Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mista lappen. Søke om å få den tidligere tilbake


tjalla

Anbefalte innlegg

Søskenbarnet mitt kjørte i 164 i 60-sonen.. Veldig dumt gjort

6506217[/snapback]

Jeg håper at det betydde fengsel?

6506231[/snapback]

 

Og aller helst inndragning av førerkort og bil de nærmeste 5-10åra! :nei: Det er så utrolig idiotisk gjort å kjøre sånn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Som om ikke svært mange veier i Norge tåler 10-20-30 km/t mer...

6505292[/snapback]

 

Og?

 

Det er helt greit å være uenig i lovene i et land, men når man bryter de med fullt overlegg, så er det ikke noe sympati å hente her. Det finnes andre måter å påvirke lovene på enn å bryte de på trass.

6505298[/snapback]

 

Problemet er ikke at folk blir straffet for å kjøre for fort, det er jo en selvfølge. Men det er straffen som er problemet, straffene i norge henger ikke på greip med forbrytelsen man har gjort! Om man hadde kuttet hendene av folk som stjal, så hadde det vært greit siden de gjorde det med overlegg?

 

 

Argumentet med å kjøre på bane holder ikke, da det er dyrt og ikke er anlegg for det andre steder i landet enn rundt rudskogen og diverse andre plasser man bare kan kjøre når det er biltreff og somregel bare med raske biler.

Lenke til kommentar
Så fantastisk bra det er når folk uten lappen uttaler seg om ting de vet "alt" om :)

 

Når man har fått seg lappen, bil og begynt å få kontroll på den. Så er det helt naturlig at man driver å prøver bilen litt - iallefall om man har interesse for bil. Men at man skal straffes så hardt for å kjøre for fort UTEN å skade noen, det blir for galt. Iallefall når man måler straffen opp imot andre forbrytelser i Norge, hva er best av en som kjører for fort og kan skade noen om han er uheldig eller en som utøver vold?

6505173[/snapback]

Sier forebyggendetiltak deg noe?

:roll:

Lenke til kommentar
Så fantastisk bra det er når folk uten lappen uttaler seg om ting de vet "alt" om :)

 

Når man har fått seg lappen, bil og begynt å få kontroll på den. Så er det helt naturlig at man driver å prøver bilen litt - iallefall om man har interesse for bil. Men at man skal straffes så hardt for å kjøre for fort UTEN å skade noen, det blir for galt. Iallefall når man måler straffen opp imot andre forbrytelser i Norge, hva er best av en som kjører for fort og kan skade noen om han er uheldig eller en som utøver vold?

6505173[/snapback]

Sier forebyggendetiltak deg noe?

:roll:

6507217[/snapback]

 

Selvsagt, men skal man straffe folk som røyker hasj som det var herion - fordi hasj leder videre til tung narkotika? :hmm:

Lenke til kommentar
Selvsagt, men skal man straffe folk som røyker hasj som det var herion - fordi hasj leder videre til tung narkotika?  :hmm:

6508121[/snapback]

Om du kjører over noen i for stor hastighet så kan jeg love deg at du får svi kraftigere enn om du blei stoppa i radarkontroll...

Lenke til kommentar
Selvsagt, men skal man straffe folk som røyker hasj som det var herion - fordi hasj leder videre til tung narkotika?  :hmm:

6508121[/snapback]

Om du kjører over noen i for stor hastighet så kan jeg love deg at du får svi kraftigere enn om du blei stoppa i radarkontroll...

6509525[/snapback]

Selvsagt, har jeg sagt noe annet?

Men saken er at trafikksaker blir straffet alt for hardt, greit man kan si det er forebyggende, men det er ikke alltid det hjelper å skru opp straffen. Eller for sin del, bare senke fartsgrensene og tro at man får en "0 visjon" med ingen drepte i trafikken!

Lenke til kommentar
Dette landet er så flinke med å straffe de som har vært slem, men dårlige til å belønne de som er snille.

6510503[/snapback]

 

Er de ikke egentlig bare snille som lar oss bo i dette "Verdens beste land å leve i"? :p

 

Seriøst, hvordan vil du bli belønnet for å være snill egentlig? :roll:

Lenke til kommentar
Seriøst, hvordan vil du bli belønnet for å være snill egentlig?  :roll:

 

KAKE!

6511864[/snapback]

 

Ok, greit! Kake for å kjøre pent/ikke gjøre noe annet ulovlig hadde vært nydelig!

 

Men, det får jeg faktisk, når jeg tenker meg om, av dama når jeg har vært snill og kanskje tilogmed noe enda bedre etterpå også! ;)

 

Så man blir vel belønnet som fortjent... :p

Endret av GA
Lenke til kommentar
Hva med å ta det i SO3? Tror hver gang at det står no intr. i tråden "min", men viser seg at det alltid er noen småttisser som skal spamme. Lock plz

6520434[/snapback]

 

Rimelig tåpelig innlegg Tjalla, eier du ikke humor? :roll: Dessuten er vel jeg eldre enn deg uansett og ikke er det noe i veien med "utstyret" heller så å bli kalt "småtiss" da er ikke egentlig noe annet enn litt morsomt!

Lenke til kommentar
Hva med å ta det i SO3? Tror hver gang at det står no intr. i tråden "min", men viser seg at det alltid er noen småttisser som skal spamme. Lock plz

6520434[/snapback]

 

Rimelig tåpelig innlegg Tjalla, eier du ikke humor? :roll: Dessuten er vel jeg eldre enn deg uansett og ikke er det noe i veien med "utstyret" heller så å bli kalt "småtiss" da er ikke egentlig noe annet enn litt morsomt!

6520448[/snapback]

 

Småtiss ja, mhm:P Tror han mente småttisser som i små unger.

Lenke til kommentar

Vel, for å få litt ontopic igjen så kan man ikke søke om å få lappen tilbake før det er gått 6mnd etter man mistet den?

 

Er faktisk 6mnd siden jeg mista min nå, kanskje jeg må søke på å få den tilbake :dribble:

Endret av RIP
Lenke til kommentar
Hva med å ta det i SO3? Tror hver gang at det står no intr. i tråden "min", men viser seg at det alltid er noen småttisser som skal spamme. Lock plz

6520434[/snapback]

 

Rimelig tåpelig innlegg Tjalla, eier du ikke humor? :roll: Dessuten er vel jeg eldre enn deg uansett og ikke er det noe i veien med "utstyret" heller så å bli kalt "småtiss" da er ikke egentlig noe annet enn litt morsomt!

6520448[/snapback]

 

Småtiss ja, mhm:P Tror han mente småttisser som i små unger.

6521019[/snapback]

 

Jeg tror da også jeg skjønte det, ble bare litt irritert over at han ikke tålte et par litt humoristiske innlegg i "hans" tråd... ;)

 

Vel, for å få litt ontopic igjen så kan man ikke søke om å få lappen tilbake før det er gått 6mnd etter man mistet den?

 

Er faktisk 6mnd siden jeg mista min nå, kanskje jeg må søke på å få den tilbake  :dribble:

6521901[/snapback]

 

Ja, man kan det, men du bør ha en virkelig god grunn for at det skal være noen vits... Hvor lenge mistet du lappen, og hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...