Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?


Anbefalte innlegg

Ei jente jeg kjenner sa til meg en tid tilbake at System of a Down var "Satanrock". :roll:  wtf?

 

..selv så vil jeg gjerne høre hva satanrock er for noe.. har spørt om det før, og har fått forskjellige svar hver gang.

6587506[/snapback]

 

Jeg vil si at satanrock er band som synger om satan og/eller andre onde skapninger. Growling er gjerne inkludert slik at det faktisk er umulig å høre hva de synger om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som var litt uenige:

 

Jeg syns at mayhem har klart å holde mye av koken oppe, men selvsagt, det er veldig typisk at black metalband som gir ut skiver på 2000-tallet (som har holdt på siden 90) sliter litt med å prestere like bra.

Det er jo logisk ettersom at band som regel blir veldig påvirket av de som hører dem. De har lett for å tilpasse seg etter det største mangfoldet med fans, eller ikke nødvendigvis fans, mer riktig blir vel å si "fans"..

Mens de ekte fansene som vil ha god gammel vare gjerne blir skuffet.

 

Men Chimera var ikke så veldig skuffende faktisk :)

Endret av Mrs Hatta
Lenke til kommentar
Ulver er klart _det_ beste bandet i Norge noensinne rett etter Seigmen.

6586905[/snapback]

Hva skjedde med Darkthrone-fanboyen? :(

6587069[/snapback]

 

Wii, han er her forsatt, topp 3 band gjennom tidende:

 

Seigmen

Ulver

Darkthrone

 

Resten er umulig å plassere.

 

Og Hatta, som det ble påpekt her bak, Mayhem har kun laget et godt album, De Mysteriis Dom Sathanas. Det er kun det ene albumet som er bra, men det ene veier opp for veldig mye siden det sparker så balle som det gjør :)

 

NP: Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas

Da snakker vi gåsehud vokal :love:

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Jeg var på storåsfestivalen i helga, og måtte se på et blackmetall - band(eller hva faen det kalles nå). Hørte ikke gitaren, bare basstrommer og sang - men jeg så på hva gitaristen spilte. Til og med en femåring kunne lært seg de riffene på en to tre. Er så drittlei dårlige riff i blackmetall - sjangeren. Og sånn var alle sangene.

Er bra med sanger som er litt lette, så det er lett å huske dem, som samtidlig er fengende, men det får da være måte på! Feks. Seigmen har lette sanger, men utrolig fengende. De er ikke å lette at det blir plagsomt. Når det gjelder seigmen gleder jeg meg sykt til steinkjerfestivalen! Så konklusjon: Det finnes SINNSYKT mange dårlige blackmetall - band, men noen bra også.

Lenke til kommentar

Herre min hatt. Er emnefeltet fortsatt ikke endret på denne tråden? Det er jo så totalt misvisende for utallige band som praktiserer en sjanger de lenge nok har slitt med å bli tatt seriøst for.

Greit nok at bestemora mi kan ta den musikken for å stamme fra et visst sted, men må disse gale opplysningene tilføres et forum som allerede sliter med mindre konstruktive innlegg?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Extol er best og vil alltid være best.. Ingen over og ingen ved siden..

Men sjekk ut et annet bra band og da:

 

Jernteppe

6678905[/snapback]

Extol is a Christian metal band from Bærum in Norway. They are known as a technical metal band in the Christian metal scene. They started out playing black metal, moved to death metal later on, and more recently have been playing thrash metal.
(kilde) så det blir nok litt feil å diskutere Extol i denne threaden desverre :)

Og jeg ser heller ikke hvordan det andre bandet du nevner kan være aktuel for denne threaden i det hele tatt så jeg vil be deg holde deg til emnet i tråden :)

 

mvh b-real

Lenke til kommentar
No ville eg ikkje satt  Dimmu Borgir sin musikk som  pryd eksempelet på satanrock. Men folk må jo få kvine om det de vil i likhet med artister som synger om fryd & gammen, horer & pimps etc.

 

Personlig liker eg denne musikken, har mye god energi i seg. Men eg tar avstand fra handlinger som kikrebrenning etc. Eg skjønner jo også at noen bare syns det er bråk og leven. På samme måte som eg finner rap og hip-hop som eveig gnål og mas. Men smaken er jo heldigvis forskjellig.

6463199[/snapback]

 

 

Jeg liker det du sier :p Du er som meg bare omvent :p Jeg liker rap, men tar avstand fra f.eks. dealing, div. dop, skyting osv. Det er ikke alle som har slike tekster heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...