Gå til innhold

Ti mobiler å skamme seg over


Anbefalte innlegg

Helt klar over alle feilene på n-gage, er enig i mye av det, men...

Har dere prøvd Pathway to Glory

GameSpy

Eller High Seize IGN

 

" Vi kan ikke komme på ett eneste interessant spill til denne telefonen."

Prøv de spillene og du vil kanskje tenke på den kommentaren.

6211810[/snapback]

 

Du låner vel amobil en N-Gage du da? Den er det nok ikke mange som bruker eller i det hele tatt har tatt vare på tror jeg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt klar over alle feilene på n-gage, er enig i mye av det, men...

Har dere prøvd Pathway to Glory

GameSpy

Eller High Seize IGN

 

" Vi kan ikke komme på ett eneste interessant spill til denne telefonen."

Prøv de spillene og du vil kanskje tenke på den kommentaren.

6211810[/snapback]

 

Du låner vel amobil en N-Gage du da? Den er det nok ikke mange som bruker eller i det hele tatt har tatt vare på tror jeg :p

6211848[/snapback]

 

Nokia holder fortsatt på med n-gagen, beste booth på E3. Planen dems

er vel å bruke n-gage spill på mobiler som n73 osv...

Online med PTG funker bra, mange som fortsatt spiller.

Lenke til kommentar
Nokia holder fortsatt på med n-gagen, beste booth på E3. Planen dems

er vel å bruke n-gage spill på mobiler som n73 osv...

Online med PTG funker bra, mange som fortsatt spiller.

6211933[/snapback]

 

:ohmy:

 

Ikke dårlig! Ble litt imponert over at spillsatsingen til Nokia ikke har gått helt i dass. Jeg trodde N-Gage var så til de grader utgått jeg...

Lenke til kommentar

Fantastisk bra artikkel...og så ærlig skrevet.

 

Hadde håpet og se min gode gamle Phillips Fizz ved siden av Diga...det var et SKIKKELIG slagvåpen om man satte på monsterbatteriet.

 

Jeg gleder meg til å se Nokia 5110 på den fremtidige listen over de beste mobiltelefonene som har eksistert. Snakker om seig jæ***!

Lenke til kommentar

Hehe, husker min gamle Motorola M3788. Eller motorola murkloss som den populært ble kalt. Nå skal det nevnes at jeg ALDRI verken før eller etter har hatt en mobil som var raskere å skrive meldinger på. At du var pokka nødt til å huske alle mobilnumrene i hodet siden det ikke gikk å bruke telefonliste når du skulle sende til noen var en annen sak.

Dessuten så tålte mobilen å bli dundra med full makt inn i en murvegg uten å ta skade av det. Så at den var vanvittig robust var ikke til å komme unna.

 

Philips Diga hadde jeg også, men den bestemte seg for å bli tom for strøm under en fest når jeg trengte den ca 1 1/2 uke etter at jeg fikk den, så da brukte jeg den som dram mixer.

 

Ellers så har jeg vært heldig å greid å styre unna stort sett resten av de mobilene som er der... :p

Lenke til kommentar

Morsom artikkel :)

 

Jeg så en som gikk og prata i en Nokia N-Gage for noen dager siden. Jeg stusset på det og tenkte "det var en nyskaptning det aldri ble noe stort av". Jeg husker godt diskusjonene her på forumet da den kom, der det var to leirer. Den ene leira mente den var genial og slik alle mobiler kom til å se ut om noen år, den andre leira (inkludert meg) sa at dette kom aldri til å ta av. Den var rett og slett alt for dyr i forhold til kvalitet, spesifikasjoner og nytteverdi.

 

Ellers så blir jeg litt nostalgisk når jeg får et gjensyn med min aller første mobil: Motorola 3788. Den var ekstremt billig (399 der jeg kjøpte den) og var en ok begynnertelefon. Jeg synes ikke det gjorde så mye at den manglet T9, men at den ikke kunne hente telefonnumemr fra telefonboka når man skulle sende SMS var et stort irritasjonsmoment. Det samme når man fikk meldinger og måtte skrive tlfnr på en lapp for så å bla gjennom telfonboka for å finne ut hvem som hadde sendt den. Lattelig dårlig programmert. En fin ting med den var støtte for AAA-batterier så man kunne ta den med seg på langtur uten lader og bytte batterier underveis.

Lenke til kommentar

Hehe, god artikkel - MEN, jeg er direkte skuffet over å ikke se Ericsson R200!

 

Hehe, guden vet hvor mange av disse jeg har mottat service på når jeg jobbet i en tele butikk i oslo. Den så jo fet ut, og fargen het "Champagne".

 

Er det kun meg som føler at r200 ufortjent ikke står på listen?:-)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det bilde av 5140i når artikkelen handler om 5140.

6204828[/snapback]

 

Tja, begge to er like forferdelige. Min første mobil var for øvrig en motorola med "klaff."

 

Jøss, så kult det var... :love:

6211266[/snapback]

Startac, X-files mobilen :)

6211601[/snapback]

 

Nei, de var jo faktisk kule. Min er en slik som er omtalt og avbildet i artikkelen, men med klaff over tastaturet. ;)

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men dette må være den mest ubrukelige artikkelen jeg noensinne har lest!

 

Hvordan kan man ta terningkastsystemet/testsystemet deres i det hele tatt seriøst hvis en mobil med terningkast fire blir satt opp på en liste over mobiler produsentene burde skamme seg over? Både SX1, N90, og N-Gage fikk etter hva jeg kan huske ganske mange godord når dere testet dem? Har dere satt dem opp på lista bare pga en svakhet? Det blir jo forbannet unødvendig, eller hva?

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men dette må være den mest ubrukelige artikkelen jeg noensinne har lest!

 

Hvordan kan man ta terningkastsystemet/testsystemet deres i det hele tatt seriøst hvis en mobil med terningkast fire blir satt opp på en liste over mobiler produsentene burde skamme seg over? Både SX1, N90, og N-Gage fikk etter hva jeg kan huske ganske mange godord når dere testet dem? Har dere satt dem opp på lista bare pga en svakhet? Det blir jo forbannet unødvendig, eller hva?

6212535[/snapback]

 

Om en telefon får bra terningkast er en ting, hvordan den faktisk fungerer i hverdagen er en annen ting - dersom man skulle teste ting over flere uker om gangen så tror jeg du må grave deg et større hull.

Lenke til kommentar
Har hatt både Phillips Diga og ST60, og begge 2 hører uten tvil til på denne listen :D

 

Men; har ikke Alcatel sin gode gamle mobiltelefon også noe å gjøre i den artikkelen?

6212015[/snapback]

Alcatel... Umulig å bruke, selv om man har bruksanvisningen foran seg.

 

Det er den absolutt verste noensinne!

Lenke til kommentar
Du låner vel amobil en N-Gage du da? Den er det nok ikke mange som bruker eller i det hele tatt har tatt vare på tror jeg :p

 

Jeg rydda frem N-Gagen (m/512MiB MMC) min for en ukes tid siden og ga den til lillebroren min. Eneste problemet er at jeg ikke får kontakt med pcen via USB. Heldigvis har jeg kortleser på pcen. Lillebroren min på 9 har nå den kuleste mobilen på skolen og er strålende fornøyd :thumbup:

 

Selv synest jeg ikke telefonen er så veldig gale selv om den har sine (mange) feil av store og små.

 

Edit: Har en Motorola M3788 liggende som var min første mobil, deretter kjøpte jeg en brukt 5110 for 100,-. Så kom N-Gage som jeg skifta ut Desember -05 med en Samsung E760 :love: . :!:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

:ohmy: Å prestere å nesten si at Nokia burde skamme seg over 3650 er jo en skandale. Jeg tror faktisk det er den telefonen jeg har vært mest fornøyd med noen gang. 3650 var så langt forut for sin tid at folk aldri skjønte hva de gikk glipp av. Tok jo f.eks. flere år før det kom en kameratelefon som kunne konkurrere.

 

Må bare si at jeg har 3650, og jeg er storfornøyd. Den var billig, og tastene er bare å venne seg til så er det faktisk lettere enn vanlige mobiler.

6211560[/snapback]

Nettopp :thumbup:

 

N-gage har for øvrig ingenting på den listen å gjøre heller egentlig. Greit nok, vi kunne klart oss foruten den, men den er antagelig den telefonen som har gitt mest for pengene noen gang her på markedet. Jeg kjøpte den for 500kr med kontantkort (uten lås). Sterkt underurdert telefon!

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

SX1'en min lever i beste velgående og det har den stort sett gjordt siden jeg kjøpte den(Februar 2004). Men skal være enig i att den er litt dårlig laget. De fleste som har hatt telefonen har vel hatt en form for problem enten software eller hardware opp gjennom tiden. Jeg var fast bestemt når jeg kjøpte telefonen at jeg skulle ha:

 

Utvidbart minne

mp3spiller

radio

kamera

 

I tillegg kan du jo installere alt mellom himmel og jord av programvare dersom telefonen mangler en funksjon... Alt i alt vil jeg påstå at sx1 var den første fullgode mobiltelefonen med "alt"

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at N-Gage hører hjemme på den listen, i allefall så lenge det er snakk om den første utgaven av den. Måten man holder telefonen på når man prater i den er så latterlig teit at dét i seg selv er grunn nok til å ha telefonen på listen. Synes jeg, da.

 

Hadde jeg hatt førsteutgaven av N-Gage, ville jeg utelukkende brukt handsfree under mobilsamtaler for å si det sånn, ellers blir det for flaut å bruke den. ;)

 

Var det ikke på den telefonen man måtte skru av hele telefonen og ta ut batteriet for å kunne skifte ut minnekortet/spillet som satt i telefonen med et annet et forresten?

 

Uansett - genial liste (morsom lesning). :)

Lenke til kommentar

Ericson T-10mangler helt klart på listen. I tillegg til total mangel på batteri, så knakk jo antennen om manbare tenkte på å legge den i lommen. Klaffen knakk jo også, om man ikke åpnet den forsiktig med den andre hånden. Jeg klarte ha 3 stk av den.. alle virker forøvrig enda, men antenner og klaffer er det så som så med.. Menyen er vel ikke verdt å nevne..

 

Over beste telefoner ever så kommer ericson 237 høyt. Ga den til søstra mi når jeg kjøpte meg ny, den virker fint enda etter 10-11 år, hun sluttet å bruk den i fjor eller noe, da batteriene var litt slitne etter så mange år , og hun ville gå over til en model som kunne sende sms, ikke bare motta.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...