Gå til innhold

Reverse HyperThreading


Anbefalte innlegg

Og bare et lite irritert utsagn til Dere som rakker ned på fanboys enten det er Intel eller AMD fanboys, er vel forsvingen mye mer mengisfylt og morsomt å kragle om cpu'er en om 24 tullinger som renner et en ball, vi dekorer da ikke rommene og puber med tåplige vimpler osv......

 

... det blir jo noe helt annet. Det er jo ikke noe poeng i å holde med et selskap som lager et produkt som vi forbrukere skal kjøpe. Her er det enten eller. En CPU yter akkurat det den yter, og den koster akkurat det den koster. Folk som ikke klarer å innse at den ene er bedre enn den andre på et gitt tidspunkt (bare fordi de har kjøpt fra den andre produsenten) kan vel bare begynne å bygge en evighetsmaskin eller drive på med noe annet som bare er på trass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det ville alle tape på. Spessielt programvareprodusentene, som da måtte velge enten/eller, eller bruke masse tid/penger for å utvikle for begge.

Vi vet svaret på dette, programvareprodusentene hadde nok valgt etter hva majoriteten av kundene ville ha. I dette tilfelle er det nesten garantert at AMD som minste produsent ville tapt, uansett hvor bra produkter de måtte ha. Allerede i dag er det slik at enkelte spesialiserte programvareprodusenter optimaliserer produktene sine KUN for Intel CPUer, dette fordi det enkelt og greit ikke svarer seg for dem å bruke ressurser på begge deler. Det er enklere at bedriftene som skal bruke produktene simpelthen bare kjøper Intel basert maskinvare. Jeg er ikke sikker, men tror utenom at Intel er flinke til å følge opp mot programvareprodusentene enn AMD.

 

Men on topic igjen, det er klart noen har tenkt på denne ideen før, men det er så nær umulig å få til at jeg tviler på at noen har kastet bort tid/ressurser på dette før.

6432452[/snapback]

Jeg tror vel det er fullt mulig å optimalisere rutinene i Windows, men som sagt ser jeg ingen grunn til at en slik optimalisering ikke skulle fungere på Intel CPUer også, med mindre AMD legger inn en CPUID sak og ikke lar oppdateringen funke på Intel baserte systemer... og dermed gjør det samme som de har beskyldt Intel for å gjøre med sin kompilator.

Lenke til kommentar
Nå er det vel ingen her på forumet som er mer AMD vennlig enn meg, og større Intel hater.

 

Jeg fester svært liten lit til at AMD kan komme opp med noe de nærmeste md som skulle gjøre at de kan beholde Ytelsestronen de nærmeste md.

 

Bedritene Intel vil miste totalt troverdighet, og det vil være en mega falitterklæring dersom Conroe ikke tar top noch. AMD vil nok svare med å gi best ytelse/krone ved å senke prisene på sine CPU'er slik at de yter litt bedre en Conroe til samme pris.

 

Men kongen på haugen vil bli en Conroe, ellers regner jeg at hoder vil rulle hos Intel.

 

Og jeg gleder meg faktisk litt til at Intel blir konge en stund, for jeg ser fram til at surpompen fro Nordland blir i humør igjen, nå har han murret og vært gretten siden A64 kom, kanskje snekkern igjen kan komme med litt humørfylte innlegg.

 

Og bare et lite irritert utsagn til Dere som rakker ned på fanboys enten det er Intel eller AMD fanboys, er vel forsvingen mye mer mengisfylt og morsomt å kragle om cpu'er en om 24 tullinger som renner et en ball, vi dekorer da ikke rommene og puber med tåplige vimpler osv......

6434693[/snapback]

Selv om jeg ikke er enig med deg mhp. fanboys, så må jeg innrømme at det er ingenting som er et så trist som en nordlending uten sans for humor.

 

Det er stort sett med AMD og Intel som alt annet i verden, det bølger frem og tilbake. Hvis Intel mot formodning skulle ta tilbake ytelsestronen, så tror jeg det i tilfelle blir på lånt tid. I motsetning til Intel så undergraver ikke AMD sine egne produkter slik Intel har gjort i det siste. Hvem gidder vel å kjøpe Netburst-produkter når selv Intel går ut og sier det er noe dritt fordi de kommer med noe som er så mye bedre? Selv tror jeg den strategien der er feilslått allerede ettersom det rammer Intel mye hardere enn AMD. Ettersom Intels nye produkter ikke vil være i volumproduksjon før til neste år tror jeg resten av året blir en transportetappe der priskrig eventuelt blir gjeldende inntil AMD lanserer nye kjerner. Dette forutsatt at Intel selvsagt ikke missbruker sin markedsmakt og tvinger igjennom flere uetiske avtaler.

Lenke til kommentar

Reverse HyperThreading bare en stor bløff?...

 

APOLOGIES to the fanbois, but I am about to kill some nice AMD dreams. Reverse Hyperthreading does not exist. It's one of the bigger loads of bluff and bluster cooked up in a long time.

 

AMD doesn't have any such technology. It would like to have it but even the upcoming K8L quad core won't be able to present a dual or quad core as a single core to the Operating system.

 

On the other hand AMD doesn’t not need such a marchitecture as the operating systems are getting used to a dual and later quad machines. It's just a dream that someone set afloat but AMD doesn't have such a marchitecture.

 

However, AMD should weather the Conroe storm but it is about to lose the performance crown for a whole quarter at least. Its response, K8L won't be ready before Q2 2007. µ

 

* Apologies, too, for calling HyperThreading HyperTransport earlier. Must've been HyperVentilating.

 

Kilde: theinquirer.net

Lenke til kommentar
Hvis det er en såkalt bløff, hvem er det som har funnet på den, og hvorfor?

6466810[/snapback]

 

En "bløff" er det vel neppe, men heller rykter rundt ny relatert teknologi, som tok helt av pga. ingen av sidene som slo opp nyheter hadde noen kildkritikk på det...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ja, det blir noe annet. Slik det var formulert kunne det nesten virke som om det var noen som hadde satt seg ned for å koke i hop noe på monn. Hvis det bare var snakk om dårlig journalistikk er det jo for så vidt greit, men det er jo fortsatt en litt irriterende sak. Var det 'The Inq.' som startet rabalderet?

Lenke til kommentar

David Kanter hos RealWorldTechnologies.com sa også noe om "Reverse Hyper-Threading" for en stund siden.

 

Name: David Kanter ([email protected]) 6/20/06

 

Hi Nightlord,

welcome to RWT. There's a thread here on that topic already.

 

The answer is that there's not a chance this will happen. Whoever started that rumor is totally misinformed. See this response:

 

http://www.realworldtech.com/forums/index....69280&roomid=11

 

It won't work because the cores aren't tightly coupled enough.

 

DK

 

Og her er begrunnelsen:

 

http://www.realworldtech.com/forums/index....69280&roomid=11

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Og bare et lite irritert utsagn til Dere som rakker ned på fanboys enten det er Intel eller AMD fanboys, er vel forsvingen mye mer mengisfylt og morsomt å kragle om cpu'er en om 24 tullinger som renner et en ball, vi dekorer da ikke rommene og puber med tåplige vimpler osv......

6434693[/snapback]

:!: hehe .. godt sagt i disse fotballtider. Skulle ønske en med tegneferdigheter kunne illustrert CPU-fanboys med vimpler, flagg, digre skumgummihansker, maling i ansiktet osv. :lol:

 

Rykteprinsippet "1 fjær til 10 høns" er nok godt demonstrert her, men det betyr ikke at det ikke var en fjær som startet det hele. Jeg tror fjæra er reell, mens resten er oppspinn fra ryktespredere uten den helt store forståelsen for TLP og SMP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...