Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehh, dette er som så si at fansen ikke ville likt Spider-Man heller, da Sam Raimi endret mer med Spider-Man enn det Burton gjorde med Batman.

 

Fans av Batman likte Burtons Batman, fans av Spider-Man likte Raimis Spider-Man.

 

Om f.eks. Raimi skulle vært tro mot tegneserien så ville Peters første kjærlighet vært Gwen Stacy, han ville blitt bitt av en radiokativ ederkopp, ikke en genmanipulert, det ville vært samme ulykke som gjorde han til Spider-Man som gjorde Octavius til Doc Ock, Green Goblin ville ha drept Gwen foran Spiderman (fremfor scenen hvor Spiderman reddet Mary Jane), Spider-Man ville ikke ha muligheten til å skyte vev organisk (han måtte ha laget vevskytere), Onkelen ville blitt drept i et innbrudd, ikke av en biltyv osv. Dette er bare det jeg kom på i farten.

6511573[/snapback]

Det stemmer vel ikke helt? Peter Parkers første kjærlighet var da vel Betty Brant.

 

Burtons Batman var en massiv suksess, Batman Begins nådde ikke filmen til hoftene engang da den ikke engang maktet å tjene inn utgiftene sine på kino.

 

Kort og godt var Burtons Batman en god film, en god Batman filmatisering og en langt større suksess enn Batman Begins.

6511573[/snapback]

Hva budsjett angår:

 

Budget: $150,000,000

 

Box Office Total: $205,197,285

 

Batman Begins gjorde opp for seg allerede da den ble vist på kino.

Lenke til kommentar
Hva budsjett angår:

 

Budget: $150,000,000

 

Box Office Total: $205,197,285

 

Batman Begins gjorde opp for seg allerede da den ble vist på kino.

6514687[/snapback]

 

 

Nå er det slik at filmselskapene sitter igjen med 55% i USA og 45% i resten av verden. De tar inn litt ekstra premierehelgen i USA. I tillegg brukte den 44 millioner dollar på reklame.

 

Du tror vel ikke kinoene viser filmen gratis?

 

Til sammenligning kostet Superman Returns 204 millioner å lage, men den må ha nær 600 millioner dollar inntekt på kinoen for å gå i null. Noe den ikke vil, men salg av leketøy og DVD vil ordne det, samt tv-avtaler.

 

Batman Begins tok for ordens skyld inn 371 millioner (205 er kun i USA). Men det var DVD salget som gjorde at den gikk i pluss.

 

Betty Brant var for øvrig ikke Peter Parkers første kjærlighet, de datet men det ble aldri seriøst (hun endte opp med å gifte seg med Need Leeds som var Hobgoblin).

Lenke til kommentar
Nå er det slik at filmselskapene sitter igjen med 55% i USA og 45% i resten av verden. De tar inn litt ekstra premierehelgen i USA. I tillegg brukte den 44 millioner dollar på reklame.

 

Du tror vel ikke kinoene viser filmen gratis?

 

Til sammenligning kostet Superman Returns 204 millioner å lage, men den må ha nær 600 millioner dollar inntekt på kinoen for å gå i null. Noe den ikke vil, men salg av leketøy og DVD vil ordne det, samt tv-avtaler.

 

Batman Begins tok for ordens skyld inn 371 millioner (205 er kun i USA). Men det var DVD salget som gjorde at den gikk i pluss.

 

Betty Brant var for øvrig ikke Peter Parkers første kjærlighet, de datet men det ble aldri seriøst (hun endte opp med å gifte seg med Need Leeds som var Hobgoblin).

6514958[/snapback]

At kinobudsjettene ble kalkulert slik var for meg ukjent, men da vet jeg det. Takk for opplysningene.

 

Budget: $150,000,000 + $40,000,000 = $190,000,000

 

Box Office Total US: $205,197,285 x 0,55 = 112,197,285

 

Box Office World: $166,000,000 x 0,45 = 74,700,000

 

Totalt: 186,700,000

 

Omtrent slik står det hvis tallene dine stemmer. Filmens budsjett på $150 millioner ble i hvertfall tjent inn. Hvor har du egentlig tallene dine fra?

 

Jeg syntes da det så ganske så hett ut til tider mellom Peter og Betty (derav; "første kjærlighet"), jeg, da. Men hva vet vel jeg som kun har lest de 20 første bladene eller så...

Lenke til kommentar

 

Omtrent slik står det hvis tallene dine stemmer. Filmens budsjett på $150 millioner ble i hvertfall tjent inn. Hvor har du egentlig tallene dine fra?

 

Tallene kan du finne flere steder. Bl.a. på www.boxofficemojo.com/og www.the-numbers.com. Batman Begins fikk en meget skuffende og treg start, men hadde fantastiske utholdenhet (eller "legs" som man sier på "fagspråket"). Den hadde et unormalt lav ukentlig fall, go spesiel ryktet ("word to mouth") var veldig bra, noe som gjorde at den hentet seg inn mesterlig. Eksempelvis tok Superman Returns inn langt mer enn Batman Begins den første uken, men nå som den har vært ute tre uker så tjener den mindre per dag enn det Batman Begins gjorde på samme tidspunkt. Det er heller tvilsomt at SR vil slå BB på Box Office i USA, selv om den nok vil slå den ganske klart i resten av verden.

 

Budsjettet på 150 millioner inkluderer kun produksjonssummene, den tar ikke med i beregningen P&A utgifter. Ad utgiftene var på 44 millioner, men jeg har ikke funnet summen på prints.

 

Ellers så har jeg selve 55/45% fra CNN som viste hvordan Superman Returns trengte å gjøre det for å gå i null (men jeg har hørt om tallene for endel år siden). Åpningshelgen i USA tjener de mer på, SW: Phantom Menace fikk en meget bra avtale på 80% første helgen.

 

Men alt i alt tjente Batman Begins inn gode penger og et fint overskudd, da filmens inntekter handler om langt mer enn kinoinntekter.

 

Men for en kommende Batman Begins film kan det bli et problem at Superman Returns ikke viser seg å bli så gigantisk som man håpet. Den vil trolig tjene mindre penger på kinoen enn X-Men 3. Ironisk nok, den samme filmen som Singer forlot for å lage Superman Returns.

 

Men Batman Begins oppfølgeren vil nok knuse alt av nummer som Superman Returns og Batman Begins maktet, for det er få, om noen, filmer som er ansett som bedre superheltfilm enn BB.

 

Jeg syntes da det så ganske så hett ut til tider mellom Peter og Betty (derav; "første kjærlighet"), jeg, da. Men hva vet vel jeg som kun har lest de 20 første bladene eller så...

6515172[/snapback]

 

Det var aldri særlig alvorlig. (spoilere fra tegneserien følger) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

De fleste regner Gwen Stacy som hans største store kjærlighet, noen er litt uenig og mener Mary Jane er det. Men det er liten tvil om at Gwen og Peter var så tett at det også var grunnen til at Stan Lee & co bestemte seg for at hun måtte dø (de ville ikke på den tiden at han skulle bli såpass voksen som et alvorlig forhold medførte). Hun ble drept av Green Goblin, sluppet fra broen på lik måte som Mary Jane ble i Spider-Man filmen. Spider-Man fanger henne med web, men hun dør enten av at det brå stoppet brakk nakken hennes, eller ved at sjokket tok livet av henne.

 

Denne hendelsen endret Spider-Man fullstendig. Hun var gode venner med Mary Jane, og hennes død førte de sammen. Hennes død var også opphavet til at karakteren Punisher ble skapt.

Lenke til kommentar

så du fikk ikke med deg at han spilte Gordon....

oldman3.jpg

 

i følge nyeste ryktene jeg har sett så dukker ikke harley quinn opp før film nr4..

noe som er ok med tanke på historie... men jeg vill hvertfall se hu (cameo) i neste :p

bare nevne Dr. Harleen Quinzel en gang i neste film og jeg blir glad :p

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Siden så mange her er så opptatt av leker :p

så kan jeg vel informere om at Lego kommer nå med en

Arkham Asylum lego sett :p

der er bla Scarecrow, Nightwing (robin), Poison Ivy og the Riddler

Lego har en egen batman serie nå :p men er opprørt over at ikke Harley quinn er der :/

http://www.lego.com/eng/batman/default.aspx

Altså kommer mer og er ikke bassert på Begins...

fikk litt lyst på nå :p

Lenke til kommentar
i følge nyeste ryktene jeg har sett så dukker ikke harley quinn opp før film nr4..

noe som er ok med tanke på historie... men  jeg vill hvertfall se hu (cameo) i neste :p

bare nevne Dr. Harleen Quinzel en gang i neste film og jeg blir glad :p

6519511[/snapback]

 

Det skal ekstremt mye til for at det skal bli laget fire filmer da. Om en eneste av dem feiler så er det så og si slutt.

 

WB er utrolig forsiktig, da de ikke opplever noe suksess med sine siste filmer. Det er ikke engang sikkert det kommer en ny Supermann film, selv om den tjener inn mer penger enn Batman Begins.

 

Men la oss bare håpe at oppfølgerene følger i X-Men sine fotspor og at hver nye film blir større enn den gamle. :thumbup:

 

Det skulle nå bare mangle, da BB er så mye bedre enn X-Men (selv om den siste var riktig artig). Men dessverre er ikke alltid kvalitet det samme som gode penger på kinoen. Noe som merkes med at Batman Begins er litt nede på listen i den sjangeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Johnny Depp kan spille alt, men aller helst ville jeg foretrukket en litt ukjent skuespiller eller en typisk birolleinnehaver som Joker.

Lenke til kommentar
Johnny Depp burde være Jokeren...

Eller er jeg helt på viddene..?

6526603[/snapback]

Johnny Depp fortjener samtlige roller i samtlige filmer. Jeg vil se en Ocean's Eleven-remake hvor alle 11 spilles av Depp. En cameo fra Willy Wonka hadde også passet.

--

Ledger er et bra valg. Han vil lett klare rollen, men jeg er litt skuffet. Jeg hadde mye heller sett at de valgte en ukjent eller litt mer spesiell skuespiller, framfor en prettyboy som de har tenkt å sminke. Hvorfor må selv skurkene være kjekke?

Lenke til kommentar
Ser ut til at Jokeren er bestemt:

 

heath.jpg

 

Heath Ledger to play Joker?

 

De bommer sjeldent på slike rykter den siden der.

6526575[/snapback]

Han har det rette utseendet, rett alder og alt slikt.. men jeg tviler sterkt på hans talent..

han må rett og slett vise oss at han er en god skuespiller som Red Hood og at han kan spille sinsyk som joker...

(Oppdatrte min Rød-grønne post i Batman vs begins tråden)

 

Men på min jakt etter en skuespiller til å ta opp rollen som Harley Quinn så har jeg funnet....2!

 

Nr1: Kristen Bell

Som en Teater skuespiller så passer rollen perfekt og hun er den perfekte alderen (26)

kristen-bell-gm_l8.jpg

Hun ville klart rollen som Dr. Harleen Quinzel men litt usikker på Harley quinn.. som er sprøere enn Joker.

og hun er litt lav...

 

Nr2: Alicia Silverstone

Nesten riktig alder (29) men har allerede spilt i en batmanfilm.. og ville egentlig bare blitt tåplig hvis hun spilte i de nye..

alicia-silverstone.jpg

Jeg tviler også sterkt på hennes talent..

mens kroppen er nesten perfekt for rollen..

 

 

 

 

ja jeg vet at det mest sansynlig ikke blir noen harley i neste .. men lov å drømme

Lenke til kommentar

Gud jeg elsker Kristen Bell. En av mine klare favoritter av unge kvinnelige skuespillere. Hun er fantastisk i Veronica Mars :love:

 

Flott bilde forreste *lete etter flere*

 

Angående godeste Ledgers talent, så har han mer enn nok av det. Er årevis siden jeg merket meg han som en som trolig ville ende opp som en av de store. Klarer ikke se for meg han portrettere The Joker, noe som bare er positivt, da det gir muligheten til å overaske og gjøre filmen til en enda bedre opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...