Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"


Anbefalte innlegg

Sony liker å få oss til å tru det ved å mase om Cell og RSX samt Blu-ray. Men spillene er vel det beste argumentet for at en konsoll vil gjøre det bra. Se på PS2, teknisk svak maskin,med UTTALIGE spill og grom-titler. Teknisk overlegenhet er ikkje nok for at PS3 skal gjøre det bra.Men med eit navn så utbredt som PLaystation,og ikkje minst rykte så tviler eg på at PS3 vil gjøre det dårlig. Det er nesten ingen forskjeller mellom 360 of ps3 på hardware fronten(med unntak av blu-ray). Prisen vil vel også ha ein del og si, og her ligger jo 360 milevis forran PS3 ;)

 

På den grafiske fronten vil muligens PS3 dra i fra 360 i lengden,men pr. i dag det vi har sett på PS3,som er uferdige spill,ser disse like bra,om muligens litt slappere enn det vi har på 360. Men som sagt,disse spilla er da langt fra ferdig. Eg skal nok utvilsomt ha meg ein PS3 eg også,men de blir når prisen er tiltalende nok. I Mellomtida får eg greie meg med Wii og 360.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med litt logisk tenking så skjønner man jo at teknisk overlegenhet vil være en (av flere) grunner til at PS3 vil selge enormt bra.

6152955[/snapback]

 

Hva legger du i ordet "teknisk overlegenhet" og hvorfor vil det gjøre at den selger så bra?

6152965[/snapback]

 

1 år nyere teknologi betyr jo som oftest bedre ogsåp. Ikke så mange skjermkort som kommer ut til PC som er dårligere enn fjorårs modellene...

 

Teknisk overlegenhet vil ikke være hovedgrunnen til at PS3 vil selge helt fantastisk, men det vil jo ikke være en ulempe heller akkurat. Mange vil også kjøpe den fordi den er den kraftigste, akkurat som en del kjøpte Xbox fordi den var kraftigst, f.eks.

Lenke til kommentar
1 år nyere teknologi betyr jo som oftest bedre ogsåp. Ikke så mange skjermkort som kommer ut til PC som er dårligere enn fjorårs modellene...

 

Teknisk overlegenhet vil ikke være hovedgrunnen til at PS3 vil selge helt fantastisk, men det vil jo ikke være en ulempe heller akkurat. Mange vil også kjøpe den fordi den er den kraftigste, akkurat som en del kjøpte Xbox fordi den var kraftigst, f.eks.

6152987[/snapback]

Hardwaren som kommer med i PS3 er ikke 1 år nyere. Grunnen til at PS3 vil selge er et godt innarbeidet navn. Men jeg tror faktisk en del kommer til å vente med kjøp til prisen er gått litt ned, evt kjøper seg en XBOX 360 / Wii istedet.
Lenke til kommentar

1 år nyere teknologi betyr jo som oftest bedre ogsåp. Ikke så mange skjermkort som kommer ut til PC som er dårligere enn fjorårs modellene...

 

Joda hvis teknologien i PS3 hadde vært et år nyere. Noe den ikke er, PS3 skulle egentlig bli lansert i vår men har blitt dyttet tilbake pga problemer med standarden til BluRay og slikt. Teknologisk er den på samme nivå som Xbox 360.

 

Forsinkelser != nyere teknologi :)

 

Øystein

Lenke til kommentar
Samme teknologi ? PS3 og Xbox360 har så ulikt arkitektur som det går an å få.

6153142[/snapback]

 

Men så blir det opp til utviklerene å se om denne arkitekturen vil bety vesentlig forskjeller de to imellom. Som sagt, trur eg at PS3 vil dra fra 360 i legnden ;) Men kem veit!

Lenke til kommentar
1 år nyere teknologi betyr jo som oftest bedre ogsåp. Ikke så mange skjermkort som kommer ut til PC som er dårligere enn fjorårs modellene...

6152987[/snapback]

 

Jaha, teknologien har vært klar lenge. At 360 kom 1 år før er kun taktikk fra MS. Hvis du leser om det som er inni begge maskinene vil du se at det ikke er stor forskjell.

Lenke til kommentar
Ser ut som vi kanskje ikke får billigversjonen av PS3 i Europa.

 

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=304450

 

Sony UK sjefen har sagt at han ikke ser noen grunn til å selge en ribba versjon uten WiFi eller HDMI i Storbritannia (kanskje klok av skade av Xbox 360 Core?).

 

Øystein

6153171[/snapback]

Som jeg har nevnt utallige ganger før er det mulig å gjøre en core til en premium. Det er derimot ikke tilfelle med PS3. At de i hele tatt presterer å lage to så forskjellige maskiner er litt rart..
Lenke til kommentar
Samme teknologi ? PS3 og Xbox360 har så ulikt arkitektur som det går an å få.

6153142[/snapback]

Det har du helt rett i. Men det folk har fått for seg er at teknologien som sitt i PS3 er så mye nyere enn det som står i XBOX 360. Maskinene yter ganske likt, men de har veldig forskjellig arkitektur, og da spesielt når det kommer til CPU.
Lenke til kommentar

Kan ikke fatte at folk er villige til å betale 7000.Kr for en konsoll!

Håper og tror at prisen vil bli noe billigere til lansering..

At Ps3 helt sikkert blir en kjempekonsoll er jeg sikker på, men verdt 7000? Neppe.. Blir rett og slett for dyrt når du kan få en tilsvarende konsoll (Xbox 360) til under halvparten.

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar
Blir rett og slett for dyrt når du kan få en tilsvarende konsoll (Xbox 360) til under halvparten.

6154184[/snapback]

 

Sikkert mange foreldre verden rundt om som tenker i de baner når de skal kjøpe julegaver til barna sine ;) Og eg forstår dem fullt ut for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...