Gå til innhold

Hvorfor er ikke Wii kraftigere?


joac

Anbefalte innlegg

de slipper da å bruke mye tid, penger og ressurser på å lage high def texturer og artwork...

6100801[/snapback]

 

De kan da slippe det på ps3/360 også? De *må* jo ikke lage noe med knallgrafikk der heller?

6100812[/snapback]

 

ja, men hos PS3 og 360 er jo en del av "gimmicken" rundt maskinene at de har neste generasjons hardware, og at spillene er "next-gen", noe de også har nevnt mange ganger når de hyper maskinene sine. folk forventer bedre grafikk av 360 og PS3 siden de satser mere på det, mens Wii er mere skapt for en ny måte å spille på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hos hardcore gamere ja, men svar på spørsmålet du...

6100920[/snapback]

 

Hehe, hvis du mener meg personlig så er svaret ja. Det har jeg allerede gjort. Men hvis jeg kunne fått samme spillet med bedre grafikk til samme pris så ville jeg heller kjøpt det. Det tror jeg gjelder de fleste mennesker (jeg er på ingen måte en hard core gamer).

 

Poenget mitt er egentlig bare dette: Wii vil ha en fordel i at den blir billig og at den har en genial kontroller. Den vil ikke ha en *fordel* med at den får dårligere grafikk, heller ikke for utviklerne.

 

Jeg mener ikke å rakke ned på Wii som jeg tror blir en knallkonsoll. Jeg ville bare argumentet med 'dårligere grafikk = fordel' til livs :)

Lenke til kommentar
ja, men hos PS3 og 360 er jo en del av "gimmicken" rundt maskinene at de har neste generasjons hardware, og at spillene er "next-gen", noe de også har nevnt mange ganger når de hyper maskinene sine. folk forventer bedre grafikk av 360 og PS3 siden de satser mere på det, mens Wii er mere skapt for en ny måte å spille på.

6100975[/snapback]

 

Dette er jeg enig i, og dette forstår jeg. Så da er fordelen for Wii at den gir andre muligheter for hvordan man spiller på. Fordelen er ikke at den er begrenset i sin grafikk i forhold til de to andre. Var bare akkurat det siste argumentet jeg ville til livs.

Lenke til kommentar
Hos hardcore gamere ja, men svar på spørsmålet du...

6100920[/snapback]

 

Hehe, hvis du mener meg personlig så er svaret ja. Det har jeg allerede gjort. Men hvis jeg kunne fått samme spillet med bedre grafikk til samme pris så ville jeg heller kjøpt det. Det tror jeg gjelder de fleste mennesker (jeg er på ingen måte en hard core gamer).

 

Poenget mitt er egentlig bare dette: Wii vil ha en fordel i at den blir billig og at den har en genial kontroller. Den vil ikke ha en *fordel* med at den får dårligere grafikk, heller ikke for utviklerne.

 

Jeg mener ikke å rakke ned på Wii som jeg tror blir en knallkonsoll. Jeg ville bare argumentet med 'dårligere grafikk = fordel' til livs :)

6100976[/snapback]

 

på visse punkter er det jo helt klart en fordel ved at de bruker mindre tid og penger på å utvikle spillet. ( vel, om det går raskere kan jo diskuteres siden de kanskje har mindre folk som lager det, som kompenserer for at de har mindre arbeid å gjøre i visse deler av spillet)

Lenke til kommentar
Ehhmm... Det er mer enn bare grafikk. Det er fysikk, interaktivitet, og størrelse. Det at man kan få digre verdener med realistisk fysikk og full interaktivitet og høy AI med figurer man kan styre bedre på grunn av nye fysikkbaserte animasjonssystemer, er faktisk rimelig viktig og innovativt. Åpner opp for veldig mye nytt gameplay.

 

Det du nevner her vil jeg kalle utvikling og ikke innovasjon.

6100941[/snapback]

Innovasjonen kommer i gameplayet som utviklere kan gjøre på grunn av utviklingen.

Lenke til kommentar
på visse punkter er det jo helt klart en fordel ved at de bruker mindre tid og penger på å utvikle spillet. ( vel, om det går raskere kan jo diskuteres siden de kanskje har mindre folk som lager det, som kompenserer for at de har mindre arbeid å gjøre i visse deler av spillet)

6101003[/snapback]

 

Tydelig at jeg ikke klarer å ordlegge meg godt nok her :)

 

Er det en fordel for små utviklere å lage billige spill? Ja.

Er dette noe unikt de bare har muligheten til med Wii? Nei.

Lenke til kommentar
La meg spørre deg på denne måten:

Ville du kjøpt et spill på 360/PS3 som leverte grafikk på nivå med PS2/Xbox/GC?

6100854[/snapback]

 

Så du mener at spill med bra grafikk selger mer?

6100888[/snapback]

Hos hardcore gamere ja, men svar på spørsmålet du...

6100920[/snapback]

 

Jeg har da kjøpt mange eldre spill til data jeg. Selv om jeg har "mye kraft" til overs, så har jeg fortsatt lyst til å spille disse spillene.

Lenke til kommentar
Hos hardcore gamere ja, men svar på spørsmålet du...

6100920[/snapback]

 

Hehe, hvis du mener meg personlig så er svaret ja. Det har jeg allerede gjort. Men hvis jeg kunne fått samme spillet med bedre grafikk til samme pris så ville jeg heller kjøpt det. Det tror jeg gjelder de fleste mennesker (jeg er på ingen måte en hard core gamer).

 

Poenget mitt er egentlig bare dette: Wii vil ha en fordel i at den blir billig og at den har en genial kontroller. Den vil ikke ha en *fordel* med at den får dårligere grafikk, heller ikke for utviklerne.

 

Jeg mener ikke å rakke ned på Wii som jeg tror blir en knallkonsoll. Jeg ville bare argumentet med 'dårligere grafikk = fordel' til livs :)

6100976[/snapback]

Sant nok, men de som ikke spiller mye vil ikke se store forskjellen uansett. Fordelen til Wii er måten det spilles på og en mer vennlig konsoll for de som vanligvis ikke spiller.

 

Gamere som kjenner Wii vil spille den pga. det er en helt ny og spennende måte å spille på. De som ikke spiller mye, eller ikke i det hele tatt, vil mest sannsynlig se på den som mindre "skremmende" pga. kontrollen og hvordan man spiller.

 

Grafikken vil ikke ha en stor innvirkning på dette, men såklart er det for tidlig å si. Men køen framfor Nintendo på E3 sier vel litt, den var vel på 6 timer, så Nintendo er absolutt inne på noe her.

Lenke til kommentar
på visse punkter er det jo helt klart en fordel ved at de bruker mindre tid og penger på å utvikle spillet. ( vel, om det går raskere kan jo diskuteres siden de kanskje har mindre folk som lager det, som kompenserer for at de har mindre arbeid å gjøre i visse deler av spillet)

6101003[/snapback]

 

Tydelig at jeg ikke klarer å ordlegge meg godt nok her :)

 

Er det en fordel for små utviklere å lage billige spill? Ja.

Er dette noe unikt de bare har muligheten til med Wii? Nei.

6101023[/snapback]

 

 

delvis.. utviklere på 360/PS3 MÅ ha pen grafikk for å kunne konkurrere med andre tittler på sin konsoll

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Er dette noe unikt de bare har muligheten til med Wii? Nei.

 

 

Hvor lett tror du det er for en liten utvikler å få en utgiver til å investere masse tid å penger i dem om de ikke har kapasitet til å lage spill med den grafikken de forventer til en konsoll som PS3 og X360. Er ikke bare lage et spill og sette igang DVD-brenneren.

Lenke til kommentar
Jeg har da kjøpt mange eldre spill til data jeg. Selv om jeg har "mye kraft" til overs,  så har jeg fortsatt lyst til å spille disse spillene.

6101025[/snapback]

Snakket jeg om PC her? Få ville ha kjøpt et spill på 360/PS3 om grafikken var like "dårlig" som på forrige generasjon pga. de fleste vil ha mye bedre grafikk, ikke noe de ville kunnne fått om de skaffer seg forrige generasjons konsoller.

 

Derfor kan ikke utviklere for 360/PS3 lage teknologisk svake spill på platformene, de må konkurrere med hverandre til å produsere den mest realistiske grafikken hele tiden. Såklart finnes det noen unntak.

Lenke til kommentar
Tydelig at jeg ikke klarer å ordlegge meg godt nok her  :)

 

Er det en fordel for små utviklere å lage billige spill? Ja.

Er dette noe unikt de bare har muligheten til med Wii? Nei.

6101023[/snapback]

Les posten min tidligere. GC´en var unik med sin evne til å få spill opp på akseptabelt nivå raskt, så man kan regne med at Wii blir unik på samme område.

Lenke til kommentar
Hvor lett tror du det er for en liten utvikler å få en utgiver til å investere masse tid å penger i dem om de ikke har kapasitet til å lage spill med den grafikken de forventer til en konsoll som PS3 og X360. Er ikke bare lage et spill og sette igang DVD-brenneren.

6101074[/snapback]

 

Hvorfor slippes det ikke masse nye ps1-titler nå da? Den må jo være veldig billig å lage spill til.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar
Hvor lett tror du det er for en liten utvikler å få en utgiver til å investere masse tid å penger i dem om de ikke har kapasitet til å lage spill med den grafikken de forventer til en konsoll som PS3 og X360. Er ikke bare lage et spill og sette igang DVD-brenneren.

6101074[/snapback]

 

Hvorfor slippes det ikke masse nye ps1-titler nå da? Den må jo være veldig billig å lage spill till.

6101679[/snapback]

Sony sluttet å produsere fler PSone i mars i år. Fram til det har det hele tiden kommet nye spill til den. Ikke mange, men....

 

EDIT: Dessuten var ikke PSone kjent for å være enkel å programmere til.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Hvor lett tror du det er for en liten utvikler å få en utgiver til å investere masse tid å penger i dem om de ikke har kapasitet til å lage spill med den grafikken de forventer til en konsoll som PS3 og X360. Er ikke bare lage et spill og sette igang DVD-brenneren.

6101074[/snapback]

 

Hvorfor slippes det ikke masse nye ps1-titler nå da? Den må jo være veldig billig å lage spill til.

6101679[/snapback]

 

Fordi de fleste ps1-er ligger på loftene til folk?

Lenke til kommentar
Sony sluttet å produsere fler PSone i mars i år. Fram til det har det hele tiden kommet nye spill til den. Ikke mange, men....

 

EDIT: Dessuten var ikke PSone kjent for å være enkel å programmere til.

6101735[/snapback]

 

Når ps2 kom falt salget av både ps1 hardware og spill dramatisk (kilde: http://www.the-magicbox.com/Chart-BestSell2003b.shtml) Selv om det uten tvil var billigere å utvikle spill til ps1.

 

Hvis man kan si at Wii har en *fordel* med at den har dårligere grafikk, slik at små utviklere får det lettere, så ville jeg tro at man kunne sagt det samme om ps1.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar
Når ps2 kom falt salget av både ps1 hardware og spill dramatisk (kilde: http://www.gamesindustry.biz/charts.php). Selv om det uten tvil var billigere å utvikle spill til ps1.

 

Hvis man kan si at Wii har en *fordel* med at den har dårligere grafikk, slik at små utviklere får det lettere, så ville jeg tro at man kunne sagt det samme om ps1.

6101910[/snapback]

Det er snakk om neste generasjon her, ikke å fortsette med samme generasjon. Selv om Wii ikke leverer fult ut neste generasjons grafikk, er det en helt ny platform som krever ny programvare. Så slutt å kom med at man likså godt kunne bare fortsette å lage spill til eldre platformer.

Lenke til kommentar
Fordi de fleste ps1-er ligger på loftene til folk?

6101792[/snapback]

 

Og hvorfor ligger den på loftene til folk?

6101919[/snapback]

 

Fordi spillene ble tatt ut av butikkhyllene, og det kom en oppfølger fra samme leverandør, samt at den hadde vært på markedet i over 7 år og grafikken var langt mer utdatert enn Wii-grafikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...