Gå til innhold

Dani California video -kjenner du igjen artistene?


O.J

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg så på MTV News at noen påsto at denne låten var en nesten eksakt kopi av en annen låt, hvilken?

6252457[/snapback]

 

Hør...

6253342[/snapback]

Jøss, det der må da være ripp of :p

6253671[/snapback]

Ble nesten litt skuffet nå...

6255200[/snapback]

Hvorfor? Det er RHCP du snakker om, ikke akkurat det mest revolusjonerende bandet noensinne....

Lenke til kommentar

Tenkte også på Green Day første gang jeg så videoen (fordi Red Hot Chili Peppers har forandret seg på fire år, da By The Way kom ut), men når jeg så logoen til Red Hot Chili Peppers skjønte jeg jo med en gang at det var dem, så det også på Flea, som headbanger til forholdsvis "rolige" sanger (Under The Bridge, Californication).

 

Videoen handler om rockens historie, så det er klart de vil ha med seg selv!

Endret av white_pony
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"However, in the June 2006 issue of UK Classic Rock magazine, Flea was quoted as saying, "We mainly did eras, not actual people: rockabilly, British Invasion, psychedelia, funk, glam, punk, goth, hair metal, grunge, and ourselves being the sum of all those parts". The clip finishes with the Red Hot Chili Peppers as themselves again, with flashbacks to the imitated artists featured earlier in the film."

Lenke til kommentar
"However, in the June 2006 issue of UK Classic Rock magazine, Flea was quoted as saying, "We mainly did eras, not actual people: rockabilly, British Invasion, psychedelia, funk, glam, punk, goth, hair metal, grunge, and ourselves being the sum of all those parts". The clip finishes with the Red Hot Chili Peppers as themselves again, with flashbacks to the imitated artists featured earlier in the film."

7150241[/snapback]

 

Det stemmer, men er jo ikke tvil om at de har valgt å legge hovedvekten på et band som de mener betyr mest for hver såkalt sjanger. Men hvordan i heiteste helvette fant de på å putte Misfits i Goth Rock? Flaut....

 

1. Elvis (Rockabilly)

2. The Beatles (British Invasion)

3. Thin Lizzy (Psychedelia) (Er ikke sikker her, men burde ikke han hatt gitar hvis det var Jimi Hendrix)?

4. Funkadelic (funk)

5. David Bowie (glam)

6. Sex Pistols (punk)

7. Misfits (Goth Rock)(var det noen som sa at Misfits var Emo? noen som skal ha deng?)

8. Poison (Hair)

9. Nirvana (grunge)

10. RHCP som seg selv som gjør narr av Sum41 tror jeg, når jeg først så vidoen var jeg sikker på at det var Sum41

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Enkelte av artistene er nok smeltedigel av flere artister uansett:

 

1.) Elvis (obvious)

2.) Buddy Holly (brillene til Kiedis men knebøyinga til Flea er typisk McCartney i tillegg til Hoffner bassen

3.) Psychadelia fra 60-tallet. En Jimi Hendrix uten gitar muligens?

4.) Brillene til Flea tilsier at dette er et band tilknyttet Bootsy Collins som f.eks Parliament

5.) Usikker men han til høyre minner meg om David "Ziggy Stardust" Bowie. Glamperioden ja.

6.) Sex Pistols ligner dette på. Iallefall Flea har Sid Vicious-looken. Britisk punk kan vi vel si det er

7.) Misfits er dette. Håret og Kiedis' hanske avslører dette

8.) Poison siden de var de verste forbrukerne av sminke innen hairmetalsjangeren

9.) Nirvana

10.) RHCP. Logoen sier vel sitt. Når hele videon går med på å finne imaget til andre band så ville det vært rart å bruke sin egen logo for å parodiere et annet band.

 

Ser ut som det hele er ganske kronologisk.

 

Eyvindr: Og Phil Lynott burde hatt en bass. Thin Lizzy er heller ikke psychadelica men ganske plain hard rock.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...