Gå til innhold

[løst]Mulig å få avansert søk som default?


Hvilken søkemetode skal være standard  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken søkemetode skal være standard

    • Enkel versjon (Dagens)
      11
    • Avansert versjon
      136


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er vel bare at 37 stykker ikke er et så veldig representativt antall for forumets, hva, 90000 brukere?

6093068[/snapback]

det er strengt tatt ikke mulig å få et representativt utvalg ved en slik avstemning. (forøvrig så er det vel ikke 90000 aktive brukere på forumet)

http://www.forskning.no/Artikler/2004/april/1082725593.7

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Hvor mange stemmer skal det være i pollen før det er godt nok grunnlag skal dere ha og med hvor mye overvekt må "Ja takk" vinne med?

6088756[/snapback]

Ja, jeg quoter meg selv og spør om det samme her. :)

 

Jeg savnet avansert versjon med en gang den forsvant.

6090477[/snapback]

Den har da ikke forsvunnet? Om man trykker på "More Options" under søkefunksjonen, så får man det opp som tidligere. Jeg er for øvrig helt enig - avansert søk bør være default.

6091213[/snapback]

Han mente at han savnet det med en gang det forsvant som "standard" -instilling ;) .
Lenke til kommentar

selvfølgelig avansert.. er jo noe man har tatt opp flere ganger med de rette personene, men har bar blitt visket bort virker det som.

 

Har også vært foreslått å få dette inn i kontrollpanel, slik at enkelt står på som standard, men ønsker man avansert, så kan man sette det på som standard i kontrollpanel..

 

Men hva hjelper det når søkefunksjonen i seg selv ikke er helt god.

 

Men å få avansert som standard er bedre enn ingenting

Lenke til kommentar
Problemet er vel bare at 37 stykker ikke er et så veldig representativt antall for forumets, hva, 90000 brukere?

6093068[/snapback]

Ja, men av disse er omtrent bare 16000 aktive på månedlig basis.

 

 

100 stemmer må vel holde?? Jeg _tror_ avansert vinner.. :hmm:

6121519[/snapback]

Ja, men er kun 98 stemmer :tease:

Men, ja: det er vanskelig å finne det du leter etter i standard.

1 tasteklikk koster ikke mye tid, men blir mye tid for xxxxxx antall brukere * antall søk.

6121530[/snapback]

Det han mente var at når det er kommet 100 stemmer i denne pollen da må det vel ha stemt mange nok til å ta en beslutning, noe som jeg er enig i.
Lenke til kommentar

Nå er det kommet 100 stemmer og resultatet er:

 

Enkel versjon: 10%

Avansert versjon: 90%

Stemmer: 100

 

Jeg syns dette er et utrolig greit resultat og det burde ganske klart vise hva flertallet av brukerne vil. Selv om den blir stående fra 2-14 dager til tror jeg ikke at resultatet vil endre seg drastisk. I så fall må pollen tydelig bli annonsert i flere kategorier på en eller annen måte så vi får flere stemmer.

 

TSP :)

Lenke til kommentar
Nå er det kommet 100 stemmer og resultatet er:

 

Enkel versjon: 10%

Avansert versjon: 90%

Stemmer: 100

 

Jeg syns dette er et utrolig greit resultat og det burde ganske klart vise hva flertallet av brukerne vil. Selv om den blir stående fra 2-14 dager til tror jeg ikke at resultatet vil endre seg drastisk. I så fall må pollen tydelig bli annonsert i flere kategorier på en eller annen måte så vi får flere stemmer.

 

TSP :)

6124113[/snapback]

 

Så spørs det bare hvor lang tid det tar før "teknikerne" å finne tråden igjen og trykke på noen taster :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...