Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som vil ha en titt på Venom, så er det en lekket trailer med han i på youtube. Veldig dårlig kvalitet, men de som så den på Comicon sa han var som i tegneserien, med tennene og tungen og alt det der. Høres forrykende ut. Og enda mer imponerende skal vist Sandman være.

 

Men tilbake til trådens emne, Batman Begins vil få det tøft i 2008. Den hadde det veldig lett når det kom til konkurranse i 2005, men i 2008 venter Jurassic Park IV, Sin city oppfølger, Logan's Run, Iron Man og muligens også Indiana Jones IV, Wolverine,Conan, Die Hard 4.0 og Rambo IV. Men jeg tror The Dark Knight vil gjøre rent bord og nå X-Men The Last Stand høyder når det kommer til kinoene. Men Spider-Man filmene vil uansett være i en klasse for seg, selv om 3'eren vil få sinnsyk konkuranse neste år (Shrek 3, POTC3, HP, Turtles, Transformers, Simpsons og Oceans 13.

 

Men jeg har tillit til The Dark Knight. Med de skuespilelrne, suksessen til den første og Nolan så blir den en av de største filmene i 2008.

Lenke til kommentar

jeg har sjekket mer på reklame greine .. og de reklamrete ikke stort for begins..

Nolan holdt seg med vilje unna eks Comic-con osv

Det er sant at de hadde et stort reklame budsjett men det ble ikke brukt

 

Og det hører med til historien at det er bare Batman (1989) som har tjent mer penger av DC comics filmene enn Begins..

(og 1989 filmen var hypet i 2 år før den kom og var en gigant film)

Når det gjelder blant WB filmer så ligger den faktisk forran filmer som The Fugitive...

Lenke til kommentar

Reklamebudsjettet som ble brukt, 40 millioner for å være eksakt, var større enn de fleste (gjenomsnittet er 23 millioner). Selv med inflasjon medregnet er det mer enn hva Burtons Batman brukte. Summen for prints er ikke tilgjengelig. Så de reklamerte mer enn hva som er normalt for en tegneseriehelt, men langt fra i samme område som Supermann. De sparte også endel utgifter med å ha navn som Caine, Freeman, Neeson og Oldman med, samt at fanfavoritten til rollen som Batman; Bale, fikk den. Slik skaper gratis reklame.

 

Filmen som har tjent mest av DC heltene er Supermann. Regner man med inflasjon så ender den på rundt 800 millioner i Box office. Også den som har solgt flest biletter om jeg husker rett. SR vil passere Batman Begins med klar margin, da den knuser den internasjonalt. Men i USA vil den mest sannsynlig ende opp med å tjene mellom 5-10 millioner dollar mindre.

 

Skal man se historisk på det så må man alltid ta hensyn til inflasjon, samt biletter solgt. Å ta inn 134 millioner i 1979 tilsvarer å ta inn nær 380 millioner i 2006.

Lenke til kommentar

De hadde stort budsjett ..

men nolan ville gå under radaren.. så reklamene pengene ble mest brukt til "skjult" reklame

Greit de har brukt mye penger.. men de var ikke "inn your face" for å få den til å komme å se

 

de holdt seg unna ting som comic con osv

Noe som kostet mye var TVreklamene.. men hvis du husker de så var det ikke spesielt ... mange/lokkende/storslagene

Lenke til kommentar

Nå har vel aldri reklame hatt den hensikt å være "skjult" :p

 

Så mer Batman reklame på tv her hjemme enn det jeg gjør Supermann. Men men.

 

Når det kom til comic-con i 2004 så viste de ikke noe klipp av filmen og Nolan eller Bale var der ikke. Men både Goyer og Murphy var der. Men det ble flittig bemerket at de ikke viste hverken bilder, klipp eller noen av stjernene fra filmen. Men det pirret nå nysgjerrigheten.

 

Men en ting var sikkert, det var umulig å gå under radaren med en Batman film. Jeg tror eneste grunnen til at den ikke tok inn en 50 millioner mer var at de to siste Batman filmene var skandaler. Det var først når det positive ryktet gikk at folk kom, da BB hadde langt lavere ukentlig drop enn det som normalt er.

 

Når det kommer til The Dark Knight vil filmen ha gigantiske forventninger. Jeg kan ikke tro annet enn at filmen vil være en suksess, både i kvalitet og økonomisk.

Lenke til kommentar
Så mer Batman reklame på tv her hjemme enn det jeg gjør Supermann. Men men.

6604783[/snapback]

Mener å huske å ha sett mest mest Supermann reklame på tv jeg, men det er vel fordi det er friskest i minnet. Går jo tross alt forsatt reklame for SR.
Når det kommer til The Dark Knight vil filmen ha gigantiske forventninger. Jeg kan ikke tro annet enn at filmen vil være en suksess, både i kvalitet og økonomisk.

At filmen kommer til å bli en suksess økonomisk er vel nesten uten tvil. Jeg tror og håper at den også blir en god film.

Lenke til kommentar

ingen nytt om filmen...

 

eneste nytt er at i et intevju sier Bale at han er overbevist over at ledger vil gi oss en joker helt på linje med nolan sin visjon av batman og at vi vil se noe spesielt fra han

 

 

og at han ELSKER navnet på filmen :p

 

Før jeg legger meg .. en liten fan poster

(legger til 1 fan poster for hver post i denne tråden fremover)

post-7656-1154729271_thumb.jpg

 

EDIT: jo og IMDB har endelig byttet navn på filmen...

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
1: Joker er ikke gal .. bare endel psykotisk :p

6447463[/snapback]

 

Joker er gal..

 

And i qoute: In various DC Comics Who's Who publications, it has been stated that due to his level of insanity[...]

 

DOG finnes det teorier. En er blandt annet at han faker galheten for å slippe dødstraff. De mener at han har komplett kontroll og er bare en sadistisk tyrann som elsker å drepe og lemleste. Ironisk nok ble dette konstatert av Harleen Quinzel.. Bedre kjent som Harley Quin ;)

 

2: joker er ikke en komiker... bare litt psykotisk :p

6447463[/snapback]

 

Dette kommer heeeelt ann på hvem som tegner og manus.. Han har hoppet fra å være komisk til ikke å være komisk og så bare være litt komisk osv. TAS serien feks er han jo komisk hele tiden.

 

Personlig føler jeg ikke at Burton ødela noe. Tvert imot synes jeg både Batman og Batman Returns er mighty good. BB var også bra, og Bale gjør en meget god Batmen.. Men jeg likte Keaton bedre ^^

 

Og alt dette maset om realisme, så sier jeg buhu! Det er det samme skvipet jeg hørte fra folk om DareDevil.. "Mennesker kan ikke gjøre slikt!" Om en ikke klarer å skille comic-fiction fra virkelighet, så har de ingen ting i nærheten av filmene å gjøre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...