Gå til innhold

Sneakpeak på hvordan det er å spille Wii!


FFX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony kan rett og slett bare pakke og reise fra E3 så å si, Microsoft kan begynne å le av Sony og Nintendo kan sette seg på kongetronen. Jeg har aldri vært interessert i Nintendo før nå, først når jeg fikk høre om Wii (revolution) første gang fikk jeg øynene opp for Nintendo, dette er slik jeg alltid har hatt lyst til å spille og endelig begynner den måten å spille på og nærme seg.

 

Jeg skal helt klare spare penger til både spill og revolution, jeg har lagd min beslutning, denne konsollen skal kjøpes med en gang jeg får muligheten.

 

Var fet trailer, gleder meg virkerlig nå, gameplay er viktigst for meg, men om grafikken blir like god som vist der, er det et stort pluss!

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Jeg forstår mindre og mindre. Den grafikken er ikke bra. Den er middelmådig sammenlignet med xbox 360 og PS3. Derimot så ser det ut som om fysikken i spillet er bra, og at mye av det som er rundt deg faktisk kan ødelegges, og det er fordel.

 

Jupps jeg trodde jeg var på feil forumdel. Dette skulle vært i den kategorien som omhandlet Red Steel.

 

Jeg har selv tenkt litt på om jeg skal ha alle konsollene denne generasjonen også, men har i mitt stille sinn håpet at jeg klarer å roe meg med to av dem. Xbox 360 har jeg allerede, siden den var først så var det bare en ting jeg måtte ha, og grunnet et genialt konsept med gamerscore så kan jeg ikke leve uten den nå.

Wii viste igår hva Nintendo har pønsket på de siste årene, og det så sinnsykt rått ut. Konsoll nummer to denne generasjonen blir garantert Wii. Sony fikk meg til å miste interressen med at de viste på pressekonferansen sin hvor patetiske de er. Mellom linjene så sa Sony: Ok vi har laget et par smarte ting som Eyetoy og Singstar og det tar vi med oss til PS3, men nå er vi tomme for ideer, så vi har lansert vår egen xbox live som inneholder så å si det samme som live, bare vår er selvfølgelig mye mye bedre, og helt gratis. Vi har også hørt om Wii (ok det høres litt dodgy ut) så sånn at du skal slippe å kjøpe en Wii har vi kopiert deres kontroller også, ikke like gjenomført, men se du kan veive med armer og bein. Og hmmm grafikken på vår kjære PS3 er ikke så superoverlegen Xbox 360 alikevel. Og vi har visst ikke dobbel hdmi lenger.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar
Jeg forstår mindre og mindre. Den grafikken er ikke bra. Den er middelmådig sammenlignet med xbox 360 og PS3. Derimot så ser det ut som om fysikken i spillet er bra, og at mye av det som er rundt deg faktisk kan ødelegges, og det er fordel.

6074265[/snapback]

 

Fordi det er en falsk trailer....

 

Som jeg avslørte i denne tråden

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=575285&st=20

Lenke til kommentar
Jeg har sett den tråden du tenker på, og har svart i den, og var forsåvidt enig med deg. Men jeg snakker om når de spilte spillet på konferansen. Der var ikke grafikken så bra, men fysikken osv. så ut til å være bra (Red Steel).

6074354[/snapback]

 

Ofte veldig skriptede spill demoer de viser frem. Som Half Life 2 på PC var første gang det ble vist fram på E3 f.eks.

 

Men kan ikke si jeg ble særlig imponert av fysikken i gameplay videon jeg så, virket ikke så merkverdig.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Bortsett fra at ledningen kommer ut på undersiden? ;)

 

Synes alle er så bastante i meningene sine her på forumet. Vi vet jo alle at det ikke så allverden å si hva de viser/ikke viser på e3 ettersom størsteparten av markedet aldri har fulgt hypen før de anskaffet hardwaren.

 

Og at Sony bare kan pakke sammen tror jeg du må ta til deg. Jeg tror ikke Wii (bare navnet får meg til å grøsse. :) ) appellerer så mye til de litt eldre. Jeg ser hvertfall ikke gleden med å kaste armene om meg bare for å sikte i et spill (så veldig nøyaktig vet jeg ikke om den vil være heller).

 

Og spillene Wii har er også skreddersydd den yngre generasjon. Så f.eks ikke en dråpe blod i Red Steel (hvor kommer navnet fra? :hmm: )

 

Edit: Synes å huske at hvis man holdt den fjernkontrolldelen av Wiikontrolleren sidelengs så ble det som en vanlig kontroller.

 

-TwiiK

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag?

 

Det tennis og golfspillet har jo simulatorkvalitet på grafikken, som i veldig veldig veldig utdatert.

 

Så hvis man spiller et spill med en sær kontroll bare for følelsen av å veive med armene så kan man vel oppsøke en simulator eller bare dra og spille tennis? :hmm:

 

Men det er vel opp til hver enkelt.

 

Jeg tror hvertfall det vil og har fått litt Eye Toy hype over seg.

 

-TwiiK

Lenke til kommentar
Jeg ser hvertfall ikke gleden med å kaste armene om meg bare for å sikte i et spill (så veldig nøyaktig vet jeg ikke om den vil være heller).

 

De "omtalene" jeg har sett fra folk som har testet kontrolleren sier stort sett at den er veldig nøyaktig og krever små utslag.

Lenke til kommentar

Tror folk faktisk ikke innser hvorfor så mange kommer til å digge Wii. Joda kontrollen høres "gøy" ut. Men viktigst av alt: Vi mennesker er faktisk skapt for å røre på oss! Man fjerner i tillegg et lags abstraksjon når man i så stor grad får en direkte sammenheng mellom fysisk bevegelse og hva som skjer på skjermen.

 

Og som 34-åring må jeg si at Wii er den konsollen som virker mest interessant, kanskje fordi jeg er litt lei av "standard" spill. At et spill har mye blod ser jeg forøvrig på som et forsøk på å fri til typisk tenåringsspillere som har behov for å fjerne seg fra ting de opplever som barnslig.

Lenke til kommentar
Tror folk faktisk ikke innser hvorfor så mange kommer til å digge Wii. Joda kontrollen høres "gøy" ut. Men viktigst av alt: Vi mennesker er faktisk skapt for å røre på oss! Man fjerner i tillegg et lags abstraksjon når man i så stor grad får en direkte sammenheng mellom fysisk bevegelse og hva som skjer på skjermen.

 

Enig! Kontrolleren på de vanlige konsollene har vært en betydelig terskel for utenforstående, spesielt eldre folk som ikke har vært borti spill før; å gå rett på en kontroller med 2-3 d-pads\sticks og ørten knapper er ikke bare bare for en som ikke har prøvd noe lignende før.

 

Som tidligere nevnt tror jeg Wii kan trekke inn en mye større andel eldre folk med spill basert på golf, tennis osv, der kontrolleren utnyttes bra.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...