Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tilfeller jeg har sjekket ut av et par privat-podder som er en betalingstjeneste har jeg bare ristet på hodet i ca ett minutt og slått hele søpla av. To fyrer som er på hver sin side av en mikrofon og er kun delvis morsomme holder ikke.. Da er jeg morsommere sjæl, og det er gratis. Snakker ikke om gamle RR for så vidt, de får en tommel.

NRK har etter mitt inntrykk bygd sakte men sikkert ned podde-verdenen. De dokumentariske gjøres sjeldnere. Vi hadde fler innfallsvinkler/kanaler til dokumentarer før. Og de gjøres billigere. Igjen, to fyrer som kakler om noe historie med et glimt i øyet, et glimt jeg hverken ser eller hører noe til. Vi har igjen "hele historien," som er av pågående dokumentar produksjon.

NRK ba i sin tid om hjelp fra befolkningen om å lage dokumentarer for de. Lage et så godt sluttprodukt som mulig og evt en etterproduksjon på huset i NRK. Tror ikke det tok helt av..

SR svenske radioen har økonomien. De lager et høyt antall og gode dokumentarer. Grundig utført og planlagt. Det er imponerende når de klarer å holde meg i øra i over en time med en historie om en trikk som ramla på trynet i Göteborg.

• 2 uker senere...
Jotun skrev (På 9.5.2025 den 9.50):

Se Jason. Du ekke alene vet du!

🥰

Det er gøy å snakke med RR fans. Eneste jeg kjenner som hører på RR er dette forumet (forum forum forum!) og Reddit.

Men RR er virkelig mine venner. Jeg kjenner de bedre enn min egen familie (det er igrunn vedig trist, men det er bare sånn)

RR var moro i gamle dager. Jeg har hørt litt på "best of"-oppsamlingene av papaya som legges ut nå, og det føles veeldig som piffen er borte og luften er ute av ballongen. Litt moro innimellom, men stort sett er det forsøk på å gjenskape ting som har fungert bedre før. Karakterene de lager er gjenbruk litt uten mål og mening og funker ikke spesielt bra. Og i tillegg skal de nå ha betalt.. ingenting varer evig.

• Liker 1
bo1e skrev (52 minutter siden):

Jeg har hørt litt på "best of"-oppsamlingene av papaya som legges ut nå, og det føles veeldig som piffen er borte og luften er ute av ballongen.

De hele episodene er bedre enn oppsamlingene, men gidder ikke betale nå jeg heller.

bo1e skrev (16 timer siden):

RR var moro i gamle dager. Jeg har hørt litt på "best of"-oppsamlingene av papaya som legges ut nå, og det føles veeldig som piffen er borte og luften er ute av ballongen. Litt moro innimellom, men stort sett er det forsøk på å gjenskape ting som har fungert bedre før. Karakterene de lager er gjenbruk litt uten mål og mening og funker ikke spesielt bra. Og i tillegg skal de nå ha betalt.. ingenting varer evig.

Dette har jeg hørt med jevne mellomrom de siste 10 årene. Spesielt etter de flytta fra P3 var det mye ståhei om at de hadde tapt seg mye. Selv synes jeg de holder seg veldig bra. Fortsatt veldig mye gøy. Fortsatt leverer de episke øyeblikk i ny og ne. Og de klarer fortsatt å glimte til innimellom med nye spalter som havner på topp 10. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...