Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ingen nekter på at burton sin batman er bra.. men det er ikke batman .. det er en figur inspirert av batman..

Burton sier selv at han ikke liker tegneserier og ville aldri ha lest det .. noe som er tydlig i hans batmanfilmer..

han har fått med seg hva skurkene heter, ca hvordan de ser ut og noen persontrekk.. så har han dratt allt annet ut av ræva ..

ingen tvil .. er bra filmer likevel..

men Nolan gjorde det riktig..

 

 

og dere som håper at nolan gjør neste mørkere... slapp av .. er jo ikke før Batman treffer på Joker at hans liv blir et helvete ..

er først da han blir "The Dark knight"

 

PS: Robin Williams er for lengst blitt luket ut som joker ... blir en mindre kjent person

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te: Prøv å se Burtons Batman i dag og du vil straks oppleve at filmen lever på én ting - og det er nostalgi. Nolan har også laget Following og Insomnia - ikke glem det.

6508456[/snapback]

 

Jeg så den for noen uker siden og jeg er uenig.

Lenke til kommentar

Så begge filmene samme kvelden og det er for meg klart at Burtons Batman var den som ga meg mest Batman følelse. Det hjelper på å ha Jack Nicholson med, men dette har jeg laget egen tråd om så den diskusjonen hører nok mer hjemme der.

 

Angående den kommende filmen så er det nok småpaniske tilstander hos WB etter at Superman Returns sliter med å dra inn penger. Slik det ser ut nå vil den ha vansker med å slå Batman sine inntekter i USA, selv om den nok vil passere Batman Begins på verdensbasis. Batman Begins var heller ingen suksess over natten, den reddet seg med å ha gode ben å stå på og dårlig konkuranse fra andre filmer. Superman Returns sliter etter at Catpain Jack håver inn alt som er.

 

Derfor vil nok WB trå litt varsomt, de kan rett og slett ikke ta risikoen på at Batman Begins oppfølgeren gjør det dårligere enn den første.

 

Hva de tjente inn på kinoen:

Batman Begins: $371,853,784

Superman Returns (skrivende stund): $240,000,000

 

Batman (1989) tok inn $411,348,924 (nær $600.000 om man regner med inflasjon siden 1989), Spider-Man $821,000,000, Spider-man 2 $783,766,341 og X-Men the last stand $437,152,208.

 

Poenget er at WB nok sitter og grubler over hvorfor de ikke makter å produsere en film som matcher det Marvel makter å komme med, eller som er like stor som den første Batman filmen. Når selv superhelt ikonet Supermann ikke makter å prestere, så spørs det om man er villig til å gi Nolan mer enn de $150 millioner han hadde å rutte med første gangen. Superman Returns kostet over $200 millioner, det er nok tvilsomt om at Nolan får noe i nærheten engang.

Lenke til kommentar
grunnen til at folk ikke flokker til å se superman er jo fordi han er litt....

vel han flyr rundt i spandex med trusa utenfor... HALLO!

6508803[/snapback]

 

Grunnene er enkle:

 

Man har fokuser for mye på effektene og for lite på historien (kan sammenlignes med hvor mye kreativitet som forsvant i historien til pc spill med en gang 3D kortene kom)

Skribentene og Singer har rotet alt for mye med historien.

Sist men ikke minst, den største suksessen gjennom tidene kom samtidig. Hans navn var Captain Jack :)

 

Når det er sagt så gjør SR det bra under omstendighetene. Den vil ta inn mer penger enn Batman begins. Men den kostet til gjengjeld godt over $50 millioner mer å lage. Superman Returns ser ut til å legge seg bak Spider-Man filmene, de to siste X-Men filmene og den første Batman filmen. Men den er ikke sluppet over alt enda, og kan fortsatt ende opp med å kun bli slått av Spider-Man filmene.

 

La oss få en god Batman oppfølger, nye manusforfattere (og ny regissør?) til Supermann oppfølger og om noen år så gi oss en film som har slike scener;

 

post-15355-1153172060_thumb.jpg

 

Og når man snakker klesstil, bør Batman holde godt kjeft....

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6446396

Lenke til kommentar

faktumet er vel mer det at folk vill ikke ha helter i lyse klær som er så perfekte som superman ..

de vil ha en helt med en mørk side.. en antihelt..

Batman er nettop det...

 

jeg er imot en batman vs superman film rett og slett fordi ......

det går bare ikke...

hvordan skal man forklare de 2 i samme universet å få det troverdig?

Lenke til kommentar
faktumet er vel mer det at folk vill ikke ha helter i lyse klær som er så perfekte som superman ..

de vil ha en helt med en mørk side.. en antihelt..

Batman er nettop det...

 

jeg er imot en batman vs superman film rett og slett fordi ......

det går bare ikke...

hvordan skal man forklare de 2 i samme universet å få det troverdig?

6509448[/snapback]

 

Er ikke noe problem det, de klarer det fint i tegneserien.

 

I Superman Returns blir Gotham nevnt på nyhetene. En slik film var nær med å bli laget.

 

Det er på tide at man tar det hele et steg videre og slutte med alle enkelheltfilmene og gi oss litt mer. Det finnes ingen blader som er bedre enn de hvor man "krysser" over, det samme med tegneseriene.

 

Og folk vil ha helter i lyse klær. Se på Spider-Man, han gruser Batman så til de grader. Selv X-Men slår Batman. Det samme med Superman Returns. Så folk foretrekker å gå på kinoen og se Spiderman, X-men og Superman fremfor Blade, Batman og Punisher.

 

Det er rett og slett rene fakta.

Lenke til kommentar
Faktumet er at alle Vs. filmer er ræva

Freddy Vs. Jason    Alien Vs. predator ..

begge er bassert på tegneserier.. og er BRA som det .. men ble møkk på lærrete

6509795[/snapback]

 

 

Det er bare å kutte ut vs. og heller ha dem sammen. Silver Surfer vil være med i Fantastic Four oppfølgeren, det er en fin start.

 

Supermann og Batman har fra dag en vært skapt for hverandre. Eneste grunnent til at Batman ble til var at selskapet ønsket noen til å være en annerledes versjon av Supermann (som var den første superhelten). Resultatet ble Batman.

 

Dessverre er det største potensialet med en slik film ødelagt av SR, som har valgt den gamle typen Lex (skurk på flukt), fremfor den moderne Lex Luthor som er en smart og dyktig kapitalist med eget stort selskap (LexCorp), samt at han ender opp med å bli President.

 

En film med Bruce Wayne som møter Lex Luthor i en gigantisk kamp på det kapitalistiske plan hadde vært noe.

 

Det var lenge planlagt å ha Bruce Wayne med i noen Smallville episoder, men det ble aldri noe av grunnet Batman Begins filmen.

 

Supermann og Batman kan fint bli en god film, men den er avhengig av en god historie. Noe WB ikke akkurat er kjent for å klare (unntaket her er Batman Begins).

 

Men jeg håper det kommer en tid hvor man får en Batman/Superman film. Værste som kan skje er at den blir dårlig. Beste som kan skje er at den blir god. Med Nolan som regissør kunne det virkelig blitt noe.

Lenke til kommentar
OT: Hvorfor kritiserer du Superman Returns dotten, når du ikke har sett den enda?

 

Har sett den på kino ;)

 

Mitt inntrykk av filmen er forresten at den er en solid og god film, men ikke perfekt eller fantastisk (en 7'er eller 8'er.) Skribentene trakk filmen ned av åpenbare grunner som jeg ikke vil gå inn på her.

 

ON: Hvem andre kan spille Jokeren bedre enn Jack Nicholson - Få ham til og spille Jokeren igjen!

6510336[/snapback]

 

Han er for gammal og feit ;)

Lenke til kommentar
Det holder ikke et sekund å si at Nolan er en bedre regissør, enda. Burtons Batman er 17 år gammel og jeg er temmelig sikker på at hvis han hadde laget en i dag, så hadde den knust Nolans sin, men det blir bare spekulasjoner.

6508312[/snapback]

Tull og atter tull. Det er ikke effektene som gjør Burtons dårlig eller Nolans bra, det er utelukkende regi, historie og skuespill. Nolans Batman er versjonen for de som kjenner figuren, Burtons har jeg vanskelig for å tro appelerer til fans av Lynvingen. Burton har forøvrig vist i det siste at han ikke er blitt en bedre regissør de siste årene, så jeg tror ikke det ville hjulpet på. Vi hadde nok sett Depp i rollen som Wayne; en skrekkelig tanke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det holder ikke et sekund å si at Nolan er en bedre regissør, enda. Burtons Batman er 17 år gammel og jeg er temmelig sikker på at hvis han hadde laget en i dag, så hadde den knust Nolans sin, men det blir bare spekulasjoner.

6508312[/snapback]

Tull og atter tull. Det er ikke effektene som gjør Burtons dårlig eller Nolans bra, det er utelukkende regi, historie og skuespill. Nolans Batman er versjonen for de som kjenner figuren, Burtons har jeg vanskelig for å tro appelerer til fans av Lynvingen. Burton har forøvrig vist i det siste at han ikke er blitt en bedre regissør de siste årene, så jeg tror ikke det ville hjulpet på. Vi hadde nok sett Depp i rollen som Wayne; en skrekkelig tanke.

6510809[/snapback]

 

Det handler ikke om effekter, søtnos, men impulser, teknologi og dramaturgi. Film er mote det også.

Lenke til kommentar
Det holder ikke et sekund å si at Nolan er en bedre regissør, enda. Burtons Batman er 17 år gammel og jeg er temmelig sikker på at hvis han hadde laget en i dag, så hadde den knust Nolans sin, men det blir bare spekulasjoner.

6508312[/snapback]

Tull og atter tull. Det er ikke effektene som gjør Burtons dårlig eller Nolans bra, det er utelukkende regi, historie og skuespill. Nolans Batman er versjonen for de som kjenner figuren, Burtons har jeg vanskelig for å tro appelerer til fans av Lynvingen. Burton har forøvrig vist i det siste at han ikke er blitt en bedre regissør de siste årene, så jeg tror ikke det ville hjulpet på. Vi hadde nok sett Depp i rollen som Wayne; en skrekkelig tanke.

6510809[/snapback]

 

 

Ehh, dette er som så si at fansen ikke ville likt Spider-Man heller, da Sam Raimi endret mer med Spider-Man enn det Burton gjorde med Batman.

 

Fans av Batman likte Burtons Batman, fans av Spider-Man likte Raimis Spider-Man.

 

Om f.eks. Raimi skulle vært tro mot tegneserien så ville Peters første kjærlighet vært Gwen Stacy, han ville blitt bitt av en radiokativ ederkopp, ikke en genmanipulert, det ville vært samme ulykke som gjorde han til Spider-Man som gjorde Octavius til Doc Ock, Green Goblin ville ha drept Gwen foran Spiderman (fremfor scenen hvor Spiderman reddet Mary Jane), Spider-Man ville ikke ha muligheten til å skyte vev organisk (han måtte ha laget vevskytere), Onkelen ville blitt drept i et innbrudd, ikke av en biltyv osv. Dette er bare det jeg kom på i farten.

 

Burtons Batman var en massiv suksess, Batman Begins nådde ikke filmen til hoftene engang da den ikke engang maktet å tjene inn utgiftene sine på kino.

 

Kort og godt var Burtons Batman en god film, en god Batman filmatisering og en langt større suksess enn Batman Begins.

Lenke til kommentar

Men nolan lagde batman.... Burton lagde en film inspirert av batman..

og jack spilte ikke joker.. han spilte en figur inspirert av joker..

 

Jack Nicholson var når han spilte joker for gammel og for kraftig for rollen .. er bare hans talent som reddet det

the jopker er egentlig en veldig tynn yngre mann..

(yngre som i yngre enn jack i batman.. men ikke direkte ung)

og samme kan man si om Mister Freeze.. han er en spinkel liten gubbe.. men jeg skal ikke gå inn i hvor brutalt mange feil det er i Joel Schumacher sine batman filmer...

Lenke til kommentar
Men nolan lagde batman.... Burton lagde en film inspirert av batman..

 

Og hva gjorde så Donner og Raimi? Burton var langt mer tro mot tegneserieversjonen av Batman, enn det Raimi og Donner var av Spider-Man og Superman.

 

 

og jack spilte ikke joker.. han spilte en figur inspirert av joker..

 

Som nevnt over. Scarecrow i BB var langt fra tro mot originalen han også.

 

Nolan laget også en film inspirert av Batman han også. Men langt mer av den moderne Batman enn av origianlen. Singer laget en Supermann film lang mer tro mot originalen enn den moderne Supermann.

 

Jack Nicholson var når han spilte joker for gammel og for kraftig for rollen .. er bare hans talent som reddet det

the jopker er egentlig en veldig tynn yngre mann..

6512262[/snapback]

 

Dette blir feil. Joker er portrettert på forskjellig vis opp gjennom årene, Burtons versjon var ikke noe særegent og feil. Den var langt mer tro mot originalen enn Sam Raimis Doc Ock var mot sin original. Batman sin drakt er egentlig grå, skal man kritisere nolan for at hans versjon er sort?

 

 

Angående Schumacher, så er han et skjellsord å regne for slike filmer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...