Gå til innhold

Gutt + jente = venn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner hva du mener. Det er vel ikke uvanlig at slik foregår blant gutter, men det er nok oftere du ser slik hos jenter. Jeg hadde en klasse"venninne" som var slik. Hun var jævlig utspekulert. Den dag i dag liker jeg ikke trynet hennes, og jeg har ikke hatt noe "forhold" til henne siden ungdomskolen.

Lenke til kommentar

Baksnakking/drittslenging er en uting.

 

Prøv å snakke med de i din omkrets uten slarv. Se hvor langt du kommer i samtalen. :hmm:

 

En venn skal man kunne snakke med det aller mestre om. Det behøver ikke bare være negativt. Bare fordi du/din venn ikke liker trynet på noen så behøves ikke luften forpestes med slarv.

Lenke til kommentar

Synes jenter generelt sett driver mere "psykologisk krigføring". Utfrysning f.eks... Det som er litt skummelt er at det ikke er så lett å oppdage det for de som står utenfor. En jente i gamleklassen min ble mobba og utfryst i flere år, og jeg (og mange andre gutter i klassa) fikk ikke vite det før siste året, 10. klasse. Gutter får det fortere ut. Blir en gutt skikkelig forbanna vil han mye oftere enn en jente ty til fysisk vold. Noe som jeg synes er bra, man får sinne ut av systemet, det blir lettere å bli venner igjen, og fysiske sår gror fortere enn psykiske.

 

Dessuten er gutter MYE enklere å forstå seg på! De sier ofte det de mener, med mindre det er opplagt ironi/sarkasme. :p

 

Sånn helt generelt altså.

Lenke til kommentar
Litt "utblåsning" må jo være lov. Hvis en person har oppført seg som en dust, så er det naturlig for meg å dele dette med andre (dvs. ikke ALLE andre).

6543047[/snapback]

Baksnakking er mer å snakke (usant) dritt om andre i mine øyne.

 

Å gi en SANN beskrivelse av en person er aldri feil spør du meg. Samme hvor negativ den er. (Da er den uansett negativ fordi vedkommende er søppel av et menneske.)

 

 

H4ngm4N: Jeg ble utsatt for samme fra GUTTER.

 

Forøvrig nevnes at det var mye bedre å bli banket opp enn den psykiske mobbingen. (Opplevd det i 1-2 klasse.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Da har vi uklik definisjon av baksnakking. Men det er jo også ikke alltid man er enig om hva som er sant heller.

6543135[/snapback]

Jeg vet at det jeg har sett med egne øyne er sant. :p

(Å fortelle videre ting jeg har hørt er noe jeg heller holder me god får da slikt i 90% av tilfellene er løgn.)

 

EDIT: Nå er det ikke sånn at jeg går rundt og snakker masse dritt om folk bare for å gjøre det. Men hvis en fks. diskuterer en person så sier jeg rett ut hva jeg mener. (Det kan være både positivt og negativt.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

La meg ta et eksempel da. En jente kan glatt si: "Fy faen, har du sett <Sett inn navn her>? Hun har farget håret i DEN dritstygge fargen. Og ræven hennes er dritsvær!

 

Så møter hun på samme person og sier "ååh, så fin du er på håret! Har du slanket deg eller?"

 

Det første er i hvert fall veldig vanlig. Det andre er ikke alltid skjer, men det er nok ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
La meg ta et eksempel da. En jente kan glatt si: "Fy faen, har du sett <Sett inn navn her>? Hun har farget håret i DEN dritstygge fargen. Og ræven hennes er dritsvær!

 

Så møter hun på samme person og sier "ååh, så fin du er på håret! Har du slanket deg eller?"

 

Det første er i hvert fall veldig vanlig. Det andre er ikke alltid skjer, men det er nok ikke uvanlig.

6543202[/snapback]

Noe sånt ville jeg aldri gjort.

 

Men vet om flere gutter som kunne gjort det samme, men da er det snakk om andre ting enn hår og rumpe. :p

Lenke til kommentar
Litt "utblåsning" må jo være lov. Hvis en person har oppført seg som en dust, så er det naturlig for meg å dele dette med andre (dvs. ikke ALLE andre).

6543047[/snapback]

Men da kan du gjerne fortelle det til den personen som har oppført seg som en dust og, slik at han/hun/den/det ikke oppfører seg som en idiot seinere. Fortell det på en hyggelig måte selvsagt. :thumbup:

 

Ex:

"Morsomt at du kan prompe nasjonalsangen, men ikke gjør det mens foreldrene mine hører på."

Lenke til kommentar
Ikke alle er tilsnakkelige for kritikk, og ikke alle lønner det seg å kritisere heller. F.eks arbeidskollegaer er ikke alltid like mottagelige, og sjefen din vil du vel helst la være å kritisere.

6543311[/snapback]

Hvorfor skal man ikke kritisere sjefen?

Sjefer trenger også kritikk, ellers blir ting aldri bedre

Lenke til kommentar
Ikke alle er tilsnakkelige for kritikk, og ikke alle lønner det seg å kritisere heller. F.eks arbeidskollegaer er ikke alltid like mottagelige, og sjefen din vil du vel helst la være å kritisere.

6543311[/snapback]

 

 

Kritikk til en person blir noe annet.

 

Desuten er det bedre å si til personen om hva misnøjet eller problemet er enn å gå å baksnakke.

 

Dritsekker fortjener å høre det rett ut!

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...