Gå til innhold

40% større Big Mac?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er et fransk ord som egentlig betyr friterte epler, men som menes som friterte poteter. Det uttales "pomm fritt"...

6177192[/snapback]

 

Pommes refererer til "pommes de terre" (jordepler) som betyr poteter på fransk. Så det er på sett og vis ikke noe med vanlige epler å gjøre.

6177228[/snapback]

Jeg vet, har tross alt bodd et lite aar i Frankrike ;) Tingen er at det faktisk aldri har hett "pommes de terre frites", fordi det blir altfor langt. De sier foroevrig bare "frites" i Frankrike :)

 

Edit:

Egentlig mer i retning av [på'm: fRitt] (kan ikke lydskrift, men slenger på noen ekstra tegn og sånn)

Jeg kan ikke lydskrift, men det er en kort aa-lyd. frites uttales som du uttaler f*tte, bare uten e-en :p

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Tilbake til topic..

 

Jeg bestilte meg en slik 40% større mac.. Da jeg letta på lokket glinset de samme millimetertynne standard Big Mac kjøttkakene (eller kjøttpapir?!) mot meg.. Det eneste som er 40% større her er diameteren på brøa..

 

________________

FHJ

Lenke til kommentar
Kanskje noen burde kjøpe en vanlig BigMac og en "40% større" BigMac, ta hele greien fra hverandre, bit for bit. Veie hele saken, og måle på diverse måter. Bare sånn for å sjekke om den virkelig er 40% større :)

6179688[/snapback]

 

Vel, jeg har fri imorgen, skal bare en liten tur innom jobben, så nå fikk jeg faktisk lyst til kjøpe noe på Macdonald...(tenke seg til!)

 

edit: HVIS jeg gjør dette, og burgeren ikke er 40% større, så blir det klagesak til forbrukerombudet(eller hva de heter) pga. villedende reklame!

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Kanskje noen burde kjøpe en vanlig BigMac og en "40% større" BigMac, ta hele greien fra hverandre, bit for bit. Veie hele saken, og måle på diverse måter. Bare sånn for å sjekke om den virkelig er 40% større :)

6179688[/snapback]

 

Vel, jeg har fri imorgen, skal bare en liten tur innom jobben, så nå fikk jeg faktisk lyst til kjøpe noe på Macdonald...(tenke seg til!)

 

edit: HVIS jeg gjør dette, og burgeren ikke er 40% større, så blir det klagesak til forbrukerombudet(eller hva de heter) pga. villedende reklame!

6179738[/snapback]

 

Kjøttkakene ,eller det syltynne belegget de har på brødet som til en forveksling ser ut som en kjøttkake gjennom mikroskop, er ihvertfall samma som Big Mac.. Jeg målte!!! :cool:

 

______________

FHJ

Lenke til kommentar
Blir mett av en happymeal jeg. Skjønner ikke at en BigMac ikke er nok for dere, kan umulig være sunt å spise seg alt fot mett. Tror man får med en liten cheeseburger til medium BigMac meny og da burde man bli passe mett. Så kan man spise et skikkelig måltid hjemme senere. ;)

6176161[/snapback]

Men du er jente da, så du skjønner ikke hva vi gutta snakker om.

Lenke til kommentar
Kanskje noen burde kjøpe en vanlig BigMac og en "40% større" BigMac, ta hele greien fra hverandre, bit for bit. Veie hele saken, og måle på diverse måter. Bare sånn for å sjekke om den virkelig er 40% større :)

6179688[/snapback]

 

Den er større, men den er oppskrytt likevel fordi den ikke har dobbelt brød sånn som den vanlige big mac'en.

Lenke til kommentar
Big tasty er den største og den beste.. (Min mening)

6175859[/snapback]

Hvær gang jeg har kjøpt en slik (2 ganger) har den smakt vondt :p

 

Jeg pleier å bestille meg en ekstra stor meny av enten big mac eller en anna en je ikke husker navnet på. Men jeg blir aldri helt mett, og det er plagsomt når jeg betaler oppimot en hundrings for maten...

Lenke til kommentar
Tilbake til topic..

 

Jeg bestilte meg en slik 40% større mac.. Da jeg letta på lokket glinset de samme millimetertynne standard Big Mac kjøttkakene (eller kjøttpapir?!) mot meg.. Det eneste som er 40% større her er diameteren på brøa..

 

________________

FHJ

6178759[/snapback]

 

Større brød? Jaggu på tide. Nå kan man spise Big Mac uten at man får følelsen av at brødet har bare halve diameteren av hamburgeren. Eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Brødet er designet slik at sulten kommer 30 - 60 minutt etter at man har spist seg mett på McD. Full av karbohydrater. Metthetsfølelsen man får på McD varer ikke, og det er nok derfor mange føler menyene ikke er store nok. For min del holder jeg meg unna transfett.

Lenke til kommentar
Brødet er designet slik at sulten kommer 30 - 60 minutt etter at man har spist seg mett på McD. Full av karbohydrater. Metthetsfølelsen man får på McD varer ikke, og det er nok derfor mange føler menyene ikke er store nok. For min del holder jeg meg unna transfett.

6181395[/snapback]

 

 

Supersize me er en fin film :)

Lenke til kommentar
Brødet er designet slik at sulten kommer 30 - 60 minutt etter at man har spist seg mett på McD. Full av karbohydrater. Metthetsfølelsen man får på McD varer ikke, og det er nok derfor mange føler menyene ikke er store nok. For min del holder jeg meg unna transfett.

6181395[/snapback]

 

Trodde det var i pommesfritesen det var transfett, jeg. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Brødet er designet slik at sulten kommer 30 - 60 minutt etter at man har spist seg mett på McD. Full av karbohydrater. Metthetsfølelsen man får på McD varer ikke, og det er nok derfor mange føler menyene ikke er store nok. For min del holder jeg meg unna transfett.

6181395[/snapback]

 

Trodde det var i pommesfritesen det var transfett, jeg. Tar jeg feil?

6181618[/snapback]

 

Meget mulig du har rett. En meny inneholder i hvertfall mye.

 

Det var en kompis av meg som jobbet på McD som fortalte hvordan burgerne var oppbygget, og det var lenge før Super Size Me.

Lenke til kommentar
McDonalds-burgerne er for små, dressingen er vond og sylteagurkene jeg ikke liker får jeg selv om jeg vil eller ikke.  Derfor går jeg på den lokale pizzasjappa, sjefen der lager de beste burgerne.  :D

6181996[/snapback]

Siden jeg er\var en særing, har jeg alltid bedt om en big mac somjeg liker(lenge siden sist da) og det var ikke ofte jeg måtte gå tilbake og be om en ny burger for den jeg hadde fått, var en helt anne en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...