Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff.

Det siste vi trengte var en slik fjolleepisode.

Det hjelper ikke at de tre siste minuttene var meningsfulle, fordi resten var sånt fyllstoff som har vært masseprodusert i denne serien.

Forrige episode var bra, og det er typisk Smallville å følge opp en god og historiedrivende episode, med en dårlige samlebåndsepisode, der det som skjer ikke har noe å si for resten av historien. Hvor mange "Isis" har vi ikke hatt i denne serien, om skurker som kommer fra et annet univers/gjenstand/verdensdel osv osv, som blir beseiret iløpet av 40 minutter, og aldri vil nevnes igjen.

 

Var det noen her som trodde at Isis ikke vil bli beseiret? At hun ville etablere seg som en verdig motstander mot Clark, og i den avsluttende sesongen, kanskje bli hans største motstander? Svaret er nei. Og enda verre er det, at serien har begynt - eller prøver å etablere nettopp det, en av Clarks største motstandere, nemlig Brainiac. Og istedenfor å bygge opp hans historie, lager de sånne ubetydelige skurker som Isis istedenfor. Brainiac skal liksom være en betydelig trussel, men i denne episoden var det ingen som tenkte på han. Neida.

Lenke til kommentar

Huff.

Det siste vi trengte var en slik fjolleepisode.

Det hjelper ikke at de tre siste minuttene var meningsfulle, fordi resten var sånt fyllstoff som har vært masseprodusert i denne serien.

Forrige episode var bra, og det er typisk Smallville å følge opp en god og historiedrivende episode, med en dårlige samlebåndsepisode, der det som skjer ikke har noe å si for resten av historien.

 

Alle seriene som noensinne har vært laget har hatt fyllstoff. Det er mer eller mindre umulig å lage en serie som driver historien fremover i hver eneste episode.

 

Ikke noe stort det, det har han jo gjort en gang før.

 

Han har gjort det mange ganger før, inkludert to gange i bare i denne episoden. I tillegg har Lois sett ham bruker superkrefter mange ganger før, men hver gang har hun fått hukommelsestap av diverse grunner. Men denne gangen var hun forberedt på å fortelle ham at hun allerede vet det, og han ventet til de var alene og ikke ble avbrutt. Samme hva som skjer videre vil hun nok vite det hele tiden. Neste episode kan bli interessant av samme grunn. Supergirl sa han bare trenger noe å fokusere på for å kunne fly, og han og Lois fløy i slutten av forrige episode. Denne episoden dreide seg om å få Clark til å fortelle Lois sannheten, så kankje de fokuserer på å få ham i luften neste gang? Husk også at vi hadde en seriefinale for en stund siden som sluttet med at Clark gav opp den sivilie identiteten og ble The Blur. Jeg håper de tar det et steg videre nå og lar Blur bli Superman. :) De vurderer jo neste sesong, så kanskje Smallville slutter etter denne sesongen og en Superman-serie begynner neste sesong med mange av de samme folkene?

Lenke til kommentar
Alle seriene som noensinne har vært laget har hatt fyllstoff. Det er mer eller mindre umulig å lage en serie som driver historien fremover i hver eneste episode.

Battlestar Galactica hadde vel så å si ikke noe fyllstoff. kanskje bare en liten håndfull episoder. Det er derfor den er den beste serien i tv-historien, og lokket til seg Oscar nominerte skuespillere. Stargate SG1 var også en serie som klarte å holde det aller meste relevant til historien, selv om seriens natur var å utforske nye ting. Samme gjelder X-files, der konseptet gikk ut på å dokumentere individuelle hendelser.

 

Men Smallville er ikke bygget opp med samme konsept. Den skal følge Clarks reise mot å bli Supermann. Den har et klart mål, og hadde Smallville kuttet ut sine fyllstoffepisoder, hadde serien vært ferdig i sesong seks.

Lenke til kommentar

Strengt talt, Smallville hadde et konsept som fikk navnet "freak of the week". Noe de har gått mer vekk fra (heldigvis).

 

Denne episoden var forøvrig ikke en filler. En filler er en episode som ikke bringer historien fremover og ikke viser noen kausalitet.

 

Noe denne så absolutt gjorde, vi fikk her se et av de viktigste øyeblikkene i Clarks historie, den kom allerede i episoden etter en av de beste i sesongen.

 

Isis-fortellingen i episoden var heller svak, var vel en liten Captain Marvel-referanse å spore med kniven.

 

Clark har alt møtt Darkseid i en episode, møtt Supermann i en og nå fortalt Lois sannheten i denne. Er nesten som jeg begynner å lure på hva de har tenkt å vise oss i de siste ca. 17 episodene...

 

Det har aldri vært så mye fremgang i historien som denne sesongen.

Lenke til kommentar

Stargate SG-1 hadde ikke fyllstoff? Haha, du blir bare morsommere og morsommere. Ta en Supernatural-vits når du først er i gang? :p

Fra nå av vil jeg forvente ganske lite fra deg.

 

Når du sier en serie som varte i ti sesonger ikke hadde en eneste episode med rent fyllstoff er det ikke lett å ta deg seriøst. I tillegg klager du over stort sett hver eneste serie. Det hjelper heller ikke. Om du vil ha en seriøs diskusjon skal jeg være seriøs, men fanboys gidder jeg ikke kaste bort tid på.

Lenke til kommentar

Stargate SG-1 hadde ikke fyllstoff? Haha, du blir bare morsommere og morsommere. Ta en Supernatural-vits når du først er i gang? :p

Fra nå av vil jeg forvente ganske lite fra deg.

 

Når du sier en serie som varte i ti sesonger ikke hadde en eneste episode med rent fyllstoff er det ikke lett å ta deg seriøst. I tillegg klager du over stort sett hver eneste serie. Det hjelper heller ikke. Om du vil ha en seriøs diskusjon skal jeg være seriøs, men fanboys gidder jeg ikke kaste bort tid på.

Jeg aner ikke hvem du snakker om nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...