Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Ja har lekt ca 1 dag med min E6600 nå, på MSI 975x power up hovedkorte. Så langt har jeg kommet til 360fsb uten og røre volt. Så mer volt blir nok prøvd starks ;)

 

Fant endel tråder på xs forumet om ting man burde slå av osv, som gjør at ma kan klokk elenger. Har enda ikek funnet det de alle sier må av for og pasere 360, dvs hyperpath. Så når jeg finner den går det vell enda litt lenger.

 

Om det er så mye mer og hente på og overkloke mer aner jeg ikke. Er nå på 3240MhZ. Og det går unna med alt ;)

 

Kjører vannkjøling, og cpuen etter 2 timer med bf2 på fult, la seg pent med coretemp på 30 grader. Så det er ikke tempraturen som stopper meg.

 

Her er noen 3DMarkscorer for de som lurer på slikt:

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=424326

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2150201

http://service.futuremark.com/compare?2k3=4905228

 

edit: Mente hyperpath ikke hypertread...

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er erfaringer som den "mr.Nielsen" nå legger ut som er verdifull fremover.. :thumbup: . Ikke hva "Kitt", "Coolaler"...eller andre på xs.org.. med ES-chip'er... moddede hk.. på trefjøler.. med LN2/Dice..klarer.

Utifra denne *ene* erfaringen tyder det på at E6600 og MSI 975x Powerup ed. er en veldig bra combo.. for de som både skal bruke.. og klokke Conroe-systemet sitt.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som har testet Abit AB9 Pro?

6658655[/snapback]

 

Du kan følge denne tråden på xs.org.

Det ser ikke akkurat lovende ut.. Abit har "mistet grepet" kan det se ut som..

Vurderte selv ett AB9 hk, men etter å ha sett få/dårlige erfaringer med AB9/AB9 Pro droppet jeg de planene...

Det er i skrivende stund litt vanskelig å bestemme seg for ett "bankers" hk som man kan stole på vil klokke/fungere bra med Conroe...

Lenke til kommentar
Det er i skrivende stund litt vanskelig å bestemme seg for ett "bankers" hk som man kan stole på vil klokke/fungere bra med Conroe...

6659881[/snapback]

Asus P5W DH Deluxe er vel et ganske sikkert valg så lenge du får et med oppdatert bios slik at du får bootet med Conroe. Men de som kommer inn på lager igjen nå bør vel ha det. Tror jeg skal gå for et sånn selv ihvertfall.

Lenke til kommentar
Det er i skrivende stund litt vanskelig å bestemme seg for ett "bankers" hk som man kan stole på vil klokke/fungere bra med Conroe...

6659881[/snapback]

Asus P5W DH Deluxe er vel et ganske sikkert valg så lenge du får et med oppdatert bios slik at du får bootet med Conroe. Men de som kommer inn på lager igjen nå bør vel ha det. Tror jeg skal gå for et sånn selv ihvertfall.

6661441[/snapback]

Men når det høy nok FSB? :hmm:

Lenke til kommentar
Asus P5W DH Deluxe er vel et ganske sikkert valg så lenge du får et med oppdatert bios slik at du får bootet med Conroe. Men de som kommer inn på lager igjen nå bør vel ha det. Tror jeg skal gå for et sånn selv ihvertfall.

6661441[/snapback]

Ja, men det er så kjedelig å velge det som er godt, gammelt og "safe". Deluxe-korta fra ASUS er rett og slett harry synes jeg, der de leveres med så mye bling-bling og unødvendige fordyrende ting. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Asus P5W DH Deluxe er vel et ganske sikkert valg så lenge du får et med oppdatert bios slik at du får bootet med Conroe. Men de som kommer inn på lager igjen nå bør vel ha det. Tror jeg skal gå for et sånn selv ihvertfall.

6661441[/snapback]

Ja, men det er så kjedelig å velge det som er godt, gammelt og "safe". Deluxe-korta fra ASUS er rett og slett harry synes jeg, der de leveres med så mye bling-bling og unødvendige fordyrende ting. :thumbdown:

6668251[/snapback]

 

Da er det bare å vente på DFI LANPARTY for core 2 duo da :dribble:

Lenke til kommentar
hei gutter. hvor langt kan man klokke en E6600 med stock kjøling? Er det blitt gjort noen tester på det? takk for svar :-D

6680062[/snapback]

 

Hei. Akkuratt ferdig med klokking av cpu, uten å voltmodde. Kom opp til 330 fsb. Eller da 2974 Mhz. Da er gradene på cpu'n 27-28 grader Idle.

 

Men dette er da gjort av en nybegynner. :)

 

Men kjørte ikke på stock kjøling.. Men det virker som om cpu'en er kald av seg, uten å klokke ligger den nede i 24 grader idle.

Endret av siacx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...