Gå til innhold

Red Steel trailer! Sjekk den ut!


Anbefalte innlegg

Hvis man får skader av å bruke Wiimoten, så får man det også av å spille på seg betennelse i tomlene av konstant trykking på gamepads eller mobiltelefon.

6084437[/snapback]

Jeg holder alltid gamepaden på en slik måte at underarmene eller albuene mine hviler i fanget mitt.

Det hjelper fint lite mot skader i tomlene...

 

Samtlige promo-bilder jeg har sett av Wiimoten i aksjon, har innebært å holde den ganske så rett ut fra kroppen, og jeg kan ikke se noen andre måter å bruke den på heller egentlig.

De holder den ut fra kroppen for at du skal kunne se hva de gjør. Men de har flere ganger sagt at dette ikke er nødvendig.

 

Dette er ikke en ergonomisk måte å spille på - det blir som å bruke en mus uten skikkelig støtte å kunne hvile armen på.

Du får ikke musearm av Wiimoten. Problemet med mus er at armen ligger og håndleddet beveger seg, noe som fører til slitasjeskader. Det er ikke tilfelle med Wii.

 

Sitter man slik noen timer hver dag, ser jeg ikke bort ifra at skader kan oppstå i sener/muskler i underarmen.

Ikke i noen større grad enn skader i tomlene pga. gamepads.

 

Jeg synes du virker litt desperat etter å finne noe negativt om Wii. Du har jo ikke engang satt deg inn i hvordan det fungerer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke meningen å lete etter negative ting med konsollen, men det må da være lov å vise litt sunn skepsis til aspekter ved den som ikke virker helt gjennomført - jeg har bare pirket borti tregheten ved å snu seg i Red Steel samt det som for meg virker som en uergonomisk (og over lengre tid ubehagelig) måte å spille på.

 

Og når det gjelder "tommelskader", er det en helt annen sak - å trykke med tommelen på knapper er å bruke en muskel som ganske enkelt bare er laget for det - tommelen har ett hengselledd som bare kan bøyes nedover. Å holde armen ut fra kroppen samtidig som man trykker på en knapp blir en kunstig belastelse for musklene som holder armen oppe. Men hvis du har hørt at den kan brukes på andre måter skal jeg ikke si noe i mot det. Regner med at du vet mer om Wii enn meg for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar

Ikke så bra likevel?

 

Etter at den umiddelbare begeistringen har lagt seg, har jeg begynt å bekymre meg litt. Hør hva IGN har å si etter å ha prøvd Red Steel:

 

For starters, the game doesn't hit the level of detail and style found in the target renders shown a while back, or even the official trailer that we have on our own site. Colors aren't as crisp as they could be, the characters have a bit of a cut-out look to them, and the amount of graphical polish just isn't there. While some areas are destructible, such as the fish tanks, televisions and cars, others simply aren't. It's a bit odd to shoot through a paper door and see sun rays sparkle through, and then turn just moments later and have shotgun blasts do nothing to a set of bottles. If Red Steel is going to turn heads graphically, we haven't seen it happen on Nintendo hardware yet.

 

IGN er ikke særlig imponert over verken nøyaktigheten eller sensitiviteten til Wii-kontrolleren:

 

The gun control is amazingly jittery, having extremely high sensitivity when not zoomed in, and the overall feel is still very clunky. [...] Since the sensor bar is placed above or below the television, players point at the bar itself, not at the screen. For this reason, the game doesn't allow pinpoint accuracy with the Wii-mote, as players have to steer a cursor rather than aiming at a point on-screen, which is a far more natural approach.

 

Heller ikke sverdkampene imponerer IGN-folka. Det virker som om utviklerne har en jobb å gjøre.

 

Instead of mimicking every movement of your hand (something that is done in Nintendo Baseball), Red Steel instead waits for a full action to be done with the Wii-mote, and then executes it on screen. [...] After all, everyone swings differently. Instead, there are only a few different swipes that will be recognized. If you swipe the Wii-mote horizontally, it will show a horizontal swipe. Attempt an upper-cut motion, however, and the action is shown as a generic up-to-down slice instead, as if you went from above your head and down.

 

Er det dårlig koding av spillet som er problemet, eller er det Wii-kontrolleren som ikke kan levere den presisjonen vi hadde håpet på? Personlig håper jeg på det første. Håper Red Steel-utviklerne skjerper seg flere hakk. IGN oppsummerer opplevelsen på denne måten: "As it stands right now, we can't recommend the game to anyone due to the shaky controls and lack of polish."

 

Hele artikkelen kan for øvrig leses her.

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke kontrollen i Red Steel ser så bra ut som den kunne vært, men i andre Wii-spill ser det myue bedre ut. Man ser jo feks i videoer av Mario Galaxy at man kan styre en slags "musepeker" rundt på skjermen og det ser veldig nøyaktig ut

 

Det at ikke sverdet beveger seg slik du beveger kontrolleren skuffer, da blir litt av poenget borte.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Ikke kom med sånt tull, penneknekt. Som jeg har blitt fortalt av alle fanboysene her inne, ingenting som har vært vist av dette spillet har vært juks, ingenting har vært target renders. Alt er in-game.

 

Traileren er også ekte selvsagt selv om spillet ser langt dårligere ut i de ordentlige gameplay videoene.

 

Så du, jeg og IGN, tar rett og slett feil.

 

Fanboysene her inne, som prøvde å ta livet av meg med tastaturene sine, har rett. Enkelt og greit.

 

Jeg bøyer meg i støvet for dem.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Akkurat dette med at det kun er forhåndsdefinerte slag tror jeg muligens har noe med hardwaren å gjøre. Altså at det er for lite cpu-kraft. Jeg antar at det vil kreve avanserte animasjoner for å få til dette bra.

 

Det er dette jeg har hatt mistanke om hele tiden. For at Wii skal bli fett må de lage spill som utnytter kontrolleren helt. Skytespill er jo forsåvidt greit. Men ved svinging av sverd så er jo litt av poenget at du kan kontrollere sverdet i "real-time" om jeg kan kalle det for realtime da.

Lenke til kommentar
Akkurat dette med at det kun er forhåndsdefinerte slag tror  jeg muligens har noe med hardwaren å gjøre. Altså at det er for lite cpu-kraft. Jeg antar at det vil kreve avanserte animasjoner for å få til dette bra. Det er dette jeg har hatt mistanke om hele tiden. For at Wii skal bli fett må de lage spill som utnytter kontrolleren helt. Skytespill er jo forsåvidt greit. Men ved svinging av sverd så er jo litt av poenget at du kan kontrollere sverdet i "real-time" om jeg kan kalle det for realtime da.

6085971[/snapback]

 

Helt enig. Dersom det ikke skjer real-time, blir jo mye av vitsen borte. Og hele Wii-konseptet står og faller på om kontrolleren er presis nok. Er den ikke det, vil det føles veldig kunstig og billig. I Red Steel-traileren får man jo inntrykk av at den minste lille justering på kontrolleren vil vises i spillet. (Jeg tenker spesielt på den scenen der hovedpersonen har vunnet sverdduellen og holder katanaen inntil halsen på den knelende motstanderen.)

 

 

Fedorov: Jeg skjønner det kan være frustrerende når det nå viser seg at du antagelig har rett. Selv fulgte jeg nøye med da du kom med uttalelsene dine, jeg hadde nemlig samme mistanke selv. Når du ikke fikk særlig gjennomslag, så tror jeg det skyldes tonen du bruker å gjøre. Ikke ta det personlig. :)

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar
Akkurat dette med at det kun er forhåndsdefinerte slag tror  jeg muligens har noe med hardwaren å gjøre. Altså at det er for lite cpu-kraft. Jeg antar at det vil kreve avanserte animasjoner for å få til dette bra.

 

Det er dette jeg har hatt mistanke om hele tiden. For at Wii skal bli fett må de lage spill som utnytter kontrolleren helt. Skytespill er jo forsåvidt greit. Men ved svinging av sverd så er jo litt av poenget at du kan kontrollere sverdet i "real-time" om jeg kan kalle det for realtime da.

6085971[/snapback]

Det er ikke snakk om for lite maskinkraft. Problemet med kontrollen er at utviklere må kode hvordan spillet skal gjenkjenne bevegelsen til spilleren. Dette har vært en vanskelig oppgave fordi dette er noe helt nytt. Gi de tid, så skal du se at de vil klare mesteparten av det de hadde som mål.

Lenke til kommentar
Akkurat dette med at det kun er forhåndsdefinerte slag tror  jeg muligens har noe med hardwaren å gjøre. Altså at det er for lite cpu-kraft. Jeg antar at det vil kreve avanserte animasjoner for å få til dette bra.

6085971[/snapback]

 

?

 

Det krever ingen animasjoner, ingenting skal være forhåndefinert. Det er ingen problemer å få sverdet til å bevege seg som du holder kontrolleren, denne informasjonen har maskinen til enhver tid

 

Problemet tror jeg heller ligger i at systemet i Red Steel går ut på at du sikter i enden av skjermen for å snu deg, tenk hvor dumt det hadde sett ut om du for å snu deg til venstre svinge sverdet ditt mot venstre, og opp for å se oppover etc.

Lenke til kommentar
Saken er jo at hvert punkt skal ha noen betydning. Det er jo hele greia. og DET krever maskinkraft. Ikke bare clever-coding.

6086062[/snapback]

 

Skjønner ikke hva du mener med at hvert punkt skal ha betydning..

 

Uansett hva du mener, det krever ikke mye maskinkraft. Det er simpel motion capture.

Lenke til kommentar
@ TCi; Du med ny avatar? :dontgetit:  Var i tlleg hysterisk bra :thumbup:

6086059[/snapback]

Den er bare genial. Resultatet av at MS vil at folk skaffer seg 360 + Wii, istedet for PS3...

 

Saken er jo at hvert punkt skal ha noen betydning. Det er jo hele greia. og DET krever maskinkraft. Ikke bare clever-coding.

6086062[/snapback]

Tror du virkelig ikke Nintendo har tenkt på dette? Og det er ikke snakk om punkter, det er koordinater (x,y,z) :roll:

Lenke til kommentar
Det er ikke meningen å lete etter negative ting med konsollen, men det må da være lov å vise litt sunn skepsis til aspekter ved den som ikke virker helt gjennomført - jeg har bare pirket borti tregheten ved å snu seg i Red Steel

Hvilket ikke er et problem med Wii, men med spillet.

 

Og når det gjelder "tommelskader", er det en helt annen sak - å trykke med tommelen på knapper er å bruke en muskel som ganske enkelt bare er laget for det - tommelen har ett hengselledd som bare kan bøyes nedover.

Da blir du nok sikkert overrasket over å høre at slitasjeskader begynner å bli mer utbredt blant SMS-ungdommen.

 

Å holde armen ut fra kroppen samtidig som man trykker på en knapp blir en kunstig belastelse for musklene som holder armen oppe.

Sukk.

 

Hvis du i det hele tatt gidder å lese før du uttaler deg så finner du ut at det ikke er slik man gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...