Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mista lappen. Søke om å få den tidligere tilbake


tjalla

Anbefalte innlegg

Mista lappen for en drøy måned siden. Ca. 2 måneder til jeg får den tilbake. Hvordan er deres erfaringer med redusering av "uten-lapp-straffen"? Hørt at folk som er avhengige av den i jobbsammenheng har fått den før, men hvordan er det med folk som ikke er avhengig av lappen i den forstand. Noen "ikke-avhengige" som har søkt på å få lappen tidligere tilbake, og evt. fått medhold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg og en kompis diskuterte her om dagen, kjøp deg en Ford Focus stv med den minste motoren du får tak i, og kjør som en vanlig kar frem og tilbake til jobb uten lappen..

 

 

Går kanskje bra, men hvis du da kræsjer eller blir påkjørt, sliter du....

Null forsikring, og er du uheldig og skader noen kan du bli sittende med milliongjeld....

 

Jeg ville aldri ha gjort det!

Lenke til kommentar

Mista moped-lappen jeg for 1 måned siden.. og får den igjen 25. September pga. Skole..

Men hva gjorde du, spørs jo hvor alvorlig dette er..?

Viss det ikke går busser på de tidene du jobber, kan du snakke med politiet og få en jurist til å se på det.. Du må ha en grunn når du søker !

Lenke til kommentar

^88 i 60-sona er veldig mye for fort. Synes ikke at det er noe som helst strengt om man mister lappen i 3 mnd for å ha kjørt neste 30 km for fort på en 60 km/t vei. For alt jeg vet kan det jo ha vært et stup etc rundt neste sving, en bro, hva som helst.

 

Det som derimot er kjedelig, er at hvis du klarer å krasje, bli påkjørt, hva som helst uten lappen får DU skylda. Du kan bli påkjørt av en fyllekjører for den saks skyld, men så lenge du ikke har lappen får du ''skylda''.

Lenke til kommentar
88 i 60-sona. Mitt første møte med purken på 2 år som billist og jeg mister lappen :p

6494020[/snapback]

 

Hva ble bota på?

Faan..så jævla strengt i norge at jeg blir kvalm..

6497969[/snapback]

 

7500 blei bota på. Akkurat der jeg kjørte kunne det like greit ha vært 80-sone. Var veldig øde (sør for Koppang ved innkjøringa til riksvei 3 for de som lurte) i Østerdalen. Menneh.. heretter skal jeg slutte å tenke selv og følge skiltene manisk. Var skikkelig paranoid resten av turen hjem (var 6 timer hjemmenifra da jeg mista lappen) og trodde det skulle stå en politimann bak hver busk. Hindra trafikken så til de grader og så noen litt vel stygge forbikjøringer forbi meg.

 

Å kjøre uten lappen er ikke et alternativ uansett..

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

88 i 60 sona er fort, men jeg syntes ikke det er fort nok til å miste lappen.

 

Har en kompis som mista lappen i vinter, jkørte 110 i 60 sona. mente han sa at det var rundt da man mista lappen :hmm: eller kanskje jeg husker helt feil...

 

Jeg syntes ikke at du skal miste lappen før du er over 100 i 60 sona, men heller få en saftig bot.

Lenke til kommentar
88 i 60 sona er fort, men jeg syntes ikke det er fort nok til å miste lappen.

 

Har en kompis som mista lappen i vinter, jkørte 110 i 60 sona. mente han sa at det var rundt da man mista lappen  :hmm:  eller kanskje jeg husker helt feil...

 

Jeg syntes ikke at du skal miste lappen før du er over 100 i 60 sona, men heller få en saftig bot.

6498601[/snapback]

Kjører du 110 i en 60-sone bør du aldri få tilbake lappen.

Lenke til kommentar
For alt jeg vet kan det jo ha vært et stup etc rundt neste sving, en bro, hva som helst.

6498003[/snapback]

Eller ennå viktigere: En syklist eller en unge på vei inn i veien?

 

Synes det er litt rart at bota var så liten. Selv om du mista lappen burde det jo svi økonomisk.

Lenke til kommentar
Mista lappen for en drøy måned siden. Ca. 2 måneder til jeg får den tilbake. Hvordan er deres erfaringer med redusering av "uten-lapp-straffen"? Hørt at folk som er avhengige av den i jobbsammenheng har fått den før, men hvordan er det med folk som ikke er avhengig av lappen i den forstand. Noen "ikke-avhengige" som har søkt på å få lappen tidligere tilbake, og evt. fått medhold?

6489529[/snapback]

Det kan du rett og slett bare glemme! :)

Lenke til kommentar
88 i 60 sona er fort, men jeg syntes ikke det er fort nok til å miste lappen.

 

Har en kompis som mista lappen i vinter, jkørte 110 i 60 sona. mente han sa at det var rundt da man mista lappen  :hmm:  eller kanskje jeg husker helt feil...

 

Jeg syntes ikke at du skal miste lappen før du er over 100 i 60 sona, men heller få en saftig bot.

6498601[/snapback]

Kjører du 110 i en 60-sone bør du aldri få tilbake lappen.

6498740[/snapback]

Vel, det er noen steder det er gode veier og kunne lett vært 80, greit han skulle ikke gjort det, men er alltid moro å lekekjøre om det er noen rette sletter og du vet at det ikke kan komme biler fra sideveier. har selv lekekjørt litt, har ikke lappen men kjører på "øde" veier der man har god oversikt og vet at det ikke er så mange ting som kan overaske deg. har selv lett vært over hastigheter der man glatt hadde mistet lappen.

 

er selv 17 atm, alltid moro å akselerere med en lett trimmet bil ;) dog liker overhode ikke å kjøre over fartsgrenser i svinger, vet ikke hva som kan møte deg.

Lenke til kommentar

Jeg bor også like ved en lang strekning. Langs siste biten av et vann, bort mot butikken. Her er det 60-sone, men folk går ikke av banen for å dra'n opp i gudene vet hvor fort - langt over 80 ihvertfall. Utkjørselen fra de to husene her er heller ikke alltid så lett å se, så hvis en bil kommer i 80 km/t og noen kommer ut av den utkjørselen samtidig blir det veipizza, garantert. Og folk ser jo ikke at utkjørselen er der.

 

Husker i vinter, var to biler som kolliderte utafor her. Starta med at en bil fikk motorproblemer og svingte inn til siden av veien, og den andre som kom bak ikke kunne bremse ned tidsnok. Da endte det med at den skar over i motsatt kjøreretning, og kolliderte med en motgående bil. 15 min senere sverma det med brannbiler, ambulanser og tilogmed et helikopter (forresten den råeste, raskeste og villeste landinga jeg noensinne har sett!).

 

^Med det sagt, mener jeg at selv om fine strekninger kan virke fristende med tanke på å ruse kassa litt, så er fartsgrensene satt opp av en grunn. Så ikke server meg no ''Å Norge suger ræææv med de strenge homoreglene", forholdene er ikke alltid like fine og ''øde''.

Endret av Neptun_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...