Gå til innhold

Sønn ble busta av fattern


Thor.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I familien min er det ikke en kjeft som kan NOE om data. Det er litt kjipt egentlig.

Pappa bruker PC på jobb men kan ikke stort mere enn å åpne Excel og email.

Mamma bruker den kun til å sjekke mail en og anna gang.

Også ringer hun hit når hun må svare og lurer på hva slags knapp hun skulle trykke på igjen.

 

Får de opp noen form for Yes/Cancel box på skjermen, ringer de hit og lurer på hva man gjør.

 

Fordelen med å være den eneste datakyndige er vel at alle tror jeg er den værste uber1337evilhackeren som kan gjøre HVA SOM HELST og starte atomkriger osv.

Når jeg egentlig bare sitter og gamer hele dagen lang.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
I familien min er det ikke en kjeft som kan NOE om data. Det er litt kjipt egentlig.

Pappa bruker PC på jobb men kan ikke stort mere enn å åpne Excel og email.

Mamma bruker den kun til å sjekke mail en og anna gang.

Også ringer hun hit når hun må svare og lurer på hva slags knapp hun skulle trykke på igjen.

 

Får de opp noen form for Yes/Cancel box på skjermen, ringer de hit og lurer på hva man gjør.

6421371[/snapback]

Haha, kjenner meg igjen i den! Mamma liker å søke seg fram til sider fra www.startsiden.no og har fått det for seg at for å komme dit, holder det å skrive "startsiden" i adresselinja. :!:

 

Pappa er flinkere med pc, men han skriver så sakte at det er plagsomt... Skulle gjerne hatt en video av skrivinga hans. :p

Lenke til kommentar

Var skikkelig artig å lese den posten :D

 

Husker jeg selv satt og koblet meg opp på BBS'er med mitt RÅE Lasat 14.4 modem ...hehe

I dag så har jeg selv en sønn på ni som har begynt å virkelig åpne øynene for data og PS2. Nå husker jeg veldig godt hvordan jeg selv var på den alderen og hvor ufattelig dumme jeg syntes mine foreldre var som ikke skjønte noe om pc. Husker jeg var meget aktiv i en post om akkurat dette for en god stund siden også.

 

Sånn litt OT så fant jeg ihvertfall ut at det beste var ikke å hindre ham i å spille på PS2 eller pc, men å tilby alternativer. Men men...alle unger er forskjellige og ingen fedre er perfekte. man gjør kun sitt beste og lar det stå til :)

Lenke til kommentar

Jaja, dette er faren igjen :D

 

Morro å se at dette har gledet mange, jeg og Thomas prata nettopp om denne saken og måtte bare innom en tur for å sjekke.

 

Til de som måtte lure, jeg begynte med data når jeg var voksen, rundt 20 år eller noe. Fikk igjen mye penger på skatten og tenkte at NÅ er det penger til en Amiga og Civilization som jeg hadde spilt på min lillebrors maskin tidligre. Så oppdaget jeg regneark, og etter en tid kom jeg innom TG også, og da tok det av. Senere drev jeg egen BBS kalt Hot Shot BBS(Dette er en stund før nettet tok av folkens )

Så ja.... jeg har vært med en liten stund :D

 

Uansett, hvis noen skulle komme til å spørre Thomas nå om siste gang jeg sjekka PC bruken hans så har ikke akkurat det skjedd så ofte. Synes jo ikke det er så morro å bli kalt kontrollfrik, mener jo at det er nettopp det jeg har forsøkt å unngå å være gjennom å la et eksternt prog fikse den biten til BEGRENSING og ikke kontroll.

 

Mvh. Trond

Lenke til kommentar
Fordelen med å være den eneste datakyndige er vel at alle tror jeg er den værste uber1337evilhackeren som kan gjøre HVA SOM HELST og starte atomkriger osv.

Når jeg egentlig bare sitter og gamer hele dagen lang.

6421371[/snapback]

 

Hehe, den der likte jeg :D

Lenke til kommentar
Senere drev jeg egen BBS kalt Hot Shot BBS(Dette er en stund før nettet tok av folkens )

6447648[/snapback]

 

Litt off-topic, men tro det eller ei, den BBS'n har jeg faktisk liggende i telefonboka i nComm enda (skrudde på 1200n for å sjekke). :D

6447866[/snapback]

O hildrande :-) Hu Vera som Amiga'n min het ( Ble oppkalt det av en tidligere sjalu veninne; sitat: "Driver du med hu Vera igjen!")

 

Det var tider. Lurer på om jeg får fyra hu opp igjen?

 

Trond

Lenke til kommentar

Tja, sikkert ikke morsomt å bli kalt kontrollfrik, men det ligger vel noe i det?

 

Leser du alle innleggene han skriver her på forumet, eller tilfeldigvis bare den tråden der han spurte etter programmet? Hadde jeg posta noe her og plutselig hadde mora mi skrevet "Heihei sønn, jeg ser hva du driver med" hadde det blitt opprør hjemme.

 

Forøvrig syntes du virker som en veldig grei og sympatisk fyr. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...