Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?


Anbefalte innlegg

tapermusikk imo.. "ohh satan come touch me am so mad, whahahahhaha i want to kill. bahhhh life sucks, wooohohoho"

6471004[/snapback]

 

For det er ikke dette?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

"I Smell Pussy"

(50 Cent feat. G-Unit)

 

Son you smell that? What's that?

I smell pussy. Is that you Irv?

I smell pussy. Is that you Ja?

I smell pussy. Is that you Black?

I smell pussy. Is that you Tah?

Y'all niggas is pussy

I'm ballin' now nigga now watch me (watch me)

Ain't nothin' you can do to stop me (stop Me)

You niggas get so emotional (emotional)

You remind me of my bitch.

It's not in my nature to make a commitment so let me breathe,

But she doesn't understand catch attitudes when I leave her (leave her)

Like being on probation makin' it harder for me to except her

as my own she tries to tie up my phone and (phone and)

I'm not at home she's thinkin' that I'm not alone probably out tryin' to bone anything in the street

I let her know she can leave I ain't tryin to tie her up but see

it's hard to fuck with somebody after she touches me mami

I'm not your regular nigga I know the game (I know the game)

But I don't play by the rules I'm focusin' on my moves that way I'll never lose

See I can tell by your shoes if you attracted to Benz's with 22's

Say I confuse you play little tricks with your head

Catchin' feelin's ever since the first time I slept in your bed

I'm not here to tease you mislead you or mess up your dreams (nah)

I can't say I love you I dont know what that means

I'ma pimp.

 

[Chorus: (x2)]

Girl you know I like it when you climb on top

Love muscles feel tighter than a headlock

And you know I love the way you make the bed rock

Take me to extasy without taking Extasy

 

[Verse 2:]

When I first met her

I did anything to get her (what?)

Paid all her bills and filled the 'fridgerator (uh huh)

Reminiscin' on late nights when I try to lay up

but couldn't get off cause your baby would stay up

She even crashed the whip tryin' to switch in the third lane

That's when I realized this bitch was a bird brain

A pigeon writin' her baby pops in the box in the prison

Sing-sing is where he biddin'

She in the Gucci tights and Findi high heals

Baby wipes and cans of Infamil

Moter bike and grams of fish scale

It's a 9 to 5 niggas with no frills

Turnin' young niggas with princables to old men with debts

And all the prank calls was death threats that bitch had the best sex

All across the globe and the bitch head game was out of control

 

[Chorus: (x2)]

Girl you know I like it when you climb on top

Love muscles feel tighter than a headlock

And you know I love the way you make the bed rock

Take me to extasy without taking Extasy

 

[Verse 3:]

I'm wonderin' when I'm gone if you'll miss me (miss me)

or do you miss the Don Perion and the Cristy

I'm fuckin' with you

I'm feelin' your shape I'm feelin' your eyes

Later on I'm feelin' your ass and feelin' your thighs (come here baby)

Sweet heart your book smart and street smart (uh huh)

I knew you was my type from the very very start (yeah)

I'm into tongue kissin' and four play all day

Mama ain't home so the noise is okay

O.D.B you know he like it the raw way

Latex safe sex no hickeys on the neck

Now you learnin' (whoo)

The Lords blessin' makes me wiser as the world's turnin'

My tongue touch the right spot have your toes curlin'

Whether we're just kickin' it or sexin' (uh huh) I'm a pro baby girl I spit game to perfection (Yeah)

So when niggas make mistakes I correct them and

When niggas get out of line I check them man

 

[Chorus: (x2)]

Girl you know I like it when you climb on top

Love muscles feel tighter than a headlock

And you know I love the way you make the bed rock

Take me to extasy without taking Extasy

 

Yeah

Don't think I forgot about your fat ass though Irv

Runnin' around takin' pictures like you Puff Daddy and the family mothafucka

And that bitch Charli Baltimore bitch look like she died last week pale as fuck

Paint her hair red think she gone sell records tryin' to impersonate Pink and shit bitch

Punk ass mothafuckas

All you mothafuckas get wrote on nigga

Ain't no mothafuckas leave her alone cause she a bitch fuck that nigga.

Fuck all of it but not you Ashanti baby you know how I feel about you baby (kiss) come on come here girl

Come on gimme some love girl

Fuck Irv Gotti you know how me and you do baby [laughs]

You know they say I'm sexy now

Hey Irv your mama got a thing for me.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan synge om jesus og blomster for alt jeg bryr meg, det faktum at jeg ikke liker denne musikkstilen er ikke pga. tekstene. Jeg får lite ut av denne typen musikk, og det er ikke noe jeg sier uten bakgrunn. Jeg har hørt på det for å lage meg en mening, har blandt annet en kompis som prøver å "konvertere" meg(Til å like musikkstilen, ikke til satanisme). Jeg klarer ikke å nyte "satanrock på noen måte, da jeg bare kjenner meg sint og stresset når jeg hører det.

Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig ikke black metal. Eneste jeg liker av black metal må være Unlimited albumet til Susperia (spesielt Chemistry, rå sang!) men dette er fordi vokalen er ikke fullt så growlete, men mer mørk og aggressiv. Jeg liker også noe av Satyricon men er egentlig ikke begreistret for Dimmu Borgir, Burzum, Darkthrone eller Mayhem. Vokalen og tekstene synes jeg blir litt teit.

Lenke til kommentar
Er generelt lite glad i musikk der vokalen stort sett er brøl du må lese teksten for å tyde. Tekstane er eg heller ikkje så imponert over, blodige horer og satan som plyndrer...:shrug:

6463510[/snapback]

*lyrikk*

6467924[/snapback]

Nei, eg har ikkje lese kvar einaste tekst av eit band som kan klassifiserast som Satanrock, Death-metal eller gudane veit kva.

 

Eg har høyrt eit par låter av Dimmu Borgir, eg var ikkje i stand til å tyde teksten, noko som kanskje var like greit, for eg synest ikkje den er så fantastisk bra.

På kristi flesk vi spytter!

La det råtne!

Et symbol på godhettens bortgang!

Et skuespill der endes!

 

Eg er sikker på at det finnes band opp og i mente som har langt mildare tekstar, men i bunn og grunn har eg verken sansen for det musikalske eller tekstane. Det må eg vel få lov til?

6469317[/snapback]

 

Selvfølgelig for du lov til det hvis du har lest veldig mye svart metall tekster, men det sier jo du selv at du ikke har, da blir det for dumt. Og å trekke frem det norske bandet med de flaueste tekstene noensinne blir litt synd, jeg nevnte Darkthrone som et band som skriver gode tekster, og til tider Burzum også, sjekk de ut :) Er det noe jeg misliker er det folk som mener de skal få lov å vise sin misnøye med noe, men vet ingenting om tingen de skal vise misnøye til.

Lenke til kommentar

Teksten i Dunkelheit av Burzum er jeg spesiellt fascinert av. Det må litt bakgrunnskunnskap til for å forstå den, selvom jeg ikke er så sikker på om jeg forstår alt der heller.

 

When night falls

she cloaks the world

in impenetrable darkness.

A chill rises

from the soil

and contaminates the air

suddenly...

life has new meaning.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Selvskadere er samfunnets store tapere, helt udiskutabelt.

6471028[/snapback]

 

Tosk. Hva vet vel du om dette?

6475497[/snapback]

Tror og håper dette var en overdrivelse/ironi. :)

 

 

Dunkelheit er jo en lystig sang. :love:

 

Emperor -  With Strength I Burn

 

[Lyrical concept: Ihsahn & Samoth.]

[Words: Ihsahn.]

[Music: Samoth & Ihsahn.]

[Arrangements: Samoth & Ihsahn.]

[8:17]

 

Deep Green Dark Chaos.

Blinded I run down these paths.

By heart I know them.

They lead to the soaring cliffs.

Stout they stand above the water's edge,

lifeless.

 

And this is my foundation:

Cold stone.

Formed only by winds and time.

How invulnerable,

lifeless.

 

Ahh... I have longed to be at one with this

Yet, the waters call my name

 

For once I wish to see

the entity behind the voice.

The face of this seduction,

the beauty of my pain.

 

Am I blessed or am I cursed by thy presence?

What is my crime, what is my deed?

Is this life my redemption?

Shall I repent or proceed?

 

I hate my flesh.

Its dimension poisoned my soul with doubt.

It made me question

the essence of the "I".

Slaves are those of this world

given freedom to lay chains upon The Master.

Master, master.

 

The wolf is no longer free.

Release the chains and come for me.

 

The Elder:

"Suddenly, his mournful cries were stunned. Out of the cold mist

came three enthralling ships. Sails torn by many a storm, and the

bows adorned by the most fierce gargoyles he'd ever laid eyes upon.

Yet, the crew they bore... Three times twelve in numbers. They stood

motionless, wrapped in grey, worn gowns. And from behind their

shadowed faces came the seductive chanting. Bidding him on board.

Without hesitation, he accepted. And away they sailed..."

 

Upon these seas,

wherein I drowned so many times,

I scatter the ashes of destiny.

Still my flames are in hunger.

With fire in my heart

shall I greet the shores ahead.

Though, I know not what will burn.

 

Desire...

Ahh...

In the distance

I hear the waves wash over solid ground.

And in this moment I am struck blind.

 

Grant me sight so I can see

that which lies ahead of me.

Cursed be my mortal eyes

for dying in the realm of Death.

 

Hear my call...

 

I return to the soaring cliffs.

They truly shine of strength.

Even though, I nothing learned.

With strength I burn...

Dette er en flott tekst synes jeg. Det som gjør den så bra er at den fremhever den enorme stemningen i låta. Den får meg til å drømme meg bort. Mange hadde nok kalt dette satanrock om de hørte musikken, men som dere ser så er det ikke særlig satanistisk. :p

Lenke til kommentar
Eg sier bare Windir! Her har vi herlige tekster veit dere. Mye artig lesning ihvertfall.

6475888[/snapback]

Skjønner ikke dialekta. :(

6477223[/snapback]

 

Nei det kan vere litt vrient, eg skjønner jo ikkje allt som står i tekstene eg heller Men eg får med meg hovedinnholdet sånn sett.

Lenke til kommentar
Det er jo egentlig greit at folk liker satan rock man liker hvordan musikk man vil. men liker ikke at de snakker nedsettende og damer, og dreping , selvskading, dyrke satan osv. dette kan lett ha en effekt på ungdommen og kan lett påvirkes

6471004[/snapback]

Jeg har aldri lest black metal som oppforrer til avrespekt for damer. (Derimot MYE MYE rap som gjør dette. "Mah biatch!" anyone?)

De gangene de synger om å dyrke satan så er det:

1. En metafor for å dyrke sitt ego. Gjøge egoistiske handlinger. (Satanistisk moral.)

2. En protest mot kristendom

 

Joda, sikkert noen som mener det bokstavelig og, men det er nok heller få.

 

Mange BM'er har forøvirg utalt at når det er snakk om drap så er det snakk om å "drepe" kristne verdier(ideer.)

 

(Joda, alltids noen som mener dette og.... men bildet er ikke så blodig som media skal ha det til.)

 

De kan synge om jesus og blomster for alt jeg bryr meg

Finnes death-metal band som synger om førstnevnte i hvertfall.

 

Faktisk, Extol har en særdeles brutal og kul versjon av salmen "Jesus Kom Til Jorden For Å Dø".

 

Jeg liker vanligvis ikke kristen musikk, men den er fet. ^^ :wee:

 

Forøvrig så er det vansesak om en liker growlingen. Uansett, smaksak. Sant at mye sånn musikk kan gjøre en sint/stresset, det er ikke akkurat rolig musikk. Selv digger jeg mye thrash metal når jeg er sint. Men folk reagerer jo forskjellig, er jo de som slapper av til det samme...

 

 

Tapermusikk er når de synger om å kutte opp seg selv. Selvskadere er samfunnets store tapere, helt udiskutabelt. La satanrockerne få svinge hodene sine i fred, alle har lov å tro på noe.

6471028[/snapback]

Folk som skader seg kun for oppmerksomhet er tapere.

 

Men å si at folk som tyr til en (riktignok ufornuftig metode) måte å takle det å ha det vanskelig på er tapere er litt bak mål.

 

Uansett forskjell på å synge "åååh jeg kutter meg, buhu er så lei meg og det ER KULT!" og synge om det å ha det vanskelig.

 

 

:shrug:

 

Jeg liker egentlig ikke black metal. Eneste jeg liker av black metal må være Unlimited albumet til Susperia (spesielt Chemistry, rå sang!) men dette er fordi vokalen er ikke fullt så growlete, men mer mørk og aggressiv.

Susperia er thrash metal. (Men mange tror de er black metal siden mange av medlemmene i bandet har bakgrunn i bm-band).

 

Men det skal være sagt at det er særdeles bra thrash metal. :)

Lenke til kommentar

((før du leser dette, i dette inlegget har jeg ikke tatt hesyn til hva som er dm bm tm ol. mest fordi jeg ikke har hørt nok på det til å skille dem fra hverandre.))

 

Hehe, må le litt av dette jeg leser, uten å quote noen...

 

Mine meninger, når jeg ikke kan høre vokalen så ser jeg ingen grunn til at det er noe vits i å synge. Alt sangeren synger blir borte i et hav av smell og whin fra gitarer og trommer uten noen form for toner.

 

Veldig mange sier at black metal ol. er en tøff måte å få frem meninger om samfunnet, kritikk mot kristendom osv. men hvis noen prøver å få frem en mening hjelper det ikke å gurlge ut noen rørete ord som alikevel stoppes av instrumentene. Ingen klarer å ta ut ord fra sånt uten å høre sangen enormt mange ganger. Personlig så aner jeg ikke hva bm sanger ol. handler om fordi det er for mye støy.

 

Hvis du ser på samfunnskritiske sanger så har goldie looking chain, med guns dont kill people gjort det på riktig måte. alle som hører den skjønner ideen etter første gang de hører den. den er lettfattelig og ironisk. du kan også høre hva som blir sagt uten masse instrument støy.

 

Annen intereang greie er at en bra sang skal kunne nytes uansett volum, du skal høre lyden ikke kjenne den. De bm fanca som jeg kjenner har blåst ut hørselen sin for lenge siden fordi de kjører max volum hele tiden, kanskje det må til for å høre gurglinga fra vokalisten, jeg veit ikke.

 

Personlig så hører jeg ikke på mørkere(?) musikk enn metallica, der kan du fint høre vokalen og intrumentene kan skilles frahverandre. gary moore med over the hills and far away er blitt covra nok ganger av div bm band for å si det sånn, men fortsatt så er gary moore sin verson best. Antagelig fordi vokalen er klar og trommisen kjører et perfekt løp i forhold til lyden på gitaren. Her får du også muligheten til å høre historien (ja det er en historie).

 

Nå skal ikke jeg si at bm og "verre" er dårlig musikk, for det har nok av tilhengere.Men det sømmer seg ikke å si at bm er en god måte å være samfunnskritisk på. Det er en dårlig måte å få fram et budskap på, eller så hadde de fleste gått rundt å gurgla på gata for å gjøre seg forstått. Skjønner?

 

En ting som plager meg er hvordan en blackmetalist(?) forsvarer musikken sin. en kamerat av meg fikk seg en på trynet fordi han sa at death metall var satan musikk. Man må tåle å få kritikk på musikken man hører på, sånn er det når folk har forskjellig smak, selv har jeg fått ganske mye drittslenging når jeg har gått å nynna på båten anna etter TG, men jeg bryr meg ikke i det heletatt hvis noen kaller det rånemusikk eller fjortissmusikk, når jeg mener at det er en annen sjanger. Jeg trur at satanmusikk har fått et dårlig bilde på grunn av måten publikum oppfører seg. hvis du går for mye imot samfunnets normer vil det bli mye bråk, og folk vil generelt bli irritterte og kanskje skaffe seg et feil bilde av musikken.

 

men det var mine invendinger. jeg kaller ikke satanrock for dustemusikk, men jeg har mer tiltro til bæ bæ lille lam som samfunnkritisk materiale enn satanmusikk for å si det sånn.

Jeg HÅPER fok kommer med innvendinger mot inlegget mitt. Bare folk kommer med seriøse innlegg. jeg skriver dette klokka 1 om natta så det er en del skriveleif og en del sarkastisk tull som du ikke må bry deg for mye om.

 

litt ot, uten kristendommen i norge (og relgion i resten av verden) hadde vi sitti på en stubbe og kikka inn i et tre akkurat nå. Kristendommen bygde norge som et samfunn... Og hvis du er veldig imot kristendom eller har andre meninger, ikke gurgle, folk hører deg bedre om du snakker ordentlig...

 

veldig ot, Les min signatur...

Lenke til kommentar
Mine meninger, når jeg ikke kan høre vokalen så ser jeg ingen grunn til at det er noe vits i å synge. Alt sangeren synger blir borte i et hav av smell og whin fra gitarer og trommer uten noen form for toner.

Er man vandt til vokalstilen hører man de fleste tekstene. Dessuten er de med på å skape rytme og variasjon i musikken. En god growler/skriker er digg å høre på. (Man må nok vende seg litt til det før man virkelig liker det.)

Veldig mange sier at black metal ol. er en tøff måte å få frem meninger om samfunnet, kritikk mot kristendom osv. men hvis noen prøver å få frem en mening hjelper det ikke å gurlge ut noen rørete ord som alikevel stoppes av instrumentene. Ingen klarer å ta ut ord fra sånt uten å høre sangen enormt mange ganger. Personlig så aner jeg ikke hva bm sanger ol.  handler om fordi det er for mye støy.

Som sagt så er det ikke så vrient å tyde tekstene når man er litt vandt til stilen og lydbildet. En annen ting man kan ta til ettertanke er at artistene ikke nødvendigvis vil bli hørt av alle... Hvem tror du de helst vil bli hørt av, en gammel prest (som neppe vil sympatisere med tekstene selv om argumentasjonen er god) eller et ungt menneske som er lettere påvirkelig og som de faktsik kan ha noe å gi gjennom musikken? Jeg tror de fleste black metal band VIL bli hatet/uglesett av kristne, og det greier de fint uten å synge så de blir forstått av utenforstående.

 

Annen intereang greie er at en bra sang skal kunne nytes uansett volum, du skal høre lyden ikke kjenne den. De bm fanca som jeg kjenner har blåst ut hørselen sin for lenge siden fordi de kjører max volum hele tiden, kanskje det må til for å høre gurglinga fra vokalisten, jeg veit ikke.

Tro det eller ei, men ekstrem metall er ofte både kompisert og avansert musikk, og nytes best når man hører alle instrumentene sammen. Har man for lav lyd er det lett at et instrument (som kanskje er litt for lavt mixet fra før) faller bort. Dessuten er det av en grunn jeg ikke kan forklare, ofte slik at jeg opplever mer nytelse når musikken når et visst lydnivå. Slik bare er det, det er vel ikke så vanskelig å forstå? Hvem har vel ikke skrudd opp lyden når det kommer en ekstra bra sang på tv eller radio?

 

Personlig så hører jeg ikke på mørkere(?) musikk enn metallica, der kan du fint høre vokalen og intrumentene kan skilles frahverandre. gary moore med over the hills and far away er blitt covra nok ganger av div bm band for å si det sånn, men fortsatt så er gary moore sin verson best. Antagelig fordi vokalen er klar og trommisen kjører et perfekt løp i forhold til lyden på gitaren. Her får du også muligheten til å høre historien (ja det er en historie).

Hvilke black metal band har covret denne?

 

(Jeg vet at Nightwish har covret den, men går utifra at du ikke tror at det er bm. Metallica er jo mye mer ekstremt enn Nightwish.)

 

En ting som plager meg er hvordan en blackmetalist(?) forsvarer musikken sin. en kamerat av meg fikk seg en på trynet fordi han sa at death metall var satan musikk. Man må tåle å få kritikk på musikken man hører på, sånn er det når folk har forskjellig smak, selv har jeg fått ganske mye drittslenging når jeg har gått å nynna på båten anna etter TG, men jeg bryr meg ikke i det heletatt hvis noen kaller det rånemusikk eller fjortissmusikk, når jeg mener at det er en annen sjanger. Jeg trur at satanmusikk har fått et dårlig bilde på grunn av måten publikum oppfører seg. hvis du går for mye imot samfunnets normer vil det bli mye bråk, og folk vil generelt bli irritterte og kanskje skaffe seg et feil bilde av musikken.

Å si at death metal er satanmusikk er ikke å kritisere, det er å påstå noe som er drikete feil. At fyren reagerte med å slå til kameraten din tyder jo på at fyren var en idiot. Det er neppe representativt for hvordan de fleste metal-fans reagerer.

 

Jeg HÅPER fok kommer med innvendinger mot inlegget mitt.

:)

litt ot, uten kristendommen i norge (og relgion i resten av verden) hadde vi sitti på en stubbe og kikka inn i et tre akkurat nå.

Tviler sterkt. Ingenting har hindret teknologien og vitenskapen så mye som religion, spesielt kristendommen. Dessuten har de skapt vranglære som har levd flere tusen år, og kommer nok (desverre) til å leve en god stund til. Folk som påstå at solen var i midten av solsystemet og ikke Jorda, eller som påsto at Jorden var rund og ikke flat ble i sin tid brent på bål som kjettere. Det er faktisk bare noen hundre år siden.

 

Edit: Leif.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

jeg vil bare smelle inn dagens quote her

 

Faktisk, Extol har en særdeles brutal og kul versjon av salmen "Jesus Kom Til Jorden For Å Dø".

 

Jeg liker vanligvis ikke kristen musikk, men den er fet. ^^ happy.gif

 

Dæven den der fikk meg til å humre godt! :D

 

Edit: Leste H4ngm4n's svar over og må si meg enig i det meste selv om jeg har lyst til å utdype her og der skal jeg holde skrivekløa for megselv :p

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

For meg handler BM om den følelesen jeg får av å høre på sangene. Jeg får en tilfredsstillende følelse som er annerledes alt annet, og når jeg hører på BM føler jeg meg virkelig tilpass og da er jeg "hjemme". Og tro det eller ei, å høre på gorgoroth på et helvetes volum er spesiellt, det smeller godt i mellomgulvet, og da får jeg et rush av både glede og energi. Når jeg hører noen sanger får jeg en utenomkroppslig følelse, noe som forandrer alt omkring i det øyeblikket og jeg føler meg helt annerledes. Jeg kan også glemme alt, få en "don't care" holdning når jeg hører på BM, (nesten) uansett hva som har skjedd den dagen eller den uken spiller ingen trille når jeg setter på en sang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...