Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Ifølge prisguiden så koster det billigste 4444,- og det er fremdeles da 444,- mer enn hva jeg betalte for mitt i november måned tror jeg det var :tease:

8870887[/snapback]

Ca 1000 mere enn det jeg ga for mitt :p

(Tror det var i midten av Mai eller noe :))

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg fikk et brukt 8800GTX kort da jeg kjøpte der, men alt ordnet seg da jeg fikk et nytt et i posten ikke lenge etter uten å måtte betale noe for det ;)

 

Hadde mulighet for SLI i noen dager, men da satt jeg på et 975X hovedkort :cry:

 

Virker som om masterit.no drives på det små og på det private av en eller to personer noe rundt der, men jeg fikk iværtfall god service ikke noe å klage på ;)

Lenke til kommentar
R650: Når kommer det? Er det stor sjanse for at den kommer til yte bedre enn G90 GTX og 8800 GTX?

 

Mvh LockBreaker :)

8927822[/snapback]

Vi har ikke engang fått rykter om spesifikasjoner eller noe, så vi kan ikke engang gjette oss til det.

 

Ser vi på markedsstatestikk så vil nok kanskje G90 være best. (ettersom Nvidia begynner å få som vane å ha det høyest ytende toppkortet)

Ikke det at slik "statistikk" har noe som helst å si. :innocent:

Lenke til kommentar

Ja du beholder motet og logoen lockbreaker, de er uansett best på papiret det kan du være sikker på ;) .

 

Holdningen til Atis releaser (datoer + ytelse) har jeg desverre lært å ta med en klype salt takket være de to siste årene. Ingenting faller så hardt som en gud som viser seg å ikke være en hehe

Lenke til kommentar
må jo si at 2900XT løfter seg i ytelse etter som tiden går, nettopp satt VR i 3dmark 2005.... litt krymping og finpussing av drivere osv så er de i gang. har en følelse at ati er i gang med et comeback ala 1800-1900 serien :yes:

8945581[/snapback]

X1800 var da heller det motsatte av comebak synes nå jeg. X1900 var nok aboslutt et comeback etter X1800 tabben.

Lenke til kommentar

X1800-serien var bra, men ikke så populært. X1900-serien knærta jo masse da http://www23.tomshardware.com/graphics_200...2=722&chart=318

 

Sammenlagt fps iaffal, sier jo at det hadde mesteparten best.

 

EDIT: Og forøvrig så lå 1800XT over 7800GTX som var den direkte konkurrenten.

 

Men, skal jeg være ærlig så syns jeg det er rart at AMD slipper det nest beste kortet først, for så å slippe XTX senere på året. Litt rart da. men som alle sier: Bedre driver, bedre ytelse, vent til sensommeren, da er nok 2900 i sitt ess

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar
må jo si at 2900XT løfter seg i ytelse etter som tiden går, nettopp satt VR i 3dmark 2005.... litt krymping og finpussing av drivere osv så er de i gang. har en følelse at ati er i gang med et comeback ala 1800-1900 serien :yes:

8945581[/snapback]

X1800 var da heller det motsatte av comebak synes nå jeg. X1900 var nok aboslutt et comeback etter X1800 tabben.

8945752[/snapback]

 

 

det jeg så forsiktig prøvde og si her var at comebacket var opphentinga fra 1800 til 1900

Lenke til kommentar
må jo si at 2900XT løfter seg i ytelse etter som tiden går, nettopp satt VR i 3dmark 2005.... litt krymping og finpussing av drivere osv så er de i gang. har en følelse at ati er i gang med et comeback ala 1800-1900 serien :yes:

8945581[/snapback]

X1800 var da heller det motsatte av comebak synes nå jeg. X1900 var nok aboslutt et comeback etter X1800 tabben.

8945752[/snapback]

 

 

det jeg så forsiktig prøvde og si her var at comebacket var opphentinga fra 1800 til 1900

8955083[/snapback]

NESTEN alle skjønte det... :!:

Lenke til kommentar
må jo si at 2900XT løfter seg i ytelse etter som tiden går, nettopp satt VR i 3dmark 2005.... litt krymping og finpussing av drivere osv så er de i gang. har en følelse at ati er i gang med et comeback ala 1800-1900 serien :yes:

8945581[/snapback]

X1800 var da heller det motsatte av comebak synes nå jeg. X1900 var nok aboslutt et comeback etter X1800 tabben.

8945752[/snapback]

 

 

det jeg så forsiktig prøvde og si her var at comebacket var opphentinga fra 1800 til 1900

8955083[/snapback]

:p Daså, ja da snakker vi samme språk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er kun 1 årsak til at jeg ønsker jevnere(tidsmessig) kniving mellom ATI og Nvidia. Pris.

 

Når ATI blir sterkt forsinket med produkter så forsinker det også meg som forbruker til å få de prisene og produktene jeg ønsker.

 

I tillegg lager store forsinkelser store forventninger og hyping fordi man snakker seg grønn og blå i påvente av release. Alt dette fører til frustrasjon og dyrere produkter i ventetiden.

 

Gi heller folk et produkt de kan ta på med en gang, ingen hadde reagert like mye på om det ene var litt dårligere eller bedre på det ene eller andre om de kom omtrent likt på markedet.

 

ATI kunne sluppet X2800 rundt desember/januar, kun litt forsinket. Nvidia fanboys ville gnidd seg i hendene med sammenligninger mot X1800.

Om et X1800 produkt hadde vært et hakk ned i ytelse hadde ikke vært like viktig som at folk hadde hatt et valg selv om Nvidia hadde sittet med toppkortet.

 

Valgfrihet og "pris vs ytelse" fører til konkuranse også i sjikt over, for at de ikke skal miste kunder "nedover".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Merk deg dette du som svarer på dette innlegget: Dette er et spm om hva du tror ikke om hva du kan. :)

 

Jeg lurer litt på når jeg kan regne med å få kjøpt R650XTX? Og tror dere det er snakk om litt heftigere ytelse enn 8800 GTX? :) Slik ca. pris?

 

Skal kjøpe PC til høsten så er litt nysjerrig på dette. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...