Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Budsjettet mitt er ikke stramt, jeg bare lurer på om det er verdt de 700 kronene som skiller E6400 og E6600..

6638130[/snapback]

Kjøp deg et P965 kort som tar deg opp til 500 FSB, da er det ingen problemer å klokke en E6400 til 3700Mhz!

6639405[/snapback]

Finnes det da? Altså garantert 500mhz? (har ikke fulgt med i det heletatt).

 

Hadde ikke tenkt å kjøpe noe av dette med det første, men nå fikk jeg veldig lyst til å sette opp et system bare for klokking og herjing :hmm:

6639600[/snapback]

Har sett flere Gigabyte P965 DS3 som kommer opp mot 500 FSB, ihvertfall opp til 485. Tidligere tester hevder de ikke kommer over 370, men det er retta opp i BIOS oppdateringene. Merkelig nok klokker ikke E6600 like bra på P965 som på 975X, så gå for en E6400 og et P965 kort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har, som sagt, tenkt til å kjøpe MSI P965 Platinum - og det er jo et P965-kort..

Har hørt at MSI P965 Platinum ikke er spesielt overklokkingsvennlig - er dette riktig?

I så fall, kom gjerne med forslag til andre kort, helst under 1500.

Endret av Craves
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg en E6600 og et ASUS P5W DH Deluxe snart. hvilket minne skal jge velge? må være raskt og litt overklokkingsvennlig. skal overklokke CPUewn til i hvertfall 3500 mhz på grei vannkjøling. Hva tror dere jeg vil klare med en Corsair Nautilus ekstern vannkjøling tilkoblet til cpuen? den er veldig god i forhold til hva den koster (1300 kr ca.) Håper på å nå over 3.6 stabilt på den med den vannkjølingen. Og vil en MIST 500 watts strømforsyning holde? (den med løse kabler) eller bør jeg gå for 600 watteren(200 kr i forskjell)

Lenke til kommentar
Jeg kommer personlig til å gå for disse, da de gir mye ytelse for pengene sammenlignet med andre entusiast-brikker, samt de lar seg overklokke et godt stykke.

Angående PSU bør du ta en titt her: http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

6642701[/snapback]

 

 

Det ser jammen med ut til at jeg går for Corsair TWIN2XP2048-6400C4 til min E6600 som kommer en av de nermeste dagene :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er litt i villrede på hvilket HK man skal velge for 6300/6400. :hmm:

 

Trenger å nå høy FSB, samt kunne kjøre divider på RAM. Har ikke behov for SLI da jeg spiller lite, mens mange SATA samt PCI hadde vært en fordel. Pris er også viktig (vil påvirke valget av prosessor).

 

Noen som kan komme med forslag og eventuellt tester?

Lenke til kommentar
Jeg har, som sagt, tenkt til å kjøpe MSI P965 Platinum - og det er jo et P965-kort..

Har hørt at MSI P965 Platinum ikke er spesielt overklokkingsvennlig - er dette riktig?

I så fall, kom gjerne med forslag til andre kort, helst under 1500.

6641771[/snapback]

 

Som nevnt tidliger i denne tråden er Gigabyte GA 965P DS3 et godt valg, da vel å merke hvis du skal klokke versjonene med 2 MB case. Uansett er nokk ikke MSI kortet et dårlig valg heller. Har du lest noen tester på det? Her er et preview av kortet.

Lenke til kommentar
Da står det mellom to hovedkort - Gigabyte GA-965P-DS3 eller Asus P5W DH Deluxe.

Hvilket er best?

Takk for hjelpen :)

6645068[/snapback]

Kan nevnes at Gigabytes brikkesett er nyere...

 

Edit: klokker du? ønsker du CrossFire?

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

Ser ut til at mitt system lider av denne 364mhz bugen, for og kalle den det. Går helt stabilt på 360, men går jeg litt høyere går alt bananas og nekter og starte flere ganger, før alt resatte seg.

 

Men rakk disse da på 3.24:

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=424326

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2150201

http://service.futuremark.com/compare?2k3=4905228

 

Får jobbe mer med dette seinere. Har fått et problem med vankjølinga som må fikses først. melke hvit i ledningene etter jeg satte in den andre radiotoren Cooltek saken. Mistenker at denne ikke har så rent kober i seg som Ac Evo'en min har. Så den skal ut igjen og erstates med en evo240 til istede. Før noe tæres hull i :/

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Jeg skal overklokke den, ja. :)

 

Så Gigabyte'n er egentlig bedre enn ASUS'en?

6645391[/snapback]

 

Kan ikke uttale meg så veldig om Gigabyte, men det ASUS kortet skal vist være blandt de beste for 4mb cache modellene (E6600 og over) etter hva jeg har lest og sett...

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

I alle testene på nettet som tester E6600, der klokker de den til nesten 4 Ghz, med en FSB på opp mot 450, men er den stabil på den frekvensen 24/7 med vannkjøling? Lurer fordi jeg skal ha meg en E6600 som skal stå på vann, så regner med å kjøre den på i hvertfall 400 stabilt 24/7 (med ordentlig kjøling på hovedkortet og)

 

Edit: 400 FSB gir 3600 MHz

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Ikke forvent at samtlige C2D klokker sinnsykt langt. De fleste *gode* overklokks vi har sett hittil stammer sikkert fra en viss uke (24-25) og fra en viss fabrikk med gode wafere osv. Hvis jeg har forstått korrekt, så sies det at kjerner laget fra ytterst på wafer-platen har kortere bølgelengde, og kan derfor nå høyere frekvenser.

 

Om 4 GHz er stabilt 24/7 på vann kommer an på mange faktorer, deriblant om du i det hele tatt klarer å nå så høyt og om du bruker aktiv kjøling på NB ved høy volt. Jeg tror vi bør ta de fleste tester hittil med en liten klype salt og ikke håpe på for mye. Klarer jeg 400 MHz FSB med min når den tid kommer, sier jeg meg mer enn fornøyd.

 

Edit: Husk å skru av HyperPath 3 ...

Endret av Capo Crimini
Lenke til kommentar
Ikke forvent at samtlige C2D klokker sinnsykt langt. De fleste *gode* overklokks vi har sett hittil stammer sikkert fra en viss uke (24-25) og fra en viss fabrikk med gode wafere osv. Hvis jeg har forstått korrekt, så sies det at kjerner laget fra ytterst på wafer-platen har kortere bølgelengde, og kan derfor nå høyere frekvenser.

 

Om 4 GHz er stabilt 24/7 på vann kommer an på mange faktorer, deriblant om du i det hele tatt klarer å nå så høyt og om du bruker aktiv kjøling på NB ved høy volt. Jeg tror vi bør ta de fleste tester hittil med en liten klype salt og ikke håpe på for mye. Klarer jeg 400 MHz FSB med min når den tid kommer, sier jeg meg mer enn fornøyd.

 

Edit: Husk å skru av HyperPath 3 ...

6648809[/snapback]

 

ka er HyperPath 3? Og kvifor må ein slå det av? gjelder det alle hk og CPU?

Lenke til kommentar
Ikke forvent at samtlige C2D klokker sinnsykt langt. De fleste *gode* overklokks vi har sett hittil stammer sikkert fra en viss uke (24-25) og fra en viss fabrikk med gode wafere osv. Hvis jeg har forstått korrekt, så sies det at kjerner laget fra ytterst på wafer-platen har kortere bølgelengde, og kan derfor nå høyere frekvenser.

 

Om 4 GHz er stabilt 24/7 på vann kommer an på mange faktorer, deriblant om du i det hele tatt klarer å nå så høyt og om du bruker aktiv kjøling på NB ved høy volt. Jeg tror vi bør ta de fleste tester hittil med en liten klype salt og ikke håpe på for mye. Klarer jeg 400 MHz FSB med min når den tid kommer, sier jeg meg mer enn fornøyd.

 

Edit: Husk å skru av HyperPath 3 ...

6648809[/snapback]

Når jeg en gang kjøper C2D vil jeg bli missfornøyd om jeg ikke når 485 FSB på en E6300 eller E6400. Alt avhenger av hovedkortet som jeg kan se, har sett flere retail cpuer som "er med" på såpass høy FSB.

Lenke til kommentar

485 FSB på en E6300 er vel kanskje mulig, men ikke på en E6400. Dette blir nærmere 3.9GHz!!

 

Hvis man surfer rundt og leser om de som har mottatt første bølgen av retail CPU'er, virker det som om retail utgavene av C2D klokker betydlig dårligere enn de Engeneering Samples som har vært testet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når jeg en gang kjøper C2D vil jeg bli missfornøyd om jeg ikke når 485 FSB på en E6300 eller E6400. Alt avhenger av hovedkortet som jeg kan se, har sett flere retail cpuer som "er med" på såpass høy FSB.

6648992[/snapback]

 

Hvor har du sett dette?

 

Såvidt jeg vet om er det kun i diverse "klokkefora" du kan lese om noen som (etter mye venting) har fått tak i retail-versjoner..

I de fora er det vel så mange tråder av folk som ikke engang får boot'et med sine nyinnkjøpte Conroe's..

 

Jeg tror noe av "kritikken" fra bl.a Del, Oysfaerg.. bunner i enkelte av oss som skriver at Conroe klokker "sinnsykt" og at det-eller-det hk'et "lett" klarer FSB400...uten å ha noesomhelst egen/nær erfaring med dette..

 

Vennligst kom tilbake med mer nøytral informasjon når det foreligger.. :)

 

PS og edit:

Ja.. jeg vet at det er "en del" på xs.org som viser til meget god klokk.. ett par med reteil ifølge tråd(er), men som nevnt.. det er like mange som ikke engang klarer FSB300.. samt å boote.

Dette kan godt bety at dette er "noobs" som knapt har tatt i ett Intel-system før.. og ikke vet hva de skal gjøre.. Vi vil vite mer om en måned eller to.. ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...