Gå til innhold

Ferietur for de ukulturelle (Sunny Beach)


Anbefalte innlegg

Meg + 10 kompiser (årgang 88/87) + Sunny Beach (Bulgaria) = 3f (fyll,festogfitte)

 

Jeg skal ikke forsøke å feie det mellom to stoler, jeg er på ustanselig vei til en verden av konstant russetid. Her skal kontoen svi som om den var en Fransk hærfører ved navn Jean og foreldre skal få en god sjangse på å iløpet av en uke innkassere millioner i livsforsikring. Det kommer med andre ord til å bli en heidundrenes ukulturell heisatur av verste VG-forside-sort. Hurra!

 

Meg og mine 10 kompiser driver i forkant av denne turen (som starter Lørdag:O) å slegger en lagplan. Det store spørsmålet i den forbindelse er da følgende: Hva i alle dager er lurt å pakke med seg når man skal til sånne steder? Er det kun å fylle trallekofferten med shortser og haiwaiskjorter? Hvordan ordner man penger på slike steder, er det lurt å bare dra visa? Eller er cash tingen? Har forsåvidt aldri vert utenfor svinesund og er personlig svært spendt.

For som det heter den som er med på leken, ler best!

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NB: prøv å skifte undertøy i ny og ne.

6399123[/snapback]

:D liker å tro vi ikke er sååå skitne.

Men - hvordan er forholdene med å ta med seg ting? Kan jeg ta med meg min Dell X1 bærbare datamaskin med god samvittighet? Og mobiltelefon osv (Nokia N70)? Eller vil det være ulurt og stress? Hvilke forhåndsregler må man da i så fall ta?

Endret av troyel
Lenke til kommentar

Har dere ville nachspiel og greier hadde jeg IKKE tatt med PC og slikt.

Det er nok nettcafer i området.

 

 

Jeg tipper på lange nachspiel, både stygge og fine damer og masse alkohol. Under slike forhold "mistes" eiendeler fort.

 

Billig dritmobil holder. Ha med Visa og lagre telefonnummer om det må sperres, hvis det "mistes".

 

Pass og slikt leveres inn i bankboks i resepsjonen, da dere ikke vil la slikt ligge på rommet. Jeg anbefaller at det er vifte / aircondition på rommet, da det vil bli fryketlig varmt. Ha og med reiseforsikring om noe skulle skje. Jeg er SIKKER på at en av dere havner i en situasjon som ikke kan håndteres. Lokale sykehus kan besøkes, og da er det greit å ha forsikring etc.

 

Ellers gjelder sikkert regelen: Kvalitet fremfor kvantitet :)

 

Ikke miks for mye drikke.

 

Øl og fin = fin

Vin og øl = Krøll

 

Masse ulike coctails gir også spennende utfall. Og husk ikke alle er like venneligsinnet der nede, spesiellt ikke mot overstadig beruset og kåte nordmenn.

 

Sjekk damer på stranda om dagen og arranger date på kvelden. Da er du sikret det meste. En ekte sjarmør forlater damene med et smil om munnen (hos damene).

Lenke til kommentar
NB: prøv å skifte undertøy i ny og ne.

6399123[/snapback]

:D liker å tro vi ikke er sååå skitne.

Men - hvordan er forholdene med å ta med seg ting? Kan jeg ta med meg min Dell X1 bærbare datamaskin med god samvittighet? Og mobiltelefon osv (Nokia N70)? Eller vil det være ulurt og stress? Hvilke forhåndsregler må man da i så fall ta?

6399247[/snapback]

 

 

om man skal ha med bærbar og mobil MÅ man ha reiseforsikring i orden..

og ta backup av ting før du stikker.. samt ikke la veldig private ting ligge på pcen..

mao, fort gjort at det blir stjålet.

Lenke til kommentar
Solbriller = kjøp billig drit der nede. Slikt mistes hele tiden. Og folk ser ikke forskjell på Armani og Armadi :fun:

6399408[/snapback]

 

Bare passe på å ikke kjøpe noe som kan være fake-varer, ellers kan det svi bra i lommeboken.

Alt fra 8000-80000kr i bot, det kan fort bli dyrt slikt.

(Skjønt, det spørs om Bulgaria har noe særlig kontroll på slikt, men kjekt å være på den sikre siden)

Lenke til kommentar
En av dere må ha med kassetspiller/ cd spiller / slepebrøler eller hva dere nå enn kaller det!

6399408[/snapback]

 

Ai, noen som har noen gode idéer til hvor man får kjøpt billig på batteri? Jeg leste et sted i dagbladet at dersom man skulle ha med seg mobiltelefon på stranda måtte man ha plastlomme med ziplock eller noe i den dur, hvor finnes slikt?

 

Solbriller = kjøp billig drit der nede. Slikt mistes hele tiden. Og folk ser ikke forskjell på Armani og Armadi :fun:

6399408[/snapback]

 

Bare passe på å ikke kjøpe noe som kan være fake-varer, ellers kan det svi bra i lommeboken.

Alt fra 8000-80000kr i bot, det kan fort bli dyrt slikt.

(Skjønt, det spørs om Bulgaria har noe særlig kontroll på slikt, men kjekt å være på den sikre siden)

6399441[/snapback]

AI?! Svir det for kjøperen? Er ikke det litt usympatisk da? Hva om man ikke vet at her finns det fake? òÓ

Lenke til kommentar
Jeg er SIKKER på at en av dere havner i en situasjon som ikke kan håndteres. Lokale sykehus kan besøkes, og da er det greit å ha forsikring etc.

 

Ellers gjelder sikkert regelen: Kvalitet fremfor kvantitet :)

 

Ikke miks for mye drikke.

 

Øl og fin = fin

Vin og øl = Krøll

 

Masse ulike coctails gir også spennende utfall. Og husk ikke alle er like venneligsinnet der nede, spesiellt ikke mot overstadig beruset og kåte nordmenn.

6399383[/snapback]

Hum, vil vi ikke være uheldig om vi kommer i en uhåndterbar situasjon? Tenker du da ala bråk eller ala pumping?

Lenke til kommentar

Drit i bærbar. Den blir ikke brukt likevel, du sover på stranden om dagen, spiser på kvelden og fester hele natten. Ta med en gammel cd-spiller-sak og en million brente CD-er, da har du det du trenger til festing på rommet (om det skulle skje).

 

For all del, de aller fleste menneskene der nede kommer du aldri til å se igjen. Ikke vær redd for å drite deg ut. :p

Lenke til kommentar
Solbriller = kjøp billig drit der nede. Slikt mistes hele tiden. Og folk ser ikke forskjell på Armani og Armadi :fun:

6399408[/snapback]

 

Bare passe på å ikke kjøpe noe som kan være fake-varer, ellers kan det svi bra i lommeboken.

Alt fra 8000-80000kr i bot, det kan fort bli dyrt slikt.

(Skjønt, det spørs om Bulgaria har noe særlig kontroll på slikt, men kjekt å være på den sikre siden)

6399441[/snapback]

 

Nå er det noen år siden jeg var i Bulgaria og Sunny Beach, men hvis det fantes noe ekte varer der så måtte det i såfall værre spriten :)

 

En bulgarsk ølsort som jeg ikke husker navnet på er også å anbefale, 12.5% ellerno rundtom der og gikk ned som melk :thumbup: Og vær forsiktig med å få sigg fra de lokale folka, mulig det har forandret seg siden jeg var der. Men da lo de lokale av meg da jeg spanderte "vanlig" sigg med bare tobakk i :!:

Lenke til kommentar
Solbriller = kjøp billig drit der nede. Slikt mistes hele tiden. Og folk ser ikke forskjell på Armani og Armadi :fun:

6399408[/snapback]

 

Bare passe på å ikke kjøpe noe som kan være fake-varer, ellers kan det svi bra i lommeboken.

Alt fra 8000-80000kr i bot, det kan fort bli dyrt slikt.

(Skjønt, det spørs om Bulgaria har noe særlig kontroll på slikt, men kjekt å være på den sikre siden)

6399441[/snapback]

AI?! Svir det for kjøperen? Er ikke det litt usympatisk da? Hva om man ikke vet at her finns det fake? òÓ

6399467[/snapback]

 

Ja, det gjør desverre det.

Helt borti natta, men faren er vel ikke overhengende i Bulgaria, er mest i Italia, og da står det gjerne advarsler.

(Er du lur står du ikke og forsøker å se kul ut i Armandi-brillene dine i tollen, jeg tror ikke de ransaker folk.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...