Gå til innhold

er wrestling skuespill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er wrestling skuespill?

6260690[/snapback]

Tja, det fins forskjellige typer wrestling. Den du pleier å se på TV, med bolende menn er nok mest skuespill, men det fins prowrestling og sånt hvor mer normale mennesker bryter på ordentlig. Men det er ikke no sjåvv-verdi i, så det kommer aaaaldri på TV. Hvorfor ser du på TV? :p

Lenke til kommentar
er wrestling skuespill?

6260690[/snapback]

Tja, det fins forskjellige typer wrestling. Den du pleier å se på TV, med bolende menn er nok mest skuespill, men det fins prowrestling og sånt hvor mer normale mennesker bryter på ordentlig. Men det er ikke no sjåvv-verdi i, så det kommer aaaaldri på TV. Hvorfor ser du på TV? :p

6260705[/snapback]

 

jeg ser ikke på wrestling. liker ikke kampsport. men noen i klassen min sier at de filmene de har på dataen er så bra og at det ikke er skuespill.

Lenke til kommentar
er wrestling skuespill?

6260690[/snapback]

Tja, det fins forskjellige typer wrestling. Den du pleier å se på TV, med bolende menn er nok mest skuespill, men det fins prowrestling og sånt hvor mer normale mennesker bryter på ordentlig. Men det er ikke no sjåvv-verdi i, så det kommer aaaaldri på TV. Hvorfor ser du på TV? :p

6260705[/snapback]

 

jeg ser ikke på wrestling. liker ikke kampsport. men noen i klassen min sier at de filmene de har på dataen er så bra og at det ikke er skuespill.

6260757[/snapback]

Yeye, du kan spare deg å se på det. Mye morsommere med monster-truck, selv om det også kan bli dølt i lengden. Det fins ordentlig wrestling, men det som kommer kommerst er definitivt tull. Selv om det skjer uhell, og de blir skadet.

Lenke til kommentar

Noen som husker Earthquake? Han feite fyren i gul badedrakt som alltid stod og jogga ved siden av den lille manageren sin når de har sånn "intervju"-sak? Og som sendte Hulk Hogan på sykehus? Ble faktisk litt imponert over at Hulk faktisk klarte å løfte Earthquake over hodet. :p

 

Edit: Eller var det blå badedrakt? Var i hvert fall en badedrakt. :hmm:

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Ja... Husker jeg så en sånn der wrestling episode fra WWF, en gang.. Haha! Det var faen meg lættis...Det var liksom en fyr som denga to duder, også kom det en stygging me to skister, som han kasta an første duden og manageren hans nedi :D

Faen meg det dummeste jeg har sett :p

 

Men skal du ha jævlig voldelig slåssing, kan du spille Def Jam! :D:D Det er faen meg vilt rått! Selv om det ikke finnes på ekte (og det er vel takk gud for det!), så er det sykt fett å se no'n spille det... -.-'

Lenke til kommentar
Noen som husker Earthquake? Han feite fyren i gul badedrakt som alltid stod og jogga ved siden av den lille manageren sin når de har sånn "intervju"-sak? Og som sendte Hulk Hogan på sykehus? Ble faktisk litt imponert over at Hulk faktisk klarte å løfte Earthquake over hodet. :p

 

Edit: Eller var det blå badedrakt? Var i hvert fall en badedrakt.  :hmm:

6262336[/snapback]

Var en blå badedrakt.

Savner The Ultimate Warrior! (Det var han fyren med en sommerfuggel malt i ansiktet)

Lenke til kommentar
Ja... Husker jeg så en sånn der wrestling episode fra WWF, en gang.. Haha! Det var faen meg lættis...Det var liksom en fyr som denga to duder, også kom det en stygging me to skister, som han kasta an første duden og manageren hans nedi :D

Faen meg det dummeste jeg har sett :p

 

Men skal du ha jævlig voldelig slåssing, kan du spille Def Jam! :D:D Det er faen meg vilt rått! Selv om det ikke finnes på ekte (og det er vel takk gud for det!), så er det sykt fett å se no'n spille det... -.-'

6263252[/snapback]

 

Såklart det finnes "på ekte" som du sier!

Bare søk litt rundt på streetfighting så finner du nok litt av hvert. Men om det finnes organiserte fights på barer og utesteder, det vet jeg ikke:P

Lenke til kommentar
Noen som husker Earthquake? Han feite fyren i gul badedrakt som alltid stod og jogga ved siden av den lille manageren sin når de har sånn "intervju"-sak? Og som sendte Hulk Hogan på sykehus? Ble faktisk litt imponert over at Hulk faktisk klarte å løfte Earthquake over hodet. :p

 

Edit: Eller var det blå badedrakt? Var i hvert fall en badedrakt.  :hmm:

6262336[/snapback]

Var en blå badedrakt.

Savner The Ultimate Warrior! (Det var han fyren med en sommerfuggel malt i ansiktet)

6263785[/snapback]

Hva var det de to "Hillbillyene" het? De var kule! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager å gjenopplive en halvgammel tråd, men som wrestlingfan vil jeg gjerne få kommentere littegranne.

 

Det fins flere former for prowrestling, på den ene siden har du WWE [1], som er litt som en såpeserie. Det er mye storylines, av og til ganske søkte sådan. Mer enn de fleste andre organisasjonene. Deretter kommer TNA [2]. Som ikke har så søkte storylines, og fokuserer mer på wrestlingen. Mer høytflyving, mer akrobatikk, farligere stunts.

På den andre siden har man organisasjoner som ROH, NJPW og AJPW som fokuserer bortimot helt og holdent på akrobatikken, fightingen og stuntene. Noen japanske organisasjoner er også fulle av såkalte stiff-shots. [3]

 

Du har også de organisasjonene som egentlig ikke har noe med prowrestling å gjøre (i min mening) men er litt halvpsykotisk galskap. :) [4]

 

Hvis du vil se litt wrestling som er arti å se på så anbefaler jeg TNA sin X-division og WWE sin Cruserweight divisjon.

 

Sitter å ser på WWE: Vengance nå, matchen mellom Carlito, Nitro og Shelton. Og det minner litt om TNA sin X-division.

 

[1] http://www.wwe.com

[2] http://www.tnawrestling.com

[3] http://en.wikipedia.org/wiki/Stiff_%28prof...al_wrestling%29

[4] http://en.wikipedia.org/wiki/CZW

 

 

 

BTW: Earthquake, eller John Tenta døde 7. juni etter en lang kamp mot blærekreft.

 

-C-

Lenke til kommentar

Wrestling har aldri blitt populært i Norge, mens i USA er det veldig populært, det har nok med å si at Nordmenn forstår ikke helt hva Wrestling er...

Det finns to typer wrestling når man snakker engelsk, Professional Wrestling og Amateur Wrestling. Professional Wrestling er underholdnings brytingen og Amateur Wrestling er sporten som er i OL.

 

Det mange nordmenn ikke forstår er at professional wrestling er ikke en sport... men underholdning! Det sies i seg selv i navnet til den største wrestling forbundet i verden (WWE = World Wrestling Entertainment).

 

Slagene er ikke ekte, de sparker ikke hverandre, kampene og intervjuene er scriptet. Men de som sier at dette bare er kosing aner ikke hva de prater om. Farene innenfor pro-wrestling ligger i stuntene de gjør. Det finnes flere typer stunts som krever at man er en atlet for å gjøre. For eksempel bære en 100-150kg mann over skuldrene og kaste han i bakken, eller litt mer høytflygende som å hoppe fra et 2/3 meter høyt bur og ta salto og lande på en annen. Eller en annen extrem stunt der man tenner fyr på et bord om kaster en annen gjennom det. Det ser ikke ut som det, men wrestlere tar vare på hverandre i ringen, en ting som er viktig er å kaste den andre wrestlerene midt på ryggen, ellers er det fare for å brekke nakken (noe som er en vanlig skade i pro-wrestling). Et kjent eksempel er Stone Cold Steve Austin som brakk nakken under et wrestling stunt som kalles "Piledriver". Det var ikke alvorlig nok til å lamme han resten av livet, men det var nære på. Og etter dette har han bare vært med på intervjuer og andre oppvisninger. Men ingen kamper, for skaden i nakken har aldri blitt helt bra igjen.

 

Mange tror at alle wrestlerene er rappskjeftete hele tiden, men alle wrestlerene har et image, en rolle som de spiller. Det er vanlig at noen er bad guys og noen er good guys. Rappskeftingen er bare en del av showet.

 

I USA er alle WWE show utsolgte, uansett at det er en stor PPV eller middelstore ukentlige show, og WWE's Chairman Vince McMahon er en Milliadær. Dette er en stor underholdning industri der.

 

Wrestling er underholdning, og det er helt sant det som sies I reklame pausene som advarer mot å prøve det hjemme: "Yes, this is entertainment, but the hazards are real!". Her sies det at det er underholdning (slag/spark er ikke ekte, alt er scriptet) men farene (stuntene) er det mye alvorlighet over.

 

De som sier at de ikke liker wrestling, ikke se på det, men ikke kom med sånne dumme komentarer sånn at wrestling er kosing eller andre dumme komentarer. Jeg har sett en del folk som har sagt dette, men som har angret etter de har prøvd det. Et eksempel er Biker Jens, motorsykkel kjøreren som var på TV for en stund siden. Han var på tur i USA, og i en episode skulle han prøve seg på wrestling. Før dette så var han kjepphøy og sa at dette kom til å bli lett og dette bare var barnemat, og at wrestlerne ikke var noen atleter i det hele tatt. Etter kampen angret han mye at han hadde sagt dette. Han spurte til og med en av wrestling instruktørene der om de ikke hadde noen mykere matter å lande på...

 

Jeg begynte å se på wrestling for 3 år siden, men det jeg har lært er at man må se på wrestling en god stund for å forstå alt som skjer i kampene og showene og wrestling i seg selv. Jeg følger godt med på WWE, TNA, ECW og av og til på ROH og CZW.

 

Jeg siterer:

"Yes, this is entertainment, but the hazards are real!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...