Gå til innhold

Reverse HyperThreading


Anbefalte innlegg

Siden mange spill kan bruke all CPU kraften fa ett slikt oppsett, men mangler dual Core støtte, tror jeg AMD kan bli spillernes favoritt av ennå en grunn.

 

Det med 4 kjerner med slikt oppsett virker også bra, men da må prisene på x2 3800+ droppes ganske langt, ser for meg at man får 2 stk. av de+ ett dobbel CPU hk, til samme pris som conroe toppmodellen, med sånt oppsett blir nok intel slått ganske klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter det jeg har lest er dette et missforstått rykte. Godt mulig dette er bare tull fra børjan av. Konseptet bak reverse hyperthreading bryter nokså kraftig med virkemåten for kjøring av tråder og jeg har sett flere forståsegpåere som mener dette bare er søte drømmer fra folk som ikke forstår konseptet ved tråd-registerfil interaksjonen.

6368068[/snapback]

 

Det var noe sånt jeg mistenkte ja..

Lenke til kommentar
Jo, jeg skjønner det godt, men hvorfor har folk flere kjerner i dag?

Fler-kjerne CPU'er er vel eneste fremgangsmåten som kan gjøre at vi holder tritt med Moore's lov.

6367830[/snapback]

 

Moore's lov lever vel i beste velgående ettersom han bare snakket om økninger i antallet transistorer, og ikke sier noe om faktisk ytelse derav. :innocent:

 

/pirkemodus av

 

Å kalle det ett oppgulp av Intel HT er helt feil. Pressen velger å kalle det reverse Hyperthreading for at folk skal forstå hva det er, og fordi det er catchy...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Snekker`n: Dette er ikke noe krampeaktig. Det har vært planlagt lenge, og det er kallenavnet som ligner HyperThreading, men ellers er det totalt forskjellig. Jeg regner med at dette er det som AMD hintet til etter Intelmessen tidligere i år.

 

Og hvorfor skal alt oppfattes negativt når vi snakker amd??

Jeg mente det ikke slik iallefall,men annser dette som et "krampaktig" forsøk på å midlertidig svare på conroe akkurat som jeg annså de første cpuene fra Intel med dobbelkjerne som et "krampaktig" forsøk på å holde tritt med amd .

Hvorfor er det slik at om en sier noe om amd så blir det ståhei,men er det Intel så er det greit??

Er det mangel på godta at det finnst noe annet, noe bedre enn det en selv har??

PS: jeg har amd. :cool:

Lenke til kommentar

hehe vil absolutt si at krampeaktig er et negativt ladet ord i høy grad. Men jeg har faktisk til gode å se deg si slikt om Intel nylanseringer ennå Snekkern, selv om du faktisk gjentar det hver eneste gang noen påpeker det :p

 

Men ellers har jeg stor sans for snekkern :) Selv er jeg på vei over til Conroe, skal mye til å få meg til å falle der.

 

PS.

Jeg ser nå litt det komiske i dette jeg da, snekkern og snorreh som ser ut til å erte på seg gråstein hehe. Men disse er faktisk seriøse debatanter, så la de få ha sine meninger og preferanser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Spar oss da Snekker'n! Det er kanskje ikke en tilfeldighet at du gang på gang havner i verbal konflikt på grunn av dine provoserende Intel-fanboy uttalelser med påfølgende din sedvanlige offermentalitet fordi det er alle andre det er noe galt med. Tenkt på det? Så før dette går i det vanlige sporet der mod går berserk fordi du provoserer for å så hevde deg personangrepet, ber jeg deg instendig om å bare la ballen ligge så vi kan diskutere hva denne teknologien handler om...

 

Personlig driter jeg i hva du liker, og synes det er teit å holde med prosessorprodusenter som om det var fotballag. Men når du gang på gang forsøpler med slike unødvendige kommentarer og sporer trådene kraftig av, så blir det irriterende.

 

Det fremgår tydelig for meg at du var ute etter å provosere med den uttalelsen, fordi som sagt er krampaktig et negativt ladet ord. Og at du påstår at AMD hermer etter Intel fordi de lager det MOTSATTE, blir forøvrig litt ...ja... KRAMPAKTIG :p.

 

Og ja, vi vet du har AMD :roll: . Who gives a shit? Uttalelsene er de samme, og det er en feit rød tråd gjennom alle Intel-uttalelsene dine. Så ta å tenk gjennom om det er verdt det.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Er veldig spent på hvordan dette skal fungere i praksis, utover det burde det vel ikke være noe i veien for at det samme kan funke på Intel sine CPUer. Selvom ideen er bra, tviler jeg vel litt på hvor gjennomførbar den er. At teknologien skal være dynamisk stiller jeg spørsmålstegn ved, kommer den automatisk til å slå inn dersom begge CPU kjernene ikke blir benyttet, dersom den ene har mer last enn den andre? Det blir spennende å se resultater.

 

Utover det tror jeg neppe AMD kan holde teknologien borte fra Intel, de har vel samarbeidsavtaler på denne type ting, det er bla ikke tilfeldig at AMD CPUer har SSE.

Lenke til kommentar

Hvis amd faktisk får dette til og virke uten at de dreper flere applikasjoner enn det klarer og kjøre mens denne funksjonaliteten er påslått fortjener de ros.

 

Det og faktisk splitte opp en entråds applikasjon ut i to tråder er ekstremt vanskelig ettersom at i enkelt tråds aplikasjoner så avhenger stort sett det meste av den forrige oprasjonen som ble gjort. Det som kan tenkes de kan dra ut er diverse løkker og slike ting som faktisk gjør ferdig et eller annet, men der igjen blir de fleste brukt videre av den neste tingen som gjøres i programmet.

 

Det som stort sett er hovedforskjellen på og skrive en aplikasjon som bruker en eller bruker flere tråder er det at du må tenke på hva som er lurt og kjøre i seperate tråder når du skriver det. I spill for eksempel kan det lages to forskjellige tråder på beregninger som har med ai og slike ting, og en annen tråd kan ha med og ta i mot den informasjonen som kommer inn når en spiller prøver og flytte seg og gjøre slike ting mens en siste venter på de andre bitene og putter dem sammens for og be skjermkortet lage bildet.

 

Når derimot alle disse tingene kommer som en tråd blir det vanskelig og splitte dem opp for ettersom at det som skal vises på skjermen sitter og venter på at den forrige operasjonen prøver og finne ut av hvor aien skal bevege seg og slike ting. Uansett om du tar ut den ai biten av den ene tråden vil du være avhengning av det som ledet opp til at aien skal begynne og tenke, og du kan ikke fortsette før den har tenkt ferdig.

 

Så om de faktisk klarer og få dette til så blir jeg mektig imponert.

 

Hvis de får dette til så vil jeg tro at ytelsesgevinsten/tapet ligger på ca -30% - +1+% avhengig av aplikasjonen. på de tingene som vi allerede har 100% utnytelse av dual cpu eller flere kjerner kan vi sikkert se opp i mot 60-70%

 

Grunnen til at jeg ikke tror vi vil se en større ytelsesgevinst er at dette systemet vil måtte gåigjenom hele aplikasjonen og finne ut hva den kan ta ut. Det er somregel en jobb som det tar utviklere lang tid og finne ut av før de skriver om applikasjonen.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke tror vi vil se en større ytelsesgevinst er at dette systemet vil måtte gåigjenom hele aplikasjonen og finne ut hva den kan ta ut. Det er somregel en jobb som det tar utviklere lang tid og finne ut av før de skriver om applikasjonen.

6368617[/snapback]

 

Snakk om elendig rettskrivning :(

Lenke til kommentar
Spar oss da Snekker'n!  Det er kanskje ikke en tilfeldighet at du gang på gang havner i verbal konflikt på grunn av dine provoserende Intel-fanboy uttalelser med påfølgende din sedvanlige offermentalitet fordi det er alle andre det er noe galt med.  Tenkt på det?  Så før dette går i det vanlige sporet der mod går berserk fordi du provoserer for å så hevde deg personangrepet, ber jeg deg instendig om å bare la ballen ligge så vi kan diskutere hva denne teknologien handler om...

 

Personlig driter jeg i hva du liker, og synes det er teit å holde med prosessorprodusenter som om det var fotballag.  Men når du gang på gang forsøpler med slike unødvendige kommentarer og sporer trådene kraftig av, så blir det irriterende.

 

Det fremgår tydelig for meg at du var ute etter å provosere med den uttalelsen, fordi som sagt er krampaktig et negativt ladet ord.  Og at du påstår at AMD hermer etter Intel fordi de lager det MOTSATTE, blir forøvrig litt ...ja... KRAMPAKTIG :p.

 

Og ja, vi vet du har AMD :roll: .  Who gives a shit?  Uttalelsene er de samme, og det er en feit rød tråd gjennom alle Intel-uttalelsene dine.  Så ta å tenk gjennom om det er verdt det.

6368456[/snapback]

 

Og hvorfor blir det da "konflikt" ?

Jo det må jo være fordi dere ikke tåler høre noe fra "Intel leiren" som dere kaller det, for dere reagerer jo ellers med latter når Intelprodukter rakkes ned på.

Så sutrer dere som bare det når en Intelfanboy som du kaller det sier sin mening , men om en amdfanboy sier sin så applauderes det, synd ikke dere er istand til å takle begge :!: .

Nei jeg har ikke mere til overs for Intel enn AMD, men nettop fordi det er så få som tør si noe positivt ang Intel så blir vi som tør fort lagt merke til og hugget ned av "amdmobben" slik har det vært her og slik kommer det til å være, men det skremmer aldrig meg fra å si min mening :thumbup:

 

Uansett mener jeg dette er en krampetrekning fra amd sin side i et desperat forsøk på å minske avstanden til den kommende conroe.

Jeg er imidlertid rimelig sikker på at denne gangen er det Intel som trekker lengste strået , og bra er det da vi på nytt har en sylskarp konkuranse om topplasseringen .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Smart teknologi. Har lurt på om dette var mulig og nå ser det ut til at det skjer. Håper det ikke er noe patent tul som står i veien for at også intel skal kunne gjøre dette med tiden, for det vil ødelegge for fremskritten (selv om jeg egentlig helst ser at AMD har de beste cpuene slik at markedsandelene kan balansere bedre).

Lenke til kommentar

Snekkern : Vil påstå at dette er langt fra en krampetrekning fra Amd, mer en tilpassning av teknologier for å fortsatt være konkurransedyktig.

 

Du skal heller ikke se bort ifra at Intel kommer til å få kloa i denne typen teknologi og kommer til å ta den I bruk.

 

Dessuten så brukes også uttrykket Krampetrekninger om et siste desperat forsøk fra et døende selskap så det er nok et veldig krast uttryk, skjerp deg.

Lenke til kommentar

Snekker'n, en ting det er greit å skille mellom er å være negativ til en ting og positiv til en ting. Så lenge man holder seg til å kommentere på den positive siden, så er det greit, men med en gang man begynner å rakke ned på et eller annet vil folk forsvare det. Når man bruker for mye subjektivt språk blir det automatisk lite objektivt. Når du kaller en ting en "krampetrekning", så er det ikke rart at folk synes du tar hardt i. Dette er et veldig negativt ladet ord, og da reagerer folk.

 

Hvem som er hva, og hvilket IT-selskap som er "best" kan vel alle her holde seg for gode til å kommentere egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...