Gå til innhold

Ti mobiler å skamme seg over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siemens SX1 - En oppvisning i hvordan man ikke lanserer en telefon. Ikke nok med at den var et år forsinket, den var også umulig å bruke med én hånd.

 

Nokia 3650 - Tidenes største badeleketøy. Tastene var stablet i en sirkel slik at du var sikret fullstendig forvirring.

To telefoner jeg har vært storfornøyd med.

 

 

Dette var virkelig en dårlig artikkel. Veldig lite lærerik. Sikkert litt morsomt for forfatteren, men allikevel.

6205512[/snapback]

Kan skrive under på at Nokia'en var jo en kjempemobil i sin tid! Tror jeg ikke har vært så formøyd med mine senere mobiler... Jeg har også såvidt testet SX1 (den med tastene på sidene, vel?) og den også var en bra mobil og ikke så vanskelig og klønete som folk vil ha det til.

Lenke til kommentar

Nå har jeg faktisk vert så heldig å aldri brukt noen av mobilene dere nevner. Dog så vil jeg si at dere er slemme med noen av de eldre modellene. Den tiden så var det stort å bare ha en mobil. Tenk å kunne ringe når bilen har streika midt på natta. Eller når traktoren hadde kjørt seg fast midt i skogen. Det var en tid da alle ekstra funksjonene på mobilen var uintresange i forhold til å faktisk kunne ringe uten å være nær en stasjonær telefon.

 

Far sin første mobil veide nesten 2 kg. Den hadde ikke batteri, derimot kunne den kobles til sigaretttenneren i kjøretøyet. Vi kan le av den i dag, men den mobilen forandra livet på den tiden. ps, man kunne ikke lagre tlf nummer på den og sms var det ingen som hadde hørt om.

 

Min første var en Phillips fizz. Den var en stor murstein av en mobil og hadde heller ikke alfabetisert tlf liste som dere tar som et kjempe minus. Den forandra livet mitt noe veldig.

Lenke til kommentar
Nå har jeg faktisk vert så heldig å aldri brukt noen av mobilene dere nevner. Dog så vil jeg si at dere er slemme med noen av de eldre modellene. Den tiden så var det stort å bare ha en mobil. Tenk å kunne ringe når bilen har streika midt på natta. Eller når traktoren hadde kjørt seg fast midt i skogen. Det var en tid da alle ekstra funksjonene på mobilen var uintresange i forhold til å faktisk kunne ringe uten å være nær en stasjonær telefon.

 

Far sin første mobil veide nesten 2 kg. Den hadde ikke batteri, derimot kunne den kobles til sigaretttenneren i kjøretøyet. Vi kan le av den i dag, men den mobilen forandra livet på den tiden. ps, man kunne ikke lagre tlf nummer på den og sms var det ingen som hadde hørt om.

 

Min første var en Phillips fizz. Den var en stor murstein av en mobil og hadde heller ikke alfabetisert tlf liste som dere tar som et kjempe minus. Den forandra livet mitt noe veldig.

6205736[/snapback]

 

På den tiden? De mobilene som er omtalt her er jo ikke så gamle at det ikke fantes mye bedre alternativer? Motorolaene feks, sugde jo maks også når de kom. På slutten av 90-tallet var ikke mobilene såå primitive, nokia hadde jo blant annet en sølvsak med skyve-deksel som var ganske så liten, og veide under 100 g.

 

Ellers syne jeg folk tar denne lista litt vel høytidelige, slike "10 på bunn"-lister er jo mer for å le av enkelte mindre vellykkede valg. Folk som har andre krav kan helt sikkert være fornøyd med mange av telefonene på lista.

 

AtW

Lenke til kommentar

hmm, min første mobil var en phillips diga. når det gjelder batterilevetiden så var den sånn passe, men kan ikke påstå jeg brukte den så alvorlig mye. også fikk jeg tak i ett uorginalt batteri etter en stund som sikkert la til noen gram på saken (og 3cm eller der omkring på tykkelsen ;)). snakker slagvåpen da ja.

 

søstra mi hadde en av dem gamle motorolaene. ikke sikker på om det var akkurat den dere lister opp eller en som lignet. tror ikke den hadde 100% suksess for hun skal ikke ha seg motorola noen gang mer :p

 

forresten, kan noen ta å linke dem bevisbildene for N90 heller den å ha dem rett i artikkelen? er jo ENORME jo! sender hele forumtråden langt ut til høyre...

 

er ikke alle som er utstyrt med 50" widescreen som en kan surfe på...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Sannsynligvis det verste jeg noen gang har lest fra Amobil. Både irriterende tabber og måten dere sier ting på.

 

Dere kunne fint ha reddet dere ved en del ulike formuleringer. Dette er _ikke_ telefoner man er flaue over å ha. Burde kanskje ikke orke å skrive her nå, og hive meg inn i en debatt, men ble litt irritert.

 

Husk at dette som alltid ikke har noe med meg som mob-moderator å gjøre.

 

edit: Men får gi noe skryt og, morsom kåseri til tider. Noen ytterst få ganger.

 

edit2: Og dere er klart flinke til å argumentere mot det, men fortsatt veldig morsomt at dere deler ut N90 i premie :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Jeg får vel hvertfall skamme meg. Min forrige mobil er Ericsson R600, men jeg synes ikke den var ille overhodet. Den var billig, den var liten og svært lett (83g?), og den hadde et bra batteri. Den hadde fire gråtoners skjerm, hvor man kunne velge om man ville ha grønn, oransj eller rød skjermbelysning. Da jeg kjøpte telefonen hadde jeg ventet på den skulle komme i flere måneder, og jeg var fornøyd med den helt til batteriet ble helt slitt etter nesten to år.

 

Nå har jeg E398, som igrunnen er nesten samme telefon som RokrE1 som også er en telefon å skamme seg over, visstnok. Men jeg skjønner dens kritikk. Den er jo ingen bedre telefon enn det E398 er, kanskje tvert imot pga. dens restriksjoner om antall sanger. Dessuten er E398 penere, og kom mye tidligere. RokrE1 må vel sies å være blant tidenes største flopper..

Lenke til kommentar

Synes dette var morro lesing jeg :-)

Virker som folk tar dette

alt for alvorlig! Men for all del, disse trådene er jo til for at folk

skal komme med kommentarer. Bare litt snodig at noen hisser seg

så veldig for en artikkel som bare er ment som morro.

Lenke til kommentar

Jeg har en st55 i skapet og la merke til en ting dere ikke nevnte som er ett minus med den telefonen, kontakten i bunnen ser ut som den som finnes på andre siemens telefoner, men er i realiteten litt mindre. Det betyr at man må få tak i kabler laget spesifikt til den modellen. Dette lærte jeg på den tunge måten når jeg ville ha datakabel, selv de på butikken der jeg kjøpte kabelen visste ikke dette!

Lenke til kommentar
Jeg får vel hvertfall skamme meg. Min forrige mobil er Ericsson R600, men jeg synes ikke den var ille overhodet. Den var billig, den var liten og svært lett (83g?), og den hadde et bra batteri. Den hadde fire gråtoners skjerm, hvor man kunne velge om man ville ha grønn, oransj eller rød skjermbelysning. Da jeg kjøpte telefonen hadde jeg ventet på den skulle komme i flere måneder, og jeg var fornøyd med den helt til batteriet ble helt slitt etter nesten to år.

Jeg hadde også denne (har den fortsatt, men den er utslitt). Jeg synes den var helt grei. Har ikke hatt noen spesielle problemer med den. Jeg skammer meg ikke over den nei!

Lenke til kommentar
huff, st55 var virkelig en marerittmobil. jeg minnes med gru de dagene da jeg slet med alle de irriterende feilene den hadde. en feil som ikke er nevnt, er det faktum at vibrasjonen lagde en helt avsindig støy...jeg trodde poenget med en vibrasjon var å være diskret. vibrasjonen på st55 førte til at hele klasserommet snudde seg hver gang jeg fikk melding i en time. den bråkte nesten verre enn en normal ringetone :]

 

Haha, kunne ikke sagt det bedre sjøl. Jeg ble etterhvert kjent som "han med den bråkete mobilen" :p

At man ikke kunne skru av vibrasjonen i lydløs modis gjorde forsåvidt ikke saken noe bedre...

 

Og gang på gang ble jeg nødt til å tenke at dette må være versjon 0.1 Alpha av programvaren.

 

..utrolig nok overlevde jeg et år med mobilen, hvorav to knapper ikke fungerte de siste 6 månedene :p

 

 

Regner med at denne går inn i historiebøkene som en skikkelig drittmobil.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Må også si at nokia 3650 er en av de mobilene jeg har vært mest fornøyd med! Man ble fort vant til tastene, var verre å gå fra den til en annen. Hadde ikke noe å klage over her. Bra lagringsplass, kamera (ikke så vanlig når jeg kjøpte denne), mp3-spiller (ekstraprogram), bra til spill +++

Fikk etter denne en 6630, og dette var en drittmobil i forhold! Den hadde det 3650'en hadde, men hadde en god del software feil. Alle meldingene forsvant flere ganger, lyden fungerte sånn når den ville osv.

 

3650 :thumbup: (ingen som vet hvor man kan kjøpe en skjerm til 3650? Den knuste når jeg kjørte moped, skjønner ikke helt hvordan det skjedde :dontgetit: )

 

 

Må legge til at jeg synes Sony Ericsson ikke har vært så heldig med sine mobiler den siste tida i og med at joysticen slutter å fungere. Fikk min k700i igjen fra service, men hva hjalp det? Den slutta å fungere 2 uker senere... når garantien var utgått. har hørt om flere som har problemer med dette, også på nyere mobiler.

Lenke til kommentar
Synes da ikke SX1 burde vært der. Alle som eier en vet hvor genial den faktisk er, og med litt øving går det såvidt med en hånd. Da den var ny var det jo en av de beste mobilene, og den hadde STEREO MP3 :D

 

R.I.P SX1

6205202[/snapback]

 

Jeg har eid en SX1 og jeg er helt enig med Ståleple. Den var kanskje den beste telefonen på markedet en stund. Ok, tastene var kanskje ikke de smarteste, selv om man ble fort vant med de, men det ga SX1 en unik look som tiltrakk seg nysgjerrighet.

 

Hadde det ikke vært for at en 6 måned gammel baby druknet mobilen i spytt så hadde jeg kanskje fremdeles brukt min SX1.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...