Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg helt ekstremt til å få E6600 systemet mitt. Etter å ha hatt et AMD Athlon +2500, Sapphire 9600 Radeon, 512 ram system veldig lenge. Det var jo low-end allerede da jeg kjøpte det. Skal bli godt med et high-end system for en gangs skyld.

 

Skal ikke klokke min så mye. Men skal hvertfall få den over 3ghz.

Angående kjøling. Hvor mye har en god kjølepasta å si på temperaturen og er kjølepasta allerede smurt på CPU'en? Hvordan fjerner jeg en eventuell stock-kjølepasta?

Endret av TomFu
Lenke til kommentar
-Bokmerket-

 

Nå kan snart min kjære Northwood 3.2 pensjoneres  :)

 

 

Mitt nye oppsett E6600.

 

*Klør i fingrene etter og få stæsjet hjem*

6449032[/snapback]

 

Er synd å høre:( Northwood vil alltid bli husket som en kald, sta og mystisk cpu.

Hehe.

 

 

Råe resultater gutter. skulle ønske jeg hadde like mye klokkegnist som før et år siden, da hadde jeg også Bestilt noe syke greier ;)

Lenke til kommentar

Ta og sleng opp noen 32M resultater så kan jeg begynne å lage en graf med gjennomsnitlig overklokking på cpuene som er her på forumet. Og helst bare ha ett resultat, iallefall skriv at cpuen er inni grafen alt, da det er missvisende hvis en cpu kommer inn flere ganger med samme kjølingen.

 

 

Eneste jeg kommer til å bry meg om er model og kjøling. Skulle stepping, volt osv vært med så hadde det blitt litt for mange grafer :p

Lenke til kommentar
Angående kjøling. Hvor mye har en god kjølepasta å si på temperaturen og er kjølepasta allerede smurt på CPU'en? Hvordan fjerner jeg en eventuell stock-kjølepasta?

6449329[/snapback]

 

Kjølepasta kan gi noen graders forskjell. Her er en 3 år gammel test av Artic Silver 5. Hvis det ikke har kommet noe nytt i det siste, er det den kjølepastaen som blir regnet som best.

 

Det er vanlig at det følger med med kjølepasta eller tilsvarende når du kjøper en CPU. Den er vanligvis å finne på kjøleren. For å fjerne den kan du bruke isopropanol, eller kondensfjerner som den er bedre kjent som. Det får du kjøpt på en hvilken som helst bensinstasjon.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Virker som de klokker bra disse "beistene".  :dribble:

 

Kan dere som har postet resultater kjøre dette 24/7, eller er det kun for å få "skrytebilder"?

 

Vurderer virkelig en Conroe ved neste oppgradering, og den skal KLOKKES, men brukes 24/7.

 

 

MVH

6457608[/snapback]

 

bruker min conroe e6700 24/7 på 3800mhz, dette med 1.52v i bios.. = 1.48v load, og under en tower 120 kjøler!

Lenke til kommentar
Hei.

 

Virker som de klokker bra disse "beistene".  :dribble:

 

Kan dere som har postet resultater kjøre dette 24/7, eller er det kun for å få "skrytebilder"?

 

Vurderer virkelig en Conroe ved neste oppgradering, og den skal KLOKKES, men brukes 24/7.

 

 

MVH

6457608[/snapback]

 

bruker min conroe e6700 24/7 på 3800mhz, dette med 1.52v i bios.. = 1.48v load, og under en tower 120 kjøler!

6459675[/snapback]

Wow, nice! Gleder meg helt sykt til jeg får skaffet meg ny data. Blir nok conroe på meg da gitt. Satser på at alt jeg trenger er tilgjengelig i midten av august da jeg flytter til oslo. Hva slags temperatur har du på cpu'en @ 3,8 ghz?

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Da er systemet opp å går og klokkinga i gang.

 

Bios 604

 

Så langt så sliter jeg litt med temperaturene og rammen.

Bios registrer 2 x 512 mb ram. Det samme gjør windows. I realiteten er det 2 x 1024 brikker. Har prøvd med forskjellige bios men fortsatt 2 x 512. CPU z sier 2 x 1024. Men merker ved spilling det ikke er mere en 2 x 512 som er aktive. :hmm:

 

Vet ikke helt om temperaturene er til å stole på. 50 C load på vann @ 1.4 volt kan minne om prescott.

 

img06281xc.th.jpg

 

firstpi1bb.th.jpg

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

prime372ghz5ks.th.jpg

 

Ja jeg som kjøpte den :) Var lei av å vente. Sikkert ikke det lureste kjøpet, men en gang i livet må mann kunne unne seg en extreme edition også. :)

 

Sliter med veldig høye temperaturer til å være vannkjølt. Skal nok få til et et screenshot og en superpi på 4 ghz, men dual prime tviler jeg på...

 

 

 

 

Aller først må jeg først få rambrikkene jeg har bestilt. Kjører på noen value brikker nå som klokker elendig. Håper DHL snart er ferdig med sommerferien sin og får levert varene.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...