Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

prime372ghz5ks.th.jpg

 

Ja jeg som kjøpte den  :) Var lei av å vente. Sikkert ikke det lureste kjøpet, men en gang i livet må mann kunne unne seg en extreme edition også.  :)

 

Sliter med veldig høye temperaturer til å være vannkjølt. Skal nok få til et et screenshot og en superpi på 4 ghz, men dual prime tviler jeg på... 

 

 

 

 

Aller først må jeg først få rambrikkene jeg har bestilt. Kjører på noen value brikker nå som klokker elendig. Håper DHL snart er ferdig med sommerferien sin og får levert varene.

6480663[/snapback]

 

du ble lovet 4Ghz....

 

betalte du 9000kr btw..? syntes det var litt i overkant for en cpu uten kvittering.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Vet ikke helt om temperaturene er til å stole på. 50 C load på vann @ 1.4 volt kan minne om prescott.

6479117[/snapback]

 

Temperaturer rapportert via software er ofte er lite å stole på. :)

Lenke til kommentar
Den skal under en vapo utpå høsten så da kan det være greit med multiene på en x6800. Kvittering har jeg aldri hatt behov for på en CPU.  :)

6480848[/snapback]

 

blir spennende å se.. min skal under Mach II rimelig snart. 4.2Ghz burde gå stabilt.

6480872[/snapback]

 

ja det burde gå fint. Spørsmålet er hva som blir høyeste 24/7 stabile hastighet. Hadde vært strøkent med en stabil 4.2ghz ja.

 

Etter jeg monterte denne chippen har jeg notert meg en skikkelig god ytelsesboost i spill. Har ikke merket sånn boost siden jeg gikk fra en P3 733 til en 2.4C@ 3.2 :)

 

Faktisk helt rått å spille på. Noe du sikkert har merket deg hvis du har testa.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Den skal under en vapo utpå høsten så da kan det være greit med multiene på en x6800. Kvittering har jeg aldri hatt behov for på en CPU.  :)

6480848[/snapback]

 

blir spennende å se.. min skal under Mach II rimelig snart. 4.2Ghz burde gå stabilt.

6480872[/snapback]

 

ja det burde gå fint. Spørsmålet er hva som blir høyeste 24/7 stabile hastighet. Hadde vært strøkent med en stabil 4.2ghz ja.

 

Etter jeg monterte denne chippen har jeg notert meg en skikkelig god ytelsesboost i spill. Har ikke merket sånn boost siden jeg gikk fra en P3 733 til en 2.4C@ 3.2 :)

 

Faktisk helt rått å spille på. Noe du sikkert har merket deg hvis du har testa.

6480926[/snapback]

 

med 3.8Ghz under panseret og 7950GX2 kortet klokket til 600/750 så går det aller meste glatt på 1600x1200 med alt på fullt..

Lenke til kommentar

Moro og se Norske rekorder da :) Ikke bare disse gale folka på XS forumet og japanesere som klarer dette :)

 

Men må si jeg er overasket over hvor mange Norske som har klart og få tak i disse cpuene uker før de slippes. Noen som vil dele deres hemelige kjøps kontakter?

 

Stå på :)

Lenke til kommentar

Sjekk cpu-z til hhv stoolman og Alcoholiday - stoolmans multiplier: 6-13, mens

Alco sin: 6-12. Stoolmann kjører på 13, men Alco på 12.

 

Er det feilrapportering av cpu-z, eller er det forskjeller på X6800?

 

*forvirret*

 

mvh r.-

 

Edit: Og i HW.NO's eksemplar er multiplier angitt som 6 - 11..

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Leste nettopp HW's artikkel om Conroe, som omhandler E6700 og X6800e. Fikk helt latterkrampe da jeg så den testen som "tok helt av" :D :D Men det er en helt annen sak ;) Gjennomgangsmelodien var at E6700 slett ikke var særlig langt bak X6800e, hvertfall ikke så langt at det på noen måte kan forsvare de ekstra kostnadene. Men hvis man kan overklokke 6800 MYE lenger enn 6700, så er det jo mulig at det vil være en markant forskjell. Altså... Spørsmålet er om det er mer overklokkingspotensiale i en 6800 enn i en 6700. Utfyllende ja, nei-svar mottas med takk, referering til tall ville vært enda bedre. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...