Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man ikke har tid til hund, så synes jeg ikke man skal skaffe seg hund. Hva er i veien for at hun kan gå nede på bakken i bånd, fremfor å bli bært i en slik veske?

6918243[/snapback]

 

Ikke så mange bakker inne på kjøpesenteret. Og på bussen og i gågata er det såpass mye folk at hunden min ikke har det godt om hu er på bakken og går selv.

 

Problemet er at folk kan være så dumme og trangsynte , at de tror jeg faktisk alltid går rundt med hunden min i veske. Hunden min går mer tur enn mange av de hundene her inne av normal størrelse, og tenk, på sine egne ben også!!

 

Jeg gjentar, at vesken er i bruk kun slik at hun skal slippe å være alene om jeg skal inn til byen med venner eller på kjøpesenteret. Jeg fortjener fremdeles å ha hund, selv om jeg må en tur på kjøpesenteret etter jobb noen ganger i måneden.

6920232[/snapback]

 

Jeg syntes du er virkelig flink med hunden din Linn Christin det skal du pokker meg ha :thumbup:

 

Flott hjemmeside om hunden din også så den kunne neppe hatt det bedre en hos deg... Terningkast 6+ ;)

Lenke til kommentar
Jeg syntes du er virkelig flink med hunden din Linn Christin det skal du pokker meg ha :thumbup:

 

Flott hjemmeside om hunden din også så den kunne neppe hatt det bedre en hos deg... Terningkast 6+ ;)

6920773[/snapback]

 

Tusen takk :love:

 

Jeg blir jo litt grinete når folk tror jeg har henne i veska hele tiden. Nå bor jeg hjemme hos foreldrene mine, og jeg er ikke avhengi av å alltid være hjemme hos henne, men om jeg flytter for meg selv blir jeg nødt til å ta henne med på byen om jeg skal dit. En liten hund har ingenting å gjøre i gågata i rushtida. Men folk er trangsynte og ignorante.

 

Akkurat nå ligger geisha under dyna mi intill meg, er så godt med sånn liten kosehund :love:

 

Eneste negative er at hu ikke liker å gå så lange turer da, men det løser jeg ved at jeg først går geisha-turer, og så går jeg den lange turen min alene :whistle:

 

Ingen kan si at Geisha lider noen nød nei ;)

Lenke til kommentar
Hvis man ikke har tid til hund, så synes jeg ikke man skal skaffe seg hund. Hva er i veien for at hun kan gå nede på bakken i bånd, fremfor å bli bært i en slik veske?

6918243[/snapback]

 

Ikke så mange bakker inne på kjøpesenteret. Og på bussen og i gågata er det såpass mye folk at hunden min ikke har det godt om hu er på bakken og går selv.

 

Problemet er at folk kan være så dumme og trangsynte , at de tror jeg faktisk alltid går rundt med hunden min i veske. Hunden min går mer tur enn mange av de hundene her inne av normal størrelse, og tenk, på sine egne ben også!!

 

Jeg gjentar, at vesken er i bruk kun slik at hun skal slippe å være alene om jeg skal inn til byen med venner eller på kjøpesenteret. Jeg fortjener fremdeles å ha hund, selv om jeg må en tur på kjøpesenteret etter jobb noen ganger i måneden.

6920232[/snapback]

 

Jeg syntes du er virkelig flink med hunden din Linn Christin det skal du pokker meg ha :thumbup:

 

Flott hjemmeside om hunden din også så den kunne neppe hatt det bedre en hos deg... Terningkast 6+ ;)

6920773[/snapback]

 

Nå snakker jeg bare generelt, men en hund har det ikke vondt av å ligge i en slik veske, og er man der det er mye folk er det mye bedre å ha den i vesken enn på bakken der den kan bli trødd på(problem som større hunder ikke har)

De kan bli nervøse og redde hunder, så Linn gjør helt rett i å ha hunden i en veske.. Selvsagt må vel hunden ha litt trim, men det er ikke det det er snakk om her.

Jeg tar min hund med når jeg skal på butikken, da sover han i bilen mens jeg handler litt. Er ikke noe galt i dette heller, men om jeg kunne ville jeg heller tatt han med i en veske inn i butikken..

Lenke til kommentar
Er mye hund du har der oivind_dahle. Er ikke det veldig "upraktisk" å ha en så stor og kraftig hund som du har....?  :hmm:

6920066[/snapback]

 

Hunder er som alt annet, jo større jo bedre :)

6920710[/snapback]

 

 

 

:yes:

 

Jeg har en brukshund og har tenkt å bruke den til litt forskjellig. Vi trener lydighet og har så vidt begynt med agility. Når han er 18 mnder skal vi røntge han og om alt er bra da, kliner vi til med det han var ment til:

 

Rolleblades, langrenn, jogging, sykling, bading osv. Min 10 år gamle stesønn gleder seg enormt til at han skal trekke på ski og rollerblades.

Lenke til kommentar
Er mye hund du har der oivind_dahle. Er ikke det veldig "upraktisk" å ha en så stor og kraftig hund som du har....?  :hmm:

6920066[/snapback]

 

Hunder er som alt annet, jo større jo bedre :)

6920710[/snapback]

 

 

 

:yes:

 

Jeg har en brukshund og har tenkt å bruke den til litt forskjellig. Vi trener lydighet og har så vidt begynt med agility. Når han er 18 mnder skal vi røntge han og om alt er bra da, kliner vi til med det han var ment til:

 

Rolleblades, langrenn, jogging, sykling, bading osv. Min 10 år gamle stesønn gleder seg enormt til at han skal trekke på ski og rollerblades.

6921308[/snapback]

 

Det er denne type mennesker som fortjener en stooor hund for de er veldig krevende og har det rett og slett ikke noe godt hvis de ikke får MYE trening...

 

Flott Dahle :yes:

Lenke til kommentar
Er mye hund du har der oivind_dahle. Er ikke det veldig "upraktisk" å ha en så stor og kraftig hund som du har....?  :hmm:

6920066[/snapback]

 

Hunder er som alt annet, jo større jo bedre :)

6920710[/snapback]

 

 

 

:yes:

 

Jeg har en brukshund og har tenkt å bruke den til litt forskjellig. Vi trener lydighet og har så vidt begynt med agility. Når han er 18 mnder skal vi røntge han og om alt er bra da, kliner vi til med det han var ment til:

 

Rolleblades, langrenn, jogging, sykling, bading osv. Min 10 år gamle stesønn gleder seg enormt til at han skal trekke på ski og rollerblades.

6921308[/snapback]

 

Du bør være forsiktig med å la hunden løpe for mye på asfalt, det sliter veldig på leddene. Det var hvertfall det dyrlegen vår sa til oss når vi fikk hund for 9 år siden.

Lenke til kommentar
Ny modem warn i førstepost, folkens!  ;)

 

EDIT 2 (Modem warn): Pass på å begrense størrelsen på bildene, så slipper man å måtte scrolle sidelengs hele tiden! Ikke post bilder som er bredere enn at de passer i vinduet på en skjerm med "vanlig" oppløsning.  ;)

5975829[/snapback]

6921537[/snapback]

 

Ai Ai sir I.A.G. :tease:

6921794[/snapback]

Var ikke min idé. :tease: Fikk beskjed av Aalton... Hvis noen har innvendinger, henvend dere til han.

Lenke til kommentar
Finnes det hunder av den rasen med hvit pels?

6924880[/snapback]

 

Samojed heter det :)

6925242[/snapback]

Samojed er jo en helt annen rase igjen. Keeshound skal vel helst være mørk/lysgrå med mørk snute. Tror ikke det er ønskelig med helt hvite hunder av denne rasen.

6927044[/snapback]

 

Nope, er ikke en "helt annen rase", begge inngår i spisshund familien. Men for at at den skal være en keeshond så kan den ikke være hvit.. Samojed=hvit keeshond.. :tease:

Her er litt info om saken..

 

http://keeshond.no/hovedsider/keeshist.htm

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Finnes det hunder av den rasen med hvit pels?

6924880[/snapback]

 

Samojed heter det :)

6925242[/snapback]

Samojed er jo en helt annen rase igjen. Keeshound skal vel helst være mørk/lysgrå med mørk snute. Tror ikke det er ønskelig med helt hvite hunder av denne rasen.

6927044[/snapback]

 

Og jeg sa vel aldri noe om at det var samme rase?

 

Men som nevnt over så er de begge i spisshundfamilien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...