Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

han har sagt det klart flere ganger at så lenge han lager batman filmer blir det ALDRI! noen robin....

det er for tidlig i hans liv

 

han sa også noe om at hvis det blit 10 filmer eller no så må han legge til robin

men han sa 10filmer er latterlig å tenke på i dag

Bale sin kontrakt er på 3 filmer, nolan har ikke sagt hvor mange han planlegger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med en så lang serie blir at Bale mest sannsynlig vil føle at andre roller han har spilt vil forsvinne hvis han spiller Batman for mange ganger. Det blir det berømte James Bond-problemet, hvor det ikke finnes penger nok å tilby skuespilleren fordi de er redd for å bli stemplet som en karakter.

 

Bale har spilt veldig mange gode roller, men hvis han spiller i 6-7 Batman-filmer, så skal vi ikke se bort ifra at folk bare refererer til ham som "Batman".

Lenke til kommentar

et "problem" han allerede har

noe ALLE som har spilt en superhelt har

Bale har siden Begins spilt i 6 filmer..

og likevel er det American Psycho folk fortsatt husker han best fra

og det er nok den filmen folk kommer til å huske han best fra

 

men en annen ting er at Nolan nekter å lage batmanfilmer back-to-back

så det gåt 2-3 år mellom hver film

noe so er genialt for å ikke overfylle markedet

Lenke til kommentar

Siden American Psycho så har han spilt hovedrollen 2 ganger i filmer som ble godt mottatt, The Machinist og Equilibrium. Ingen av disse filmene er like gode som AP, men likevel husker jeg ham godt fra disse to rollene. AP er den beste rollen mannen har spilt så langt, så det er ikke overraskende at han huskes for den. Jeg tror ikke noen tenker tilbake på birollen hans i Captain Correlli's Mandolin eller dubbingen i Howl.

Lenke til kommentar

6-7 Batman filmer? Tallene Batman Begins bragte inn ga god tvil om de i det hele tatt ville lage en oppfølger. Nå får vi håpe at den gode kritikken og DVD salget vil medføre at The Dark Knight tar inn minst like mye penger. Det eneste som reddet Batman Begins var bra "word of mouth" som ga den en utholdenhet på kinoen en film sjeldent har. Den eneste superheltfilmen hvor man kan snakke sikkert om oppfølgere er Spider-Man. Når man snakker penger er Spider-Man i en klasse for seg.

 

Til sammenligning tok for eksempel den svært så middelmådige "Fantastic Four" og tok inn mer fortjeneste enn Batman Begins på kinoen. Den tok faktisk inn $10 millioner mer i utlandet. Det er pengene som taler og The Dark Knight må ta inn like mye som Batman Begins for å sikre nok en oppfølger.

 

Problemet til The Dark Knight er at det ikke skal mye til før anmeldere og kinopublikum proklamerer at den ikke var like god som Batman Begins. For det skal litt til for å toppe BB.

Lenke til kommentar

Batman:

$150,000,000

$371,853,783

 

Fantastic 4:

$100,000,000

$270,295,000

 

Hvis jeg leste IMDb riktig, så er det første tallet budsjettet og det andre tallet samlet inntekter, worldwide. Prosentvis gjorde F4 det bedre, men med tanke på pengene man sparer på settene, at Bale ikke krever mer fordi han allerede har kontrakt og at Batman fikk gode anmeldelser, så tror jeg ikke budsjettet vil være like stort for oppfølgeren.

 

Jeg håper virkelig at oppfølgeren gjør det bra på kino, men er det faktisk sånn at 120 millioner i overskudd ikke er nok til å inspirere en oppfølger? Se bare på suksessen til Pirates-oppfølgeren.

Lenke til kommentar
Batman:

$150,000,000

$371,853,783

 

Fantastic 4:

$100,000,000

$270,295,000

 

Hvis jeg leste IMDb riktig, så er det første tallet budsjettet og det andre tallet samlet inntekter, worldwide. Prosentvis gjorde F4 det bedre, men med tanke på pengene man sparer på settene, at Bale ikke krever mer fordi han allerede har kontrakt og at Batman fikk gode anmeldelser, så tror jeg ikke budsjettet vil være like stort for oppfølgeren.

 

Jeg håper virkelig at oppfølgeren gjør det bra på kino, men er det faktisk sånn at 120 millioner i overskudd ikke er nok til å inspirere en oppfølger? Se bare på suksessen til Pirates-oppfølgeren.

6792095[/snapback]

 

Fantastiske fire tok inn 330 millioner worldwide, ikke 270, og var 50 millioner dollar billigere å lage. Fantastiske fire tok inn igjen produskjonskostnadene på kinoen, det gjorde ikke Batman Begins. Men BB gjorde det særdeles bra på DVD markedet.

 

http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=fantasticfour.htm

http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=batmanbegins.htm

 

Utenfor USA var det heller middelmådig av Batman Begins. Fantastiske fire var en større suksess det året. Kvalitet kunne nok ikke matche Alba...

 

Angående budsjettet til The Dark Knight så vil nå kun tiden vise.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hvem man skal stole på når det gjelder sånne tall, så jeg får stole på Dotten, som er så klok og vis (gammel).

 

Kanskje vi kan få med Alba i Dark Knight?

6792338[/snapback]

 

Box office Mojo og the-numbers.com er de fremste på Box office. Men det er nok av uenighet, spesielt knyttet til produskjonskostnader som ofte blir "gjetting". Variety brukes som oftest som kilde av de nevnte. (eksempelvis viser man at Superman Returns kostet 270 millioner, selv om WB sier 206, dette fordi man teller med alle de forlatte prosjektene (Superman Lives osv)).

 

Det eneste som er sikkert er at kvalitetsmessig så er Batman Begins suveren i forhold til Fantastic Four. Men i Hollywood er det dessverre ikke bare kvalitet som teller, for der teller man penger :)

Lenke til kommentar
En ting jeg (og de aller fleste) la merke til var hvor ekstremt mye reklame det var i F4, man kan anta at dette hadde en del å si? Reklamen var så tydelig at jeg fortsatt tenker Mountain Dew når jeg ser coveret.

6792394[/snapback]

 

Ja, slikt teller. Men regnskapet til filmene er det få som har full oversikt over. Men Batman Begins endte opp som en stor finansiell suksess uansett. Time Warner har alle rettigheter, så kinoinntektene er kun en liten del av det hele. Her snakker man leker, DVD-er, plakater, skolesaker osv osv osv.

 

I gjenomsnitt er kinoinntektene kun 20-30% av den totale inntjente summen. For filmer som tar enorme summer på kinoen er prosentandelen litt høyere.

 

Superman Returns er et fint eksempel. Store oppslag i USA om at filmen måtte ta inn minst 600 millioner på kinoen for å gå i balanse. Men så glemmer man alle de andre inntektene. Filmer er i seg selv kun en investering for å tjene penger i de andre markedene. Spesielt superheltfilmer.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hvem man skal stole på når det gjelder sånne tall, så jeg får stole på Dotten, som er så klok og vis (gammel).

 

Kanskje vi kan få med Alba i Dark Knight?

6792338[/snapback]

 

 

jessica alba? som hvem da? catwoman? etter den forigje catwoman tviler eg på det...tenker seff på gud være med meg hally berry og den catwoman..phiffer var strålende

Lenke til kommentar

en ting som er mord for enhver "comic" film er å ha samme skuespiller spillende 2 forsjellige superhelter

 

Halle Barry er et klassisk eksmpel, Man kan ikke ha Storm til å spille catwoman

 

Personlig synes jeg de burde tenke på den ekte catwoamn hvis de skal legge til catwoman

nemlig Angelina Jolie!

hu spiller for mye kjipt fortiden... tilbake i trange klær sier da jeg!

og som Talia .. ingen bedre enn .. Kiera!

Lenke til kommentar
en ting som er mord for enhver "comic" film er å ha samme skuespiller spillende 2 forsjellige superhelter

 

Halle Barry er et klassisk eksmpel, Man kan ikke ha Storm til å spille catwoman

 

Personlig synes jeg de burde tenke på den ekte catwoamn hvis de skal legge til catwoman

nemlig Angelina Jolie!

hu spiller for mye kjipt fortiden... tilbake i trange klær sier da jeg!

og som Talia .. ingen bedre enn .. Kiera!

6796973[/snapback]

 

 

 

nåh, kiera? skeptisk..og angelina er jo lara croft...nei vis d blir ny catwoman så kan jeg tenke meg zeta-jones?(duglas) vil heller ha gode skuespillere enj bare skjønnhet og null talent...dette er ikke boliwood

Lenke til kommentar
en ting som er mord for enhver "comic" film er å ha samme skuespiller spillende 2 forsjellige superhelter

 

Halle Barry er et klassisk eksmpel, Man kan ikke ha Storm til å spille catwoman

 

Personlig synes jeg de burde tenke på den ekte catwoamn hvis de skal legge til catwoman

nemlig Angelina Jolie!

hu spiller for mye kjipt fortiden... tilbake i trange klær sier da jeg!

og som Talia .. ingen bedre enn .. Kiera!

6796973[/snapback]

 

 

 

nåh, kiera? skeptisk..og angelina er jo lara croft...nei vis d blir ny catwoman så kan jeg tenke meg zeta-jones?(duglas) vil heller ha gode skuespillere enj bare skjønnhet og null talent...dette er ikke boliwood

6798655[/snapback]

 

 

 

bai ling hadde vært lite tøff som catwomen da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...