Gå til innhold

Red Steel trailer! Sjekk den ut!


Anbefalte innlegg

Det er ikke meningen å lete etter negative ting med konsollen, men det må da være lov å vise litt sunn skepsis til aspekter ved den som ikke virker helt gjennomført - jeg har bare pirket borti tregheten ved å snu seg i Red Steel

Hvilket ikke er et problem med Wii, men med spillet.

Men når dette spillet er det eneste jeg har sett virkelig gameplay av på Wii (snakker om FPS her) blir det umulig å vite om dette er UbiSofts feil, eller om kommende FPSer kommer til å bli like. Derfor listet jeg bl.a.opp dårlig jobb av Ubi Soft som ett av alternativene til hvorfor det ble slik - i tillegg kan det være at det er justerbart, men at han som spiller er for dum til å skjønne det, som jeg også sa.

 

Og når det gjelder "tommelskader", er det en helt annen sak - å trykke med tommelen på knapper er å bruke en muskel som ganske enkelt bare er laget for det - tommelen har ett hengselledd som bare kan bøyes nedover.

Da blir du nok sikkert overrasket over å høre at slitasjeskader begynner å bli mer utbredt blant SMS-ungdommen.

Ja, jeg ble faktisk overrasket over å høre dette. Uansett så vil jeg påstå at du skal spille ganske mye for å få samme tommelaktivitet med en gamepad som du får ved å sende et titalls SMSer hver dag.

 

Å holde armen ut fra kroppen samtidig som man trykker på en knapp blir en kunstig belastelse for musklene som holder armen oppe.

Sukk.

 

Hvis du i det hele tatt gidder å lese før du uttaler deg så finner du ut at det ikke er slik man gjør.

6086627[/snapback]

Som sagt, hvis du har hørt noe jeg ikke har, så bøyer jeg meg i støvet. Utgangspunktet mitt her var alle promo-bildene, samt min egen forståelse av Wiimoten. Og siden det tydeligvis var helt på trynet, så beklager jeg det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fedorov: Jeg skjønner det kan være frustrerende når det nå viser seg at du antagelig har rett. Selv fulgte jeg nøye med da du kom med uttalelsene dine, jeg hadde nemlig samme mistanke selv. Når du ikke fikk særlig gjennomslag, så tror jeg det skyldes tonen du bruker å gjøre. Ikke ta det personlig.  :)

6085999[/snapback]

 

Enig med penneknekt her. Men når mistankene dine rett og slett bankes i bordet med en stor hammer og det kommer masse spy ut av kjeften din samtidig, gidder jeg ikke høre på deg, eller diskutere med deg rundt teoriene dine. Generelt bruker jeg ikke å kommentere andre sine innlegg, men jeg håper virkelig at du behersker deg litt mer i det virkelige liv fedorov.

 

Uansett, man ser lett at traileren er mye bedre enn det som vises på e3 akkurat nå. Håper, som flere andre har sagt tidligere, at det ferdige spillet blir mer likt som i traileren. Pistolhånda fungerer jo i realtime med wiimote, på e3, så sverd trenger ikke bli noe anderledes?

Lenke til kommentar
Som sagt, hvis du har hørt noe jeg ikke har, så bøyer jeg meg i støvet. Utgangspunktet mitt her var alle promo-bildene, samt min egen forståelse av Wiimoten. Og siden det tydeligvis var helt på trynet, så beklager jeg det.

6086858[/snapback]

Du kan lese på på spilltester som diverse spillsider har. Du kan trygt sitter som med en vanlig kontroller om du vil. De promobildene er for å demonstrere hva du kan gjøre med kontrollen. Nintendo ønsker å vise og prøve å få folk til å forstå, hvordan den fungerer.

 

Kontrollen er veldig sensetiv og jeg vil tro at de fleste spill vil la det stille på sensitiviteten i spillet.

Lenke til kommentar

Det at skte beveger seg på skjermen og at man må helt ut på kanten for å se til sidene er jo bare realistisk da. Man man snur seg jo ikke i virkeligheten når man bruker en pistol. Er ikke slik at soldatene bare kan skyte rett framfor ansiktet sitt ;) Så egentlig er det bare realistisk om man først skal se det på den måten. Personlig tror jeg det kan bli bra om man øker sensitiviteten litt og legger til en option for å låse siktet.

Lenke til kommentar
Since the sensor bar is placed above or below the television, players point at the bar itself, not at the screen. For this reason, the game doesn't allow pinpoint accuracy with the Wii-mote, as players have to steer a cursor rather than aiming at a point on-screen, which is a far more natural approach.

6085918[/snapback]

Det er dette jeg reagerte på, da jeg ignorerer grafikk fra en pre-alpha versjon, og hvordan sverdkamp virker. For dette er da det viktigste?

 

Det eneste svaret jeg har til dette er: "Oppsettet må være feil, eller det er ikke laget til noe justerbart oppsett enda.". Jeg så nemlig en film av ei dame som spilte Super Mario Galaxy på E3. Før hun begynte å spille, måtte hun trykke på midten av skjermen, og etter det jeg har oppfattet, må det være for at maskinen skal vite hvor midten er for spilleren. Hvorfor skal ikke det være slik på Red Steel?

Lenke til kommentar
Det eneste svaret jeg har til dette er: "Oppsettet må være feil, eller det er ikke laget til noe justerbart oppsett enda.". Jeg så nemlig en film av ei dame som spilte Super Mario Galaxy på E3. Før hun begynte å spille, måtte hun trykke på midten av skjermen, og etter det jeg har oppfattet, må det være for at maskinen skal vite hvor midten er for spilleren. Hvorfor skal ikke det være slik på Red Steel?

6088798[/snapback]

Det er kalibreringen av kontrollen i 3D-rom tror jeg. Altså koordinatet for hvor hun sitter ble lagret, slik at kontrollen forholder seg til plassen hun sitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...