Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Om du ikke liker Smallville pga kryptonitten bør du undersøke hele Superman-universet litt bedre. Kryptonitt har vært til stede en smule lengre enn Smallville... :p

 

hvis jeg ikke husker feil så er kryptonitt ekstremt skjeldent i supermann-universet bortsett fra smallvile der det er mer enn gråstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei han husker riktig.

Det er bare i de mange dårlige tegneseriene og Smallville at det er vanligere.

Den beste bruken av kryptonitt som historieelement er at det er et skjeldent materiale å få tak i. Det er tross alt rester fra en annen planet, i en annen galaxe, så det er totalt ulogisk at det skal være så vanlig som det er i Smallville og tegneseriene.

Lenke til kommentar

Kan leve med at det er unormalt mye kryptonitt i Smallville serien. Men når CK har sanser som er langt over det oss "mennesker" har skjønner jeg ikke helt hvorfor de skriver han i serien som en idiot. Etter å ha blitt lurt innpå kryptonitt X antall ganger skulle man tro han sjekket litt nøyere med synet sitt og hvordan han føler seg etterhvert. Jeg mener, hvor mange ganger han han ikke stormet inn i ett rom det er kryptonitt i, bare for å sutre å klage å legge seg ned på marken å grine. Jeg mener, hvis han ikke ser det med X Ray synet sitt, så bør han ihvertfall med en gang han merker at det er kryptonitt i nærheten rygge unna å ødelegge denne fra avstand. Supermann er som sagt beskrevet i de fleste filmer å tegneserier en ekstremt smart mann, mens CK virker litt som bygdeidioten fra tid til annen.........

Lenke til kommentar

Jeg liker Smallville og Superman generelt, men gidder ikke bruke tid på å diskutere med noen som nekter å godta fakta. Heretter diskutere jeg kun episode for episode, og ikke sikkert det engang. Vi er i den tiende sesongen, og når folk fremdeles ikke forstår at det ikke er en serie om Superman, men heller bruker mye tid på å klage over de samme tingene i år etter år blir det for dumt.

Lenke til kommentar

Koser meg virkelig med denne sesongen :)

 

Går fort fremover, enda flere avsløringer og den røde tråden for sesongen blandes inn i hver episode.

 

Er kanskje den sesongen med mest politiske undertoner også - er litt 24 over det hele, hvor normative problemstillinger reises.

 

Å klage over at det er mer Kryptonitt i dette Supermann-universet kontra andre er like fjollete som å klage over at Supermann kan fly i filmene (opprinnelig kunne han bare hoppe høyt). Det varierer, get over it. Forøvig var det ikke særlig Fortress of Solitude i filmene heller, han fikk jo napp der og greier :wee:

 

Selv liker jeg egentlig tanken på at Supermann må ofre kjærlighet for sin "skjebne". I dette klippet fra Superman II (Donner Cut) syntes jeg det kommer godt frem hvorfor:

 

http://www.youtube.com/watch?v=xSFWy85zPPs

Lenke til kommentar

Bortsett fra at han måtte jo ikke ofte kjærligheten til slutt

 

Jupp, det måtte han.

 

 

de ga han mulighet til å fjerne hukommelsen til Lois vha kyss, en litt fjollete egenskap egentlig. I Superman Returns er Lois også i et forhold med en annen. Dette bygger mye på antikkens filosofi, spesielt Platon som skrev at de med makt måtte si fra seg alt av familie og eiendom for å ikke bli korrupt). I tegneserien og LoisClark-universet gjorde de det annerledes, men filmuniverset har gått en annen retning.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, skal egentlig ikke gruble for mye, det er bare serie, bla bla, men hvis den komponenten funker som en link mellom to individer i parallelle universer, bør ikke Dark-Lionel også bli død, siden ekte Lionel allerede er død? Jeg mener, hvordan kan man bytte bevissthet/kropper med en som allerede er død? Da har vi egentlig fått en Zombie-Lionel da. :p

Egentlig hadde jeg håpet de kunne komme back on track nå som vi allerede er ferdig med episode 10, siste vi trenger er nå er flere fillerepisoder.

Lenke til kommentar

Artig episode, Tom Welling er alltid på sitt beste når han spiller ond. Å ha John Glover tilbake er knall, nest beste de kunne fått inn etter Michael Rosenbaum.

Det er noe interessant ved det du sier. Fordi jeg tror denne episoden kun er til for skuespillernes beste. De vil ha rom til å kunne spille andre roller enn bare karakteren sin, derfor fikk Tom Welling en mulighet til å være ond i en episode, noe han vanligvis ikke er.

 

Episoden er HELT uten kontekst til resten av serien, og jeg tror han strategisk sett fikk denne muligheten for å vise en større bredde i skuespillingen sin, for framtidige jobber utenom Smallville. For meg som seer? Fyllstoff.

Lenke til kommentar

Episodens formål var å utvikle Clarks karakter og å få Lionel Luthor tilbake, skuespilleren har signert for ca 4 episoder.

 

Det var også en homage til Red Son - tegneserien hvor Clark landet i Sovjetunionen og ikke USA (den spilte på hvordan Clark ville ende opp om han hadde annen oppvekst).

 

Konteksten var ikke vanskelig å finne. Serien handler om Clarks ferd til å bli Supermann, her lærte han effektivt å korrigere sitt inntrykk av at enkelte er "født ond". Det har endret hans perspektiv på verden og gitt han en egenskap som gjør at han nærmer seg "super" litt mer. Det var ikke akkurat skjult mellom linjene heller, de fleste plukker nok opp den der.

 

Altså en av de mer viktige merknadene i hans ferd mot å bli Supermann. Mitt perspektiv i hvert fall. Mener du fortsatt at episoden var helt uten kontekst til resten av serien? :)

Lenke til kommentar

Episodens formål var å utvikle Clarks karakter og å få Lionel Luthor tilbake, skuespilleren har signert for ca 4 episoder.

 

Det var også en homage til Red Son - tegneserien hvor Clark landet i Sovjetunionen og ikke USA (den spilte på hvordan Clark ville ende opp om han hadde annen oppvekst).

 

Konteksten var ikke vanskelig å finne. Serien handler om Clarks ferd til å bli Supermann, her lærte han effektivt å korrigere sitt inntrykk av at enkelte er "født ond". Det har endret hans perspektiv på verden og gitt han en egenskap som gjør at han nærmer seg "super" litt mer. Det var ikke akkurat skjult mellom linjene heller, de fleste plukker nok opp den der.

 

Altså en av de mer viktige merknadene i hans ferd mot å bli Supermann. Mitt perspektiv i hvert fall. Mener du fortsatt at episoden var helt uten kontekst til resten av serien? :)

Ja.

Den handlet ikke om Supermann men Ultramann. To helt forskjellige karakterer, i to forskjellige universer. Nok en episode hvor en ny karakter introduseres i en episode, og forsvinner i slutten.

Lærdommen kunne fint kommet fra en mer betydningsfull episode.

Lenke til kommentar

Ehh, jeg snakker om hva vår Clark Kent lærte i denne episoden, ikke Clark Luthor. Som er ganske så essensiell karakterutvikling, gjort på en snedig og underholdende måte - med fin peker til den fantastiske Red Son-tegneserien. To fluer i en smekk (eller snarere tre, om vi tar med Lionels tilbakekomst) og langt fra å mangle kontekst i hva denne serien handler om - Clarks ferd mot å bli Supermann. Her ble vi servert nettopp en viktig brikke i så måte, karakteren hans utviklet seg. Han endret sitt perspektiv på mennesker.

 

Superkraften til Supermann er mest av alt å inspirere, her fikk han vite hvor mye inspirasjon kan si. Hvordan han ville endt opp hvis oppveksten ble inspirert av Lionel.

 

Jeg vil anbefale deg å se episoden igjen, så tror jeg du vil se hvorfor denne episoden var viktig karakterutvikling.

Lenke til kommentar

Du glemmer at Clark Kent havnet i en annen virkelighet, dvs Earth Three eller der i gården. Det er faktisk fire fluer i en smekk. Om du tar med at Clark Kent ble tatt for å være Ultraman og dermed er et steg nærmere å bli Superman har vi fem fluer. Ikke verst.

 

(men på den annen side er det ikke rart Ramius klager. Han hater jo Smallville, men elsker å klage.)

Lenke til kommentar

Ehh, jeg snakker om hva vår Clark Kent lærte i denne episoden, ikke Clark Luthor. Som er ganske så essensiell karakterutvikling, gjort på en snedig og underholdende måte - med fin peker til den fantastiske Red Son-tegneserien. To fluer i en smekk (eller snarere tre, om vi tar med Lionels tilbakekomst) og langt fra å mangle kontekst i hva denne serien handler om - Clarks ferd mot å bli Supermann. Her ble vi servert nettopp en viktig brikke i så måte, karakteren hans utviklet seg. Han endret sitt perspektiv på mennesker.

 

Superkraften til Supermann er mest av alt å inspirere, her fikk han vite hvor mye inspirasjon kan si. Hvordan han ville endt opp hvis oppveksten ble inspirert av Lionel.

 

Jeg vil anbefale deg å se episoden igjen, så tror jeg du vil se hvorfor denne episoden var viktig karakterutvikling.

 

Problemet er at det er ikke så essensielt som du skal ha det til.

Karakteren Clark Kent i Smallville fungerer ikke noe merkbart annerledes etter denne episoden.

Måten du argumenterer på kunne vært brukt om nesten alle filler-episodene gjennom hele serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...