Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt veldig lite på slikt metal, men man kan ikke se bort ifra at det er bunnsolid musikalsk (det lille jeg har hørt ihvertfall).For min egen del er jeg allergisk mot hyl & skrik, men syntes noen av riffsa (riff i flertall? :shrug: ) og trommene er råe. Har ingen planer om å fordype meg innen "satanrock" ( :!: ), men går gjerne på konserter og sjekker det ut. Har sansen for slik musikk live en gang iblandt.

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på hva DU mener om "satanrock" eller death-metal (tenker på satanistisk, som f.eks. dimmu borgir).

6463168[/snapback]

Som de fleste andre her har sagt, så er det ikke noe som heter Satanrock :tease:

 

Black Metal derimot.. det er sakene sine det, Death metal er ikke så ille det heller.

Emperor, Windir, Darkthrone og Burzum. Det er karene som kan musikk :thumbup:

 

Du som sa Venom, Black Metal er det vel ikke.

Lenke til kommentar

Jeg hører en del på black metal. Den første "ekstrem-metallsangen" jeg hørte var vel Dimmu Borgir - Puritania (Ya rly!), og den synes jeg var ganske feit. Så jeg kjøpte 'Puritanical Euphoric Misanthropia' og 'Death Cult Armageddon' av Dimmu Borgir. Da jeg begynte på IKT, havna jeg i klasse med en som spiller i black metal-band. Han anbefalte meg Windir og Darkthrone. Jeg fant ikke Darkthrone så veldig interessant, men Windir derimot; det var saker det! Albumet 'Arntor' ble spilt en god del, må jeg innrømme. Nå i den siste tiden har det gått en del i Cradle of Filth, siden jeg har en kompis som er blodfan. :p

 

Det skal også sies at det bandet jeg hører mest på er Opeth, men det er ikke akkurat black metal, så jeg unnlater å nevne det.

 

NP: Borknagar - Vintervredets Sjelesagn

Lenke til kommentar

Satrucci_: Har ikke du fått det med deg enda? Black Metal har blitt noe helt nytt no, nye skiven til Darkthrone er plutselig ikke black metal, Venom er ikke black metal, Bathory er ikke black metal, det er rock. Gudane vet hvordan dette skjedde, men virker som de fleste har fått det for seg at etter en stund så får ikke den grunnleggende musikken være med i sjangeren lenger.

Lenke til kommentar
Må bare si at Black Sabbath ble anklaget for satandyrkelse, hør på sangene dems, idag synes vi ikke akkurat det er så ekstremt.

 

Black sabbath er vel gamel heavy metal, eller heavy rock and roll, slik som iron maiden var før Paul diano slutta. Detter var da the new way of british heavy metal begynte å bli store som for eksempel judas priest, iron maiden, black sabbath, DIO, Rainbow osv.............Men som du sa, black sabbath driver/drev ikke med satan dyrkelse, bare fordi ozzy osbourne drev med det etter at han hadde slutta, begynte mange å tro at black sabbath og drev med det.

Lenke til kommentar
Satrucci_: Har ikke du fått det med deg enda? Black Metal har blitt noe helt nytt no, nye skiven til Darkthrone er plutselig ikke black metal, Venom er ikke black metal, Bathory er ikke black metal, det er rock. Gudane vet hvordan dette skjedde, men virker som de fleste har fått det for seg at etter en stund så får ikke den grunnleggende musikken være med i sjangeren lenger.

6465398[/snapback]

Bathory er saavisst black metal! Old school som fanden selv!

 

Venom er et mellomledd mellom thrash/speed metal og black metal. Man kan ikke si at de spiller ren black metal, for det gjoer de enkelt og greit ikke. Men essensielt for utviklingen av black metal er/var de saa absolutt.

 

Som jeg sier det selv: Det som kjennetegner den foerste boelgen black metal er at det egentlig ikke er black metal. :) (Unntak: Bathory (Under the Sign of the Black Mark FFS))

 

 

Black Sabbath var det foerste heavy metal og doom metal bandet. Ikke en del av "NWOBHM" altsaa. Det som gjorde at de ble anklaget for satandyrkelse osv... var vel at Ozzy spiste flaggermus paa konserter og at tekstene omhandlet Satan ("Satan standing there, he's smiling" osv..) men spoer du meg viser de minst like mye kristne tegn ("Oh please Lord help me").

Lenke til kommentar

H4ngm4n: Jeg vet veldig godt at det er black metal, det var jeg som de prøvde å irettesette her oppe med at Venom ikke var black metal. Det jeg prøvde rett her oppe var bare å få frem kor fucket det er å påstå at Bathory, Venom og for eksempel det nye albumet til Darktrone ikke er black metal. Såcisst er det black metal, og alle med litt interesse i sjangeren vet det :)

Lenke til kommentar

No var det faktisk ein liten del som trudde Black Sabbath var satanister. Etter at dei vart bannlyst fra å spela i ein eller anna koselig liten by i GB,brant ei kirke ned kort tid etter :!: Bandet hadde seff ikkje noe med det å gjøre :wee: Eller rocker egentlig Black Sabbatch villmann.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Men jeg lurer egentlig på hvor alle disse satanistiske bandene er, jeg hører på rimelig mye black metal, og ingen av de har medlemmer som er "satanister", i satanister mener jeg hva menigmann ligger i betydningen, altså en bloddrikkende jomfruofrende kar som dyrker satan, dyret selv. Men er en del som følger satanistiske leveregler, men de er rimelig normale, så hvorfor folk skal ha problemer med det skjønner jeg ikke. Og denne posten viser enda engang hvilke fordommer har til black metal. " blodige horer og satan som plyndrer" har du noengang lest black metal tekster? Jeg hører på veldig mye forskjellig, alt fra punk, til rock, til svartmetall til elektronika til klassisk, og favoritt tekstene mine tilhører Incubus og generelt alt som Fenriz av Darkthrone har skrevet.

 

Så herre jemini, slutt og ha så forferdelig mye fordommer. Regner med at de fleste her skjønner at black metal band ikke skriver tekster om å drikke blod, rappere skriver ikke generelt tekster om hvor mye bling de har, og emo band skriver ikke tekster utelukkende om hvor mye de kutter seg daglig. Åpn gluggene og begynn å tenk.

 

Edit:Stakan: Hellhammer ja. Og er faktisk mye rett i det sitatet,

6464183[/snapback]

 

Gorgoroth er et satanistisk band. Satanistisk i den rette forstand, ikke media-satanisme. 90% av befolkningen her til lands har et skremmende skeivt syn på satanisme. At det handler om kirkebrenning, ofringer, dyrke satan osv.

Mange innen BM har et antireligiøst (antikristelig) syn, selvom dette ikke betyr at de er satanister. Satanister er høyst vanlige mennesker, alle satanister går ikke kledd i svart osv.

 

Selv bryr jeg meg ikke så mye om fordommene folk har til BM, det viser bare hvor uviten de er, og de eneste de driter ut er seg selv.

Lenke til kommentar
Selv bryr jeg meg ikke så mye om fordommene folk har til BM, det viser bare hvor uviten de er, og de eneste de driter ut er seg selv.

6466726[/snapback]

Correct you are!

 

Godt noen har forstått at satanisme ikke er det samme som å drepe små, søte, hvite kaniner og tylle blodet deres i pentagrammer eller oppned-korst forran kirker, deretter voldt kateket og prest, binde de sammen med piggtråd, for så å kaste de inn i guds hus før alt blir dynket i bensin og satt i flammer :)

Lenke til kommentar
Godt noen har forstått at satanisme ikke er det samme som å drepe små, søte, hvite kaniner og tylle blodet deres i pentagrammer eller oppned-korst forran kirker, deretter voldt kateket og prest, binde de sammen med piggtråd, for så å kaste de inn i guds hus før alt blir dynket i bensin og satt i flammer :)

6466765[/snapback]

 

Legg til sodomi så har du true norwegian kvlt BM.

Lenke til kommentar
Er generelt lite glad i musikk der vokalen stort sett er brøl du må lese teksten for å tyde. Tekstane er eg heller ikkje så imponert over, blodige horer og satan som plyndrer...:shrug:

6463510[/snapback]

 

du har satt deg inn i tekstene ser jeg?

 

Deathspell Omega - II (Fra Kénôse)

 

(In abstracto...

... Echange du Vide

 

Ecce lignum Crucis,

In quo salus mundi pependit)

 

Therefore, God honors the sword so highly

That He calls it His own ordinance, and will not have men say

Or imagine that they have invented it or instituted it

For the hand that wields this sword and slays with it is then

No more man's hand, but God's, and it is not man,

But God, who hangs, tortures, beheads, slays and fights

All these are His work and His judgments...

Plerosis, answering the strident call of felony,

Filling the void of purity gone instantly...

 

Instigating manifold quadrants of industrialized death,

An avid Moloch, never satiated, an endless Feast,

Following the principle of reversibility of merits, shattering up the Word

As Pillars of grayish Soulfire spurt out to a bereaved firmament

... I am the son of Man, and this in erring reason's spite, is my pride...

War, be enthroned, a form of divine retribution!

Execution,

Be sacred, agent of divine Providence!

 

Man, lost somewhere between the restrictive force

Of Cain and the expansive force of Abel,

Falls from his median position between Angel and Beast

Each time he ceases to desire a being superior to himself

Adam's descent into materiality,

May it be questioned...

The separating line between the Saved and the Damned,

May it be questioned...

 

If there is to be a multiplicity of forms, can one thing be worse

Unless another is better, or one be better unless another is worse...

Those who would eliminate the worse from the universe would eliminate

Providence itself

Interrogate the patterns of the prophetic mode,

Perceive the two faces of the Divine

And shed the just, divine retribution

Quantified, a suppurating cross, alike in blood and scoria

 

(Qual und Tod bringt dieser Sang, der ihn bestürmt,

Sein Herze zerreißt, Sinne zerstört...

 

“L'Esprit du Seigneur ne se promène pas seulement dans les cimetières

Ceux qui Le connaissent peuvent Le rencontrer partout, fût-ce en enfer,

Et Il dit Lui-même que le feu marche devant Sa Face!”)

 

Microcosm,

The details of a burning body, vivid and morbid,

Flaming eyes perceived through a virtuous glance,

A swollen tongue protruding through the nasal apertures, hanging lips bruised,

Teeth overcome with rot, long arms that hang down to the feet and odors foul...

Explicit is the belief that God permits his creatures to be reviled and scorned

And that this is their only means of

Salvation

Means of...

Salvation!

 

Thesaurus Ecclesiae

The memory of a stagnant and somber vale

Inhabited by ethereal purity,

Violet and blood-red crucifixes,

Sulfurous shrines and red-glowing demonism

Thou shalt bringeth the chalice of divine wrath and final consummation

To thine lips, and drink with confidence...

Tell me, sweet child, why are tears rolling from your eyes?

Lenke til kommentar

En gang på 70-tallet spilte sønnen i huset Black Sabbath på full guffe. Mora, som bodde i andre etasje, pekte på gulvet da musikken sto på som værst, og sa følgende: "Det kjeme nerante der".

Siden har folk forbundet hardere typer rockemusikk med Satan og andre bibelske figurer fra underverden. Dette er en typisk misforståelse av en bred musikksjanger, og kan på ingen måte tas med annet enn en god klype salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...