIA hardware is much stronger in shadow-mapping than the competition.

 

All together, the code changes present in the new Call of Juarez benchmark only slow down NVIDIA hardware significantly while contributing no discernable improvement in visual quality on NVIDIA or ATI hardware.

 

We encourage you to take a long, hard look at this new Call of Juarez DX10 benchmark before deciding to use it, as it does not properly reflect typical DX10 performance on NVIDIA GeForce 8x hardware.

Lenke til kommentar
Tatt ifra guru3d.com

 

All together, the code changes present in the new Call of Juarez benchmark only slow down NVIDIA hardware significantly while contributing no discernable improvement in visual quality on NVIDIA or ATI hardware.

 

We encourage you to take a long, hard look at this new Call of Juarez DX10 benchmark before deciding to use it, as it does not properly reflect typical DX10 performance on NVIDIA GeForce 8x hardware.

8892933[/snapback]

 

Call of Jurarez er en ATi-sponsa benchmark... (ATi sende pre-release ut til HD2900-review)

 

Da er det bare å begynne å spekulere... :whistle:

 

rant-mode

 

Hvorfor har nVidia sin score synket uten at detaljer er lagt til? Hvorfor har de deaktivert nVidia sin hardware MSAA? Hvorfor har de ommøbelert shadere? Hvorfor er shader-kvaliteten skrudd ned?

 

Lukter jeg at noen desperat prøver å forbedre DX10-resultatene sine etter å ha skrytet av at "... kortet vårt er laget for DX10, bla bla bla... 2. generasjon unified shader ariktektur... bla bla bal..."

 

/rant-mode

 

Dette minner om tullet nVidia gjorde med 3DMark for 4-5 år siden... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...