Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?


Anbefalte innlegg

Men jeg lurer egentlig på hvor alle disse satanistiske bandene er, jeg hører på rimelig mye black metal, og ingen av de har medlemmer som er "satanister", i satanister mener jeg hva menigmann ligger i betydningen, altså en bloddrikkende jomfruofrende kar som dyrker satan, dyret selv. Men er en del som følger satanistiske leveregler, men de er rimelig normale, så hvorfor folk skal ha problemer med det skjønner jeg ikke. Og denne posten viser enda engang hvilke fordommer har til black metal. " blodige horer og satan som plyndrer" har du noengang lest black metal tekster? Jeg hører på veldig mye forskjellig, alt fra punk, til rock, til svartmetall til elektronika til klassisk, og favoritt tekstene mine tilhører Incubus og generelt alt som Fenriz av Darkthrone har skrevet.

 

Så herre jemini, slutt og ha så forferdelig mye fordommer. Regner med at de fleste her skjønner at black metal band ikke skriver tekster om å drikke blod, rappere skriver ikke generelt tekster om hvor mye bling de har, og emo band skriver ikke tekster utelukkende om hvor mye de kutter seg daglig. Åpn gluggene og begynn å tenk.

 

Edit:Stakan: Hellhammer ja. Og er faktisk mye rett i det sitatet,

6464183[/snapback]

 

Gorgoroth er et satanistisk band. Satanistisk i den rette forstand, ikke media-satanisme. 90% av befolkningen her til lands har et skremmende skeivt syn på satanisme. At det handler om kirkebrenning, ofringer, dyrke satan osv.

Mange innen BM har et antireligiøst (antikristelig) syn, selvom dette ikke betyr at de er satanister. Satanister er høyst vanlige mennesker, alle satanister går ikke kledd i svart osv.

 

Selv bryr jeg meg ikke så mye om fordommene folk har til BM, det viser bare hvor uviten de er, og de eneste de driter ut er seg selv.

6466726[/snapback]

 

Regner med at du leste hele innlegget mitt og forsto hva jeg mente? For band som har medlemmer med det satanistiske livssynet finnes såklart(Gorgoroth som du har nevnt og Satyricon som eksempler) Men leke satanismen som de fleste forbinder med black metal, altså denne religionen som ikke finnes er det ikke mange band som har, hvis det er noen i det hele tatt :)

 

Så no tar jeg på litt Burzum, koser meg og er forsatt rimelig normal. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En gang på 70-tallet spilte sønnen i huset Black Sabbath på full guffe. Mora, som bodde i andre etasje, pekte på gulvet da musikken sto på som værst, og sa følgende: "Det kjeme nerante der".

Siden har folk forbundet hardere typer rockemusikk med Satan og andre bibelske figurer fra underverden. Dette er en typisk misforståelse av en bred musikksjanger, og kan på ingen måte tas med annet enn en god klype salt.

Før ekstrem metal var det vanlig metal. Før vanlig metal var det rock. Før rock var det folkemusikk. Det er helt sant. For 700 år siden mente prestene at den folkemusikken var satanisk. Det er alltid noe.

Lenke til kommentar
Er generelt lite glad i musikk der vokalen stort sett er brøl du må lese teksten for å tyde. Tekstane er eg heller ikkje så imponert over, blodige horer og satan som plyndrer...:shrug:

6463510[/snapback]

*lyrikk*

6467924[/snapback]

Nei, eg har ikkje lese kvar einaste tekst av eit band som kan klassifiserast som Satanrock, Death-metal eller gudane veit kva.

 

Eg har høyrt eit par låter av Dimmu Borgir, eg var ikkje i stand til å tyde teksten, noko som kanskje var like greit, for eg synest ikkje den er så fantastisk bra.

På kristi flesk vi spytter!

La det råtne!

Et symbol på godhettens bortgang!

Et skuespill der endes!

 

Eg er sikker på at det finnes band opp og i mente som har langt mildare tekstar, men i bunn og grunn har eg verken sansen for det musikalske eller tekstane. Det må eg vel få lov til?

Lenke til kommentar
En gang på 70-tallet spilte sønnen i huset Black Sabbath på full guffe. Mora, som bodde i andre etasje, pekte på gulvet da musikken sto på som værst, og sa følgende: "Det kjeme nerante der".

Siden har folk forbundet hardere typer rockemusikk med Satan og andre bibelske figurer fra underverden. Dette er en typisk misforståelse av en bred musikksjanger, og kan på ingen måte tas med annet enn en god klype salt.

Før ekstrem metal var det vanlig metal. Før vanlig metal var det rock. Før rock var det folkemusikk. Det er helt sant. For 700 år siden mente prestene at den folkemusikken var satanisk. Det er alltid noe.

6469281[/snapback]

At dette var en gammel dame med god sans for ironi skal uansett ikke stikkes under en stol... ;)

Lenke til kommentar
Skjønner dere tekstene når de skriker på sitt værste?

 

Jeg skjønner nok mye hip-hop som ikke alle metall huer skjønner, da i hastighet og lingo...

6470126[/snapback]

 

Skjønner både rap og death/black-metal ;) (selvfølgelig en fordel å være litt kjent med stemmen til vokalisten på forhånd).

Lenke til kommentar

ok... utalte meg kanskje litt feil :p

 

Det er jo egentlig greit at folk liker satan rock man liker hvordan musikk man vil. men liker ikke at de snakker nedsettende og damer, og dreping , selvskading, dyrke satan osv. dette kan lett ha en effekt på ungdommen og kan lett påvirkes

Endret av mobilfreek
Lenke til kommentar
Men jeg lurer egentlig på hvor alle disse satanistiske bandene er, jeg hører på rimelig mye black metal, og ingen av de har medlemmer som er "satanister", i satanister mener jeg hva menigmann ligger i betydningen, altså en bloddrikkende jomfruofrende kar som dyrker satan, dyret selv. Men er en del som følger satanistiske leveregler, men de er rimelig normale, så hvorfor folk skal ha problemer med det skjønner jeg ikke. Og denne posten viser enda engang hvilke fordommer har til black metal. " blodige horer og satan som plyndrer" har du noengang lest black metal tekster? Jeg hører på veldig mye forskjellig, alt fra punk, til rock, til svartmetall til elektronika til klassisk, og favoritt tekstene mine tilhører Incubus og generelt alt som Fenriz av Darkthrone har skrevet.

 

Så herre jemini, slutt og ha så forferdelig mye fordommer. Regner med at de fleste her skjønner at black metal band ikke skriver tekster om å drikke blod, rappere skriver ikke generelt tekster om hvor mye bling de har, og emo band skriver ikke tekster utelukkende om hvor mye de kutter seg daglig. Åpn gluggene og begynn å tenk.

 

Edit:Stakan: Hellhammer ja. Og er faktisk mye rett i det sitatet,

6464183[/snapback]

 

Gorgoroth er et satanistisk band. Satanistisk i den rette forstand, ikke media-satanisme. 90% av befolkningen her til lands har et skremmende skeivt syn på satanisme. At det handler om kirkebrenning, ofringer, dyrke satan osv.

Mange innen BM har et antireligiøst (antikristelig) syn, selvom dette ikke betyr at de er satanister. Satanister er høyst vanlige mennesker, alle satanister går ikke kledd i svart osv.

 

Selv bryr jeg meg ikke så mye om fordommene folk har til BM, det viser bare hvor uviten de er, og de eneste de driter ut er seg selv.

6466726[/snapback]

 

Regner med at du leste hele innlegget mitt og forsto hva jeg mente? For band som har medlemmer med det satanistiske livssynet finnes såklart(Gorgoroth som du har nevnt og Satyricon som eksempler) Men leke satanismen som de fleste forbinder med black metal, altså denne religionen som ikke finnes er det ikke mange band som har, hvis det er noen i det hele tatt :)

 

Så no tar jeg på litt Burzum, koser meg og er forsatt rimelig normal. :)

6468980[/snapback]

 

Jaja, jeg forstod hva du mente, jeg bare utdypet det litt :)

 

tapermusikk imo.. "ohh satan come touch me am so mad, whahahahhaha i want to kill. bahhhh life sucks, wooohohoho"

6471004[/snapback]

 

Vennligst ytre din uvitenhet et annet sted.

Lenke til kommentar
Satrucci_: Har ikke du fått det med deg enda? Black Metal har blitt noe helt nytt no, nye skiven til Darkthrone er plutselig ikke black metal, Venom er ikke black metal, Bathory er ikke black metal, det er rock. Gudane vet hvordan dette skjedde, men virker som de fleste har fått det for seg at etter en stund så får ikke den grunnleggende musikken være med i sjangeren lenger.

6465398[/snapback]

Bathory er saavisst black metal! Old school som fanden selv!

 

Venom er et mellomledd mellom thrash/speed metal og black metal. Man kan ikke si at de spiller ren black metal, for det gjoer de enkelt og greit ikke. Men essensielt for utviklingen av black metal er/var de saa absolutt.

 

Som jeg sier det selv: Det som kjennetegner den foerste boelgen black metal er at det egentlig ikke er black metal. :) (Unntak: Bathory (Under the Sign of the Black Mark FFS))

 

 

Black Sabbath var det foerste heavy metal og doom metal bandet. Ikke en del av "NWOBHM" altsaa. Det som gjorde at de ble anklaget for satandyrkelse osv... var vel at Ozzy spiste flaggermus paa konserter og at tekstene omhandlet Satan ("Satan standing there, he's smiling" osv..) men spoer du meg viser de minst like mye kristne tegn ("Oh please Lord help me").

6465676[/snapback]

 

Nå skal det sies at Ozzy ikke bet hodet av den flaggermusen før en god stund etter at han hadde blitt sparket fra Black Sabbath ;)

 

Tekstene til både Sabbath og Ozzy har aldri hatt satanisk innhold foruten at som det blir sagt i quoten at Satan blir nevnt her og der men aldri i en tilbedende sammenheng. Det er bare kristne mennesker som hører en ting og da automatisk setter det i bås istedenfor å gå inn å sette alt i en sammenheng.

 

Et fint eksempel er da en person i lokalmiljøet jeg vokste opp i gikk ut i avisen med et leser innlegg der han sa at AC-DC, Black Sabbath, Metallica osv var Satanistisk musikk laget for å lokke ungdommen inn i fordervelsen. Det var et langt innlegg så jeg kan ikke sitere alt rett å slett fordi det er 13 år siden jeg leste det :p

Men en kamerat svarte i et innlegg og ba fyren få litt peiling på det han så bastant setter i bås og drar opp eksempler som Burzum, Mayhem, Darkthrone.. Vi hørte lite ifra den fyren flere ganger angående det temaet der kan man si. Skulle ønske jeg hadde både første innlegget og svar innlegget her.. skal se om jeg kan grave det frem fra verdsveven.

 

Over til topic

 

Satanrock?

 

Svart Metal og Dødsmetal er vel det nærmeste du kommer en fornorsking av Black/Death metal som faktisk er brukandes.

 

Jeg liker begge sjangre og da spesielt den første, black metal er en sjanger der kristendommen blir hetset og hengt, det er de færreste av dem som spiller som faktisk er satanister men de misliker kristendom og kristne menneskers tankemåte meget sterkt. Samtidig som de fokuserer på provoserende temaer for å gi de kristne noe å tenke på eller noe å bli forbanna på :p

 

Death metal er mer horror/gore basert, der det går på død (naturligvis) og diverse annet snask. Tekstene innen death metal sjangeren kan til tider være så syke at tilogmed min garva sjel får nok men generelt setter dem bare en skikkelig råtten stemning, men så kan du gå til den andre siden av skalaen, de som har galgenhumor/sort humor og ikke tar alt blodig alvorlig kan få seg mang en god latter av noen tekster, enkelte band er bedre enn andre på det.

 

For eksempel et norsk band som kaller seg "Liklukt" de har en Demo de kaller "Play my Ejaculele" en tittel som fikk meg til å skrike ut i latterkick klokken halv fire på natten.

 

Jeg hører på de fleste sjangre men å si at black metal handler om at satan plyndrer som noen sa i et innlegg blir det samme som å si at all country handler om en manns kjærlighet til hesten eller kua si og alle hip hop sanger handler om å putte ei kule i trynet på en politimann eller nabonegeren, eller alle popsanger handler om å være forelska eller alle techno sanger handler om å putte en tabelett i trynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...