Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående Doomsday, Chloe og stedet de dro:

 

 

Doomsday er nok ikke forelsket. For det første er det viktig å tenke på hvem Doomsday egentlig er (det har vært mer enn nok hint så langt), og det er nok denne personligheten som er forelsket. Doomsday tar mer og mer over, så jeg håper de unngår det vanlige tullet med at den snille personligheten tar over og redder henne. For det andre er det viktig å tenke på hvem Chloe egentlig er. I slutten av forrige episode for Brainiac endelig ut av henne (men ble noe igjen?), men han infiserte hele borgen. Det er derfor den ble sort. Doomsday er nok på lag med Brainiac, så han kidnappen Chloe for å få henne tilbake dit.

 

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

det spørs selvfølgelig hvordan Smallville har valgt å gjøre det, men den Doomsday jeg kjenner..

 

 

spiller ikke på lag med noen. han er bare ute etter en ting, nemlig å drepe alt han ser. vold er det eneste han kjenner til, han har blitt drept på de mest forferdelige måter om og om igjen. vi snakker ikke om et sansende vesen, men en uovervinnelig drapsmaskin. dette er selvfølgelig tegneserie Doomsday, ikke nødvendigvis Smallville Doomsday. men ja, på slutten der var de jo faktisk i Braniac borgen. Braniac er jo en lur skrue, så kanskje har han funnet en måte å temme dette beistet.

 

skal jeg komme med en gjetning, vil jeg tro at Doomsday blir frigjort og da kommer selv Braniac til å løpe for livet.

 

 

 

jeg har det siste året utviklet en Doomsday dude-crush. for en elskverdig "fyr". les den utfyllende Wiki artikkelen.

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Doomsday alltid slem? Tja... (spoiler fra tegneseriene)

 

 

En morsom fyr kalt Gog mistet foreldrene da Superman var opptatt andre steder, så han dedikerte livet sitt til å lære å kontrollere tiden. Kort sagt gjorde det ham til en av de farligste fiendene Superman har da han ganske enkelt kan prøve å drepe Superman, lære hvorfor han taper, dra tilbake i tid og rette opp feilen. Til slutt vil han ha prøvd alle tenkelige måter for å drepe Superman og fant til slutt en måte å lykkes på.

 

Problemet er at Doomsday ikke akkurat er så interessert i at noen andre drepte Superman og slo seg sammen med de gjenværende heltene for å stoppe Gog. Med andre ord var Doomsday faktisk en helt en liten stund. ;)

 

Lenke til kommentar

ja, vi som kjenner til Doomsday fra før kan legge diskusjon om han i spoiler.

 

 

han ble selvbevisst til slutt, stemmer jo det. jeg leste noe om at Supes også "beseiret" Doomsday en gang rett og slett ved å snakke fornuft til han. hehe, man går jo lett opp for muligheter når det gjelder Doomie. han har ikke vært menneske før? det er vel Smallville's vinkling? anywho, jeg har litt lyst til å bli skikkelig geek, kanskje sjekke om det ligger noen scans ute på nett. iallefall de tre nummerne som filmen Superman: Doomsday er basert på. vet du om noen muligheter?

 

Lenke til kommentar

Spoiler angående Doomsdays barndom i tegneseriene:

 

 

Nei, Doomsday har aldri vært menneske. Han ble kunstig skapt på en øde planet kun befolket av noen monstre og kastet ut til den når han var nyfødt. Det gikk selvsagt ikke så bra, og han overlevde bare noen få sekunder. De som skapte ham fant restene av ham og brukte dem til å klone en ny versjon. Denne versjonen var immun mot det som drept ham, så de kastet denne også til monstrene. Det gikk til helvete, så de tok restene, klonet en ny og bedre versjon og så videre. Det tok mange år før han overlevde i noen timer, men til slutt var han immun mot alt mulig og drepte monstrene uten noe problem. Han har ikke blod, svært få (om noen) vitale organer vil hele tiden mutere og bli immun mot det som drepte ham og så videre. Det gjorde at han var i stand til å drepe Supermann (etter å ha banket opp stort sett hele JLA inkludert Maxima med en arm på ryggen), men selv om Supermann drepte ham også våknet han opp igjen og var immun mot dét også. Supermann klarte til slutt å stoppe ham igjen (med god hjelp) - denne gangen...

 

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat Doomsday eller Supermann-nerd, men så vidt jeg vet...

 

 

Doomsday kan ikke drepes på vanlig vis, og selv om han hadde blitt sendt til Phantom Zone ville han bare ha endt opp med å drepe alle der og funnet en vei ut til slutt. Det siste jeg leste var at Supermann fikk hjelp av noen tidsfolk (Waverider og de der) og sendte Doomsday til tidens slutt (The End of Time). Når tiden tar slutt kan ingenting overleve - selv ikke Doomsday.

 

Men man skal jo ikke se bort fra at noen finner en måte å hente ham tilbake på likevel, eller ta en liten tidsreise og stoppe ham før han kommer så langt. Det er ingen som dør for godt i tegneserier. Vil man ha dem tilbake finner man alltids en vei. ;)

 

Lenke til kommentar
står en god del om doomsday på wiki, synes fortsatt ikke han hører hjemme i smallville, det er altfor tidlig!, selv tjl er bare i sin veldig spede begynnelse..hadde vært kulere med en ung bruce wayne allefall som en gjesterolle i bare en episode :D

 

Ikke enig. Smallville trengte en skurk, ikke enda en helt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...