Gå til innhold

Ti mobiler å skamme seg over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

...aaahahahahahahh! Måtte humre litt når jeg så den ene kommentaren til Philips Diga.. "Kan ikke lagre kontakter alfabetisk, men kun i rekkefølgen de er lagret".

Lenke til kommentar

Savner Siemens MC60 på lista. Den styggeste og mest plastikkaktige mobilen ever. Desverre ble den best-selger siden den var den eneste billigmobilen med kamera og forståelig nok tror jeg de fleste MC60-eiere skiftet til et annet merke neste gang.

 

Motorola T720 er vel heller ingen mobil noen har vært stolt over. Knirker mer enn et tregulv fra 1800-tallet og var vannvittig treg.

 

Siemens SL65 hører ikke hjemme på lista. Rimelig bra mobil som solgte ganske bra og kom i spesial-versjoner som kanskje er det beste vi har sett av mobil til nå. Har selv en SL65 ESCADA med Swarovski-krystaller, dyphavsperler og ekte sølv, kan ikke akkurat si at jeg skammer meg over den men heller si at det er den jeg er mest stolt over (og er den dyreste i samlinga mi).

 

SX1 må være en skrivefeil. Brukte min i 2 år jeg, som er lengre enn noen annen mobil. Selv etter 2 år på markedet var det ingen annen mobil som kunne matche den på overall funksjoner.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men dette må være den mest ubrukelige artikkelen jeg noensinne har lest!

 

Hvordan kan man ta terningkastsystemet/testsystemet deres i det hele tatt seriøst hvis en mobil med terningkast fire blir satt opp på en liste over mobiler produsentene burde skamme seg over? Både SX1, N90, og N-Gage fikk etter hva jeg kan huske ganske mange godord når dere testet dem? Har dere satt dem opp på lista bare pga en svakhet? Det blir jo forbannet unødvendig, eller hva?

6212535[/snapback]

 

Om en telefon får bra terningkast er en ting, hvordan den faktisk fungerer i hverdagen er en annen ting - dersom man skulle teste ting over flere uker om gangen så tror jeg du må grave deg et større hull.

6212587[/snapback]

 

Det svarer fortsatt ikke hvordan de klarer å få så sprik. Det er jo mange av de mobilene i den artikkelen som ingen behøver å skamme seg over? Da skal det rakkern meg ikke mye til.

Lenke til kommentar

Hehe, uten at jeg tar den lista særlig seriøst må jeg bare utale meg om et par småting jeg synes var VELDIG rart.

 

For det første... 3650 var den første s60 mobilen med minnekort! en revolusjon spør du meg. Nå kunne 3. parts programmer VIRKELIG utnyttes. I tillegg hadde den (sammen med 6600) det beste kameraet på markedet gjennom hele VGA-tiden. Flere tester viser dette.

 

N-gage skulle heller aldri vært på den listen. Ser du bort fra taco-talk og manglende kamera var det en knakendes god telefon som i tillegg var usansynelig billig i forhold til hva du fikk. Det var også (hvis jeg ikke husker helt feil) den første telefonen i verden med mini-usb støtte og mass-storage! utrolig nyttig. Den hadde også mer ram en noen annen telefon på sin tid og det gjorde at den klarte resurskrevende oppgaver som XviD video i 25fps. Ingen annen telefon på den tiden klarte dette. Spill-mulighetene ble misslykket, men det betyr ikke at det ikke var gode spill. Helt utrolig av amobil presterer å si at det ikke finns NOEN gode spill til den. Det finnes MANGE gode spill til den! PS: Dette er foresten en helt objektiv kommentar. Jeg har aldri eid eller vurdert å kjøpe en n-gage :p

 

SX1 hører heller ikke hjemme i den listen. Uten tvil en kjemegod telefon med mange nyttige funksjoner. Selv om jeg mener 6600 var bedre på de fleste områder (bortsett fra manglende radio).

 

Hmm, en ting til jeg tenkte på. Hvis N90 er på listen KUN fordi den er stor og klumpete, til tross for veldig gode funksjoner, betyr ikke det da at N93, i følge amobil, ville fortjene å havne på den samme listen fordi den er ENDA større og veier ENDA mer? Selv om denne lille saken tar opp video bedre enn dedikerte DV-kameraer? Selv om mobilverden aldri har sett en dings med flere funksjoner? Merkelig logikk synes jeg. Det som er banebrytende havner på lista over mobiler du burde skamme deg over :p

Lenke til kommentar
Må også si at nokia 3650 er en av de mobilene jeg har vært mest fornøyd med! Man ble fort vant til tastene, var verre å gå fra den til en annen. Hadde ikke noe å klage over her. Bra lagringsplass, kamera (ikke så vanlig når jeg kjøpte denne), mp3-spiller (ekstraprogram), bra til spill +++

Fikk etter denne en 6630, og dette var en drittmobil i forhold! Den hadde det 3650'en hadde, men hadde en god del software feil. Alle meldingene forsvant flere ganger, lyden fungerte sånn når den ville osv.

 

3650  :thumbup:  (ingen som vet hvor man kan kjøpe en skjerm til 3650? Den knuste når jeg kjørte moped, skjønner ikke helt hvordan det skjedde  :dontgetit: )

 

 

Må legge til at jeg synes Sony Ericsson ikke har vært så heldig med sine mobiler den siste tida i og med at joysticen slutter å fungere. Fikk min k700i igjen fra service, men hva hjalp det? Den slutta å fungere 2 uker senere... når garantien var utgått. har hørt om flere som har problemer med dette, også på nyere mobiler.

6211631[/snapback]

 

Kan 3650'en den spille av mp3? visste jeg ikke :cry: hvor laster jeg ned programvaren?

Lenke til kommentar
symbian støtter mp3..

6217742[/snapback]

 

Men det er ikke alle de eldre Symbian-telefonene som hadde mp3-avspillerprgramvare ferdiginstallert. Har aldri eid en Symbian-telefon selv så jeg vet ikke/husker ikke hva programmene som kan spille mp3-filer heter.

 

--

 

Jeg skjønner hvorfor amobil har tatt med mobilene de har på lista. N-Gage og N90 er jo gode telefoner, men begge var sinnsykt oppskrytt før de kom ut, og da de først kom på markedet, floppa de helt. De var jo ikke det man forventet seg; Store, klumpete, kamera/spillfunksjon som ikke var så usannsynlig bra som det ble sagt...

 

Man kan da skamme seg over produkter som er gode også? Eller?

Lenke til kommentar
Nei, dette blir for dumt. Dere gir Nokia N90 terningkast 4 i en test, men setter den opp blant de 10 verste mobiltelefonene som noen gang har eksistert? Det blir for dumt... :thumbdown:

6203046[/snapback]

 

N90 fortjener å være på den listen. Mer ubrukelig telefon kontra størrelse og batteri har jeg ikke vært borti på en stund.

Antennen er for den saks skyld noe herk, noe jeg allerde har fått bekreftet fra operatøren som var å testet med en lik modell.

 

Jeg syns ikke N90 har noe  i denne artikkelen å gjøre, må være en feil fra Amobil sin side :/

6203522[/snapback]

 

jeg er uenig, den har alt! der å gjøre.

Lenke til kommentar

Angående N-Gage og det at man må holde den mot hodet på en veldig oppsiktsvekkende (og etter min mening latterlig) måte: Fenomenet inspirerte jo blant annet folk til å gjøre narr av telefonen på en egen nettside kalt sidetalkin.com, i tilfelle ingen her har nevnt det alt.

 

Jeg vet ikke hvor mange av de utallige bildene som ligger der fortsatt, men det ligger da en del der i allefall, en del av dem er ganske komiske. :)

 

Jeg synes faktisk godt at en telefon hører hjemme på listen selv om den er aldri så bra på andre områder, så lenge den har minst én ulempe som i seg selv er stor nok til at telefonen forblir uaktuell for de aller fleste. Og dette mener jeg den første N-Gage-telefonen har oppfylt, med tanke på at man må holde den slik man må når man snakker i den (eller evt permanent bruke handsfree), pluss at mangelen på kamera også er en stor ulempe med tanke på målgruppen. Sånn går det når designerne blir litt FOR oppfinnsomme og/eller tankeløse i planleggingsfasen.

Lenke til kommentar

En ting til,

SX1 var ikke 1 år forsinket, men 6 måneder.

 

Det tyder på at den som har skrevet artikkelen ikke har særlig kunnskap om mobiler.

 

Enig med Christian86 som sier N90 burde være der, og N91 også for den saks skyld. Begge disse ble skikkelig flopper hva gjelder salg, selv om de (delvis) var teknisk avanserte.

Lenke til kommentar
En ting til,

SX1 var ikke 1 år forsinket, men 6 måneder.

 

Det tyder på at den som har skrevet artikkelen ikke har særlig kunnskap om mobiler.

 

Enig med Christian86 som sier N90 burde være der, og N91 også for den saks skyld. Begge disse ble skikkelig flopper hva gjelder salg, selv om de (delvis) var teknisk avanserte.

6227225[/snapback]

 

 

Enig!

 

Dette var faktisk en ganske kul artikkel, litt uhøytidelig, men morsom - omtrent som den norske fotball landslaget

 

:)

Lenke til kommentar
En ting til,

SX1 var ikke 1 år forsinket, men 6 måneder.

 

Det tyder på at den som har skrevet artikkelen ikke har særlig kunnskap om mobiler.

 

Enig med Christian86 som sier N90 burde være der, og N91 også for den saks skyld. Begge disse ble skikkelig flopper hva gjelder salg, selv om de (delvis) var teknisk avanserte.

6227225[/snapback]

 

n91 kontra n90, så er n90 klart min favoritt til den listen. Det skyldes blandt annet den elendige batterikapsiteten.

Med n91 så er det ikke bedre, men når jeg fra klokken 7 til 13 vismer rundt i akershus med mp3 filer kodet på 160kbps, mye skipping og sms, og likevel har batteri, så er det vesentlig bedre enn det n90 klarte seg.

Lenke til kommentar

Blæh.. N3650 har ingenting å gjøre på boblelista der. Flott telefon når man blir vant med den. Elsker det tastaturet og størrelsen er passelig så den ikke blir så lett borte i lommer og i bilen.

 

Gruer meg til å gå tilbake til vanlig tastatur igjen...

Lenke til kommentar
Blæh.. N3650 har ingenting å gjøre på boblelista der. Flott telefon når man blir vant med den. Elsker det tastaturet og størrelsen er passelig så den ikke blir så lett borte i lommer og i bilen.

 

Gruer meg til å gå tilbake til vanlig tastatur igjen...

6230359[/snapback]

 

Kunne ikke ha vært mer enig :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Blæh.. N3650 har ingenting å gjøre på boblelista der. Flott telefon når man blir vant med den. Elsker det tastaturet og størrelsen er passelig så den ikke blir så lett borte i lommer og i bilen.

 

Gruer meg til å gå tilbake til vanlig tastatur igjen...

6230359[/snapback]

 

Kunne ikke ha vært mer enig :thumbup:

6233082[/snapback]

 

hehe, så sant så sant. Når man først lærte seg å skrive på denne telefonen (ok, det ok et par uker, men fordet om) så var den genial. jeg bytta den ut for flere år siden med plukker den stadig vekk fram når jeg trenger en nødtelefon, og den er fortsatt konge å skrive på. Dessuten så slapp du alt maset om at folk skulle låne meldinger av deg i tide og utide :cool:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...